منتظر حضور صفحه نمایش‌های 8K بر روی اسمارت فون‌ها باشید!

دوست داشته باشیم یا نه صفحه نمایش‌هایی با وضوح تصویر 4K در راه اسمارت فون‌ها هستند و کسی هم نمی‌تواند جلو آن‌ها را بگیرد. بعد از این که سامسونگ اعلام داشت که از چنین صفحه نمایش‌هایی در گلکسی نوت 5 استفاده خواهد کرد اکنون تولید کننده صفحه نمایش‌های IGZO و اسمارت فون‌های بدون حاشیه یعنی کمپانی شارپ، اعلام داشته است که تصمیم دارد به‌زودی صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح 3840 در 2160 پیکسل را ارایه دهد که Ultra-HD یا 4K نامیده می‌شود. بر اساس گفته شارپ این نوع پنل‌ها در سال 2016 تولید خواهند شد و تراکم 806 پیکسل در هر اینچ را ارایه می‌دهند.

Sharp-IGZO-4K-smartphone-display-(1)

البته شارپ در مراسم معرفی صفحه نمایش‌های جدید خود به این پنل بسنده نکرد و اعلام داشت که به‌زودی صفحه نمایش‌هایی با وضوح 7680 در 4320 پیکسل یا 8K نیز تولید خواهد شد که می‌تواند برای پروژه‌هایی نظیر تئاتر و… مناسب باشد (شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نوع صفحه نمایش‌ها وضوحی 16 برابر بیشتر از صفحه نمایش‌های فول اچ‌دی دارند). البته چندی پیش نیز ال‌جی اعلام کرده بود که در حال ساخت صفحه نمایشی 27 اینچی با وضوح 8K است که می‌تواند در محصولات اپل مورد استفاده قرار بگیرد. البته زمان زیادی را باید منتظر بمانیم تا این نوع صفحه نمایش‌ها کوچک شوند و شاهد حضور آن‌ها در تبلت و یا فبلت‌ها باشیم.

Sharp-IGZO-4K-smartphone-display

کسی منکر این نیست که صفحه نمایش‌های 4K بسیار عالی هستند و تماشا آن‌ها بسیار لذت بخش است اما باید قبول کنیم که حضور چنین وضوحی در اسمارت فون‌ها به هیچ وجه منطقی نیست. زیراکه چشمان کاربر قادر به مشاهده تمامی وضوح آن نیست و با وجود اینکه تمامی تصاویر پیکسل به پیکسل و دقیق نمایش داده می‌شوند اما در یک صفحه نمایش اسمارت فون که اغلب 4.7 اینچ تا 5.9 اینچی هستند ضرورتی برای حضور آن وجود ندارد. برای مثال امسال شاهد حضور صفحه نمایش‌های 2K در اسمارت فون‌های مطرح بازار بودیم که وضوح خارق العاده‌ای داشتند اما به‌نظر شما این روند تکامل باید ادامه یابد؟

3 در مورد “منتظر حضور صفحه نمایش‌های 8K بر روی اسمارت فون‌ها باشید!”

  1. به نظرم کار اشتباهیه کیفیت صفحه نمایش بالا ببرن باید باطری های گوشی بهتر کنن یا طوری قرار بدن که حداقل دو سه روز دوام بیاره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH