لشگر قدرتمند اکسپریا وارد می‌شود!

همانطور که مطلع هستید و احتمالا در خبرها مشاهده کردید، سونی 4 اکسپریای جدید در نمایشگاه IFA 2012 شامل Xperia T ,Xperia TX ,Xperia V و Xperia J را معرفی کرد.

حالا نتیجه تست‌های سخت‌افزاری 3 برادر بزرگ این جمع مشخص شده است. Xperia J در این میان تنها گوشی تک‌هسته‌ای است که سخت‌افزاری در حد گوشیهایی همچون اکسپریا آرک را ارایه می‌دهد، بنابراین در حال حاضر ما این گوشی را کنار گذاشته و به جای آن پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 2 را جایگزین می‌کنیم تا هم جمع بزرگان جمع شود و هم رقابت حساس‌تر و هیجان‌انگیز‌تر! (البته در کنار این 3 اکسپریای جدید و گلکسی نوت 2 تست‌های گوشی‌های HTC One X ،Samsung Galaxy S III ،LG Optimus 4X HD و Meizu MX 4-core هم آمده است تا به نوعی قدرت‌نمایی اکسپریاهای جدید کامل شود! در تست‌ها گلکسی نوت 2 که ظاهرا باید بهترین امتیازها را از آن خود کند با رنگ قرمز مشخص شده است.)

BenchmarkPi نرم‌افزاری برای تست هسته‌های CPU می‌باشد. اکسپریاها به لطف داشتن هسته‌های Krait خودشان نتایجی خارق‌العاده به‌جا گذاشته‌اند و هر 3 برادر با اختلاف جایگاه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند. جایگاه چهارم نیز به گلکسی نوت 2 رسیده است. 

تست بعدی مربوط به نرم‌افزار NenaMark 2 می‌باشد. NenaMark 2 توانایی‌های واحد گرافیکی گوشی‌ها را تست می‌کند. اکسپریاها از پردازنده گرافیکی Adreno 225 استفاده می‌کنند و گلگسی نوت 2 از پردازنده گرافیکی Mali 400 بهره می‌برد.

همانطور که مشاهده می‌کنید باز هم هر 3 اکسپریا جایگاه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند، البته این بار Samsung Galaxy S III و Xperia V با امتیازهای مشابه هر دو بر جایگاه سوم تکیه زده‌اند و Galaxy Note II پایین‌تر از کهکشانی سوم و در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

خب حالا نوبت به نرم‌افزار Quadrant می‌رسد. Quadrant با چندین مرحله تست گوشی‌های مد‌ نظر ما را به چالش کشید و در نهایت نتایج زیر را اعلام نمود:

این‌بار Xperia V جایگاه اول را از آن خود کرده است و بالاخره گلکسی نوت 2 به جایگاه دوم رسید! Xperia TX و Xperia T نیز جایگاه‌های سوم و چهارم را از آن خود کرده‌اند. نکته‌ای که در این تست وجود دارد این است که این برنامه نتایج هر 4 تست خود را با هم جمع کرده و به عنوان نتیجه کلی ارائه می‌دهد، بنابراین ممکن است مثلا هر 4 گوشی در 3 تست این برنامه نتیجه مشابهی دریافت کنند اما در یکی از تست‌ها یکی از گوشی‌ها بهتر از سایرین عمل کند و امتیاز بهتری را از آن خود نماید. اگر به دنبال نتایج تفکیک شده تست‌های Quadrant هستید، با مقاله‌ها و بررسی‌های اختصاصی بعدی آی‌تی‌رسان همراه باشید. قصد داریم به زودی تمام این اکسپریاهای سونی را از نزدیک برای شما بررسی کنیم.

در خبرها آمده است که Xperia T و Xperia J در تاریخ 5 سپتامبر یعنی تا 4 روز دیگر در بازارهای انگلستان آماده فروش خواهد بود، همچنین شایعاتی نسبتا منطقی قیمت Xperia T را 549 یورو ، قیمت Xperia V را 580 یورو و قیمت Xperia J را 265 یورو اعلام کرده است.

به نظر شما سونی با این 4 اکسپریای جدید می‌تواند جهش بزرگی در جایگاه خودش در صنعت موبایل ایجاد کند؟ نظر شما در مورد ارتش جدید اکسپریا چیست؟!

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

6 در مورد “لشگر قدرتمند اکسپریا وارد می‌شود!”

  1. یعنی تاحالا این گوشی ها به انگلستان رسیده دیگه/پس کی میاد ایران؟ولی قیمتش یکم بالاس. اقای محمدی عزیز بین این خانواده شما کدوم را انتخاب میکنید؟؟؟
    مر25+5

    1. علیرضا محمدی

      به نظر یه جزئی تاخیر تو ورودشون پیش اومده.ولی خیلی زود میان.
      هر گوشی برتری هایی داره که باید به استفاده خودتون از گوشی توجه کنید.
      صفحه نمایش بزرگ
      مقاومت در مقابل آب و شاید کیفیت تصویر زنده تر
      طراحی و قیمت
      پس از ورود این گوشی ها به ایران مطئنا این گوشی ها به صورت اختصاصی و البته اساسی تر توسط تیم آی تی رسان نقد میشن. امیدوارم اون موقع با خوندن این نقدها بتونیدتصمیم بگیرید که کدوم یکی مناسب تره

  2. دوست عزیز رابط کاربری جدید سونی که اسمش NXP هست و بر روی این گوشیهای جدید است، فوق العاده جذاب و زیبا و سریع شده. کلیپهاش در یوتوب موجوده. دیگه گذشت timescape

  3. سونی تا رابط کاربری شو تغییر نده من طرفش نمیرم
    علاوه بر اینکه رابط کاربریش قشنگ نیست، زشت هم هست!
    برای آندروید رابط استاندارد گوگل از همه بهتره
    البته همه اینها نظر من بود و به سلیقه افراد بستگی داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH