اپل بر روی iMac با وضوح 8K کار می‌کند!

به نظر می‌رسد که کار بر روی وضوح دستگاه‌های مختلف همانند اسمارت فون، تبلت، لپ تاپ و … تبدیل به یک جنگ شده باشد و دیگر هیچ توجیهی برای بازگشت به دوران سابق وجود نداشته باشد. حال فرض کنید یک iMac با وضوح 8K در اختیار شما قرار گیرد؛ چه حسی خواهید داشت؟

8K

در واقع پس از آنکه خبری در این مورد از سوی کمپانی ال‌جی منتشر شد، به نظر می‌رسد که اپل نیز  همین روند را ادامه خواهد داد. ال‌جی که هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان صفحه نمایش محصولات اپل به شمار می‌رود، هفته گذشته در خبری اعلام کرد که در حال کار و عرضه قریب الوقوع پنلی است که از وضوح فوق العاده 7680 در 4320 پیکسل یا همان 8K بهره می‌برد. بدیهی است که از این فناوری به زودی در محصولات ممتاز استفاده خواهد شد. با دقت در این گزارش، متوجه خواهیم شد که ال‌جی خیلی روشن و واضح به تولید یک iMac با وضوح 8K اشاره کرده است که اپل در حال کار بر روی آن است.

نقل قولی که از سوی ال‌جی در این خصوص منتشر شده است به این شرح است: “اپل در نظر دارد تا در اواخر سال آینده iMac 8K را با وضوحی فوق العاده معرفی و به بازار عرضه کند.” تنها مشکل موجود در این بیانیه این است که اپل هنوز چیزی را تایید نکرده است. در واقع اپل هنوز یک کلمه هم در مورد وضوح 8K صحبتی به میان نیاورده است.

حال سوال مهم این است، آیا ال‌جی به نقشه راه (RoadMap) کمپانی اپل دسترسی دارد که موضوع به این مهمی را در مورد یکی از مهم‌ترین تولیدات این کمپانی به زبان آورده است؟! یا این موضوع بیشتر شبیه به یک اشتباه بزرگ از سوی این کمپانی کره‌ای است؟

البته تکلیف این موضوع به زودی روشن خواهد شد. بنابراین اگر کمپانی جاه طلب اپل به سوی تولید یک iMac با وضوح 8K رود آنگاه گزارش منتشر شده از سوی ال‌جی نیز تایید خواهد شد. سال گذشته اپل از یک iMac با وضوح 5K پرده برداشت. محصولی که از لحاظ وضوح تصویر قابلیت رقابت با تمام محصولات بازار را دارد؛ بنابراین احتمال اینکه کمپانی Copertino بازهم اقدام به تولید این چنین محصولی با وضوحی بالاتر کند، اصلا بعید نیست!

البته کاش از همین امروز به فکر قیمت احتمالی این محصول نیز باشیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH