سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge رسما وارد ایران شد

samsung seminar 5

صبح امروز و در مراسمی که در طبقه ششم مجتمع بزرگ چارسو و با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت سامسونگ برگزار گردید، پرچمداران جدید این کمپانی یعنی گلکسی اس۶ و گلکسی اس۶ اج برای بازار ایران معرفی شد (ما که قبلا گلکسی اس۶ را بررسی نکرده بودیم!).

samsung seminar 1

در ابتدای این سمینار، فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی سامسونگ ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، از دوک پارک، مدیر عامل دفتر سامسونگ ایران خواست تا به ایراد سخنرانی بپردازد.

samsung seminar 2

مدیر عامل سامسونگ گفت: گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge جدیدترین محصولات سامسونگ هستند که در آن‌ها زیبایی کاربردی به بهترین شکل تجلی یافته است. آینده اینجاست و ما آن را نزد شما آورده‌ایم! این‌ها پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند جهان هستند که هیچ گوشی دیگری با قابلیت آن‌ها برابری نمی‌کند.

این دو گوشی به شکلی طراحی شده‌اند که به مصرف کنندگان حس یک کالای لوکس را می‌دهند و ما می‌دانیم که ایرانیان چقدر برای هنر و طراحی ارزش قائل هستند.

پس از وی، علی جعفریه، مدیر ارشد موبایل سامسونگ ایران بر روی صحنه آمد تا سخنان کوتاهی را بیان کند. وی درباره گوشی جدیدشان گفت: S6 یک گام جدید سامسونگ در اضافه کردن فیچرها و لایف استایل به محصولش است. مسلما سامسونگ در تمام این سال‌ها از نظر تکنیکال سعی کرده تا یک رهبری بر بازار داشته باشد و آن را ادامه دهد. این گوشی با اکسسوری‌های خیلی خاص وارد بازار می‌شود که آن‌ها امکان بهبود کار برای مصرف کننده را به ارمغان می‌آورد.

samsung seminar 4

همچنین این گوشی‌ها از سطح بسیار بالای امنیتی برخوردار بوده و به شما امکان می‌دهند یک آفیس خیلی خوب در جیب‌تان همیشه باشد (زین پس به جای دورکاری، جیب کاری می‌کنیم!).

یک نکته مهم درباره اس۶ این است که دستگاهی با امکان LTE در حال ورود به بازار ایران است و همین قابلیت اجازه می‌دهد تا تجربه خاص‌تر از این گوشی را مردم داشته باشند. دفتر سامسونگ تهران در طول چند ماه گذشته علاوه بر کارهای دیگرش، سعی کرد تا یک همکاری خوب با اپراتورها انجام بده و تا الان توانستیم با یکی از اپراتورها به توافق برسیم (یعنی چی می‌تونه باشه؟ ایرانسل که نیست!). این گوشی یک مدل خیلی عزیز است و شما برای تولد عزیزترین مدل به پیش ما آمدید (چه احساسی!).

پس از وی، عاطفه پورصدرالله، مدیر بازاریابی موبایل در دفتر سامسونگ مشغول به سخنرانی شد: سامسونگ در اس۶ از نقطه صفر شروع کرده یعنی تمام نیازهای مشتریان خودش را مورد بانگری قرار داده و دیده چه چیزی مورد نیازش است. این محصول در عین اینکه مینیمال است، کلی امکانات در خودش دارد. هدف از تولید این محصول جلب رضایت و ایجاد یک تجربه دلپذیر برای کاربران بوده است.

samsung seminar 6

اس۶ اج اولین مدلی است که دارای انحنا از دو سمت هست (جی‌ال‌ایکس هم اولین گوشی بود که راحت از جیب درمی‌اومد!).

جالب است که بدانید لازمه تولید چنین صفحه نمایشی، پروسه بسیار سختی است که دمایی بالای ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد و زمان زیاد در آن لازم است و حال فکر کنید این پروسه خیلی سخت باید روی میلیون‌ها گوشی انجام شود و سامسونگ این مورد را اوکی کرده است. این گوشی بسیار خوش دست بوده و کار کردن با آن بسیار راحت و دارای رنگ‌های منحصربفردی هست.

به طور مثال در رنگ طلایی، سامسونگ از سنگ‌های طبیعی و رنگ‌هایش الهام گرفته و بین طلایی و نقره‌ای حرکت می‌کند (چه جالب، ما که اصلا یاد اچ‌تی‌سی ام۹ نیفتادیم!).

دو رنگ خاص سبز زمردگون برای اس۶ اج و آبی توپاز برای اس۶ معمولی، رنگ‌های ویژه هستند (امیدواریم که با قیمت ویژه فروخته نشوند).

درباره محصولات جدید، وقتی گوشی از دست‌تان افتاد دیگر نگران نباشید چون گوریلا گلس۴ دارد. بدنه این گوشی ۵۰ درصد مقاومتش افزایش یافته و مقاوم‌ترین بین تمام گوشی‌های بازار است (یعنی از ۱۱۰۰ هم مقاوم‌تره؟!).

سامسونگ یک تغییر عمده در رابط کاربری گوشی‌های جدید ایجاد کرده و منوهای غیرضروری و مسیرهای پیچیده را حذف نموده و آیکون‌های گم را با نمونه‌های روشن‌تر جایگزین کرده است (تا شاید پیدا شوند!). در نهایت باید گفت که کار با این گوشی خیلی راحت شده است.

یک نکته مهم برای گیمرها این است که به دلیل پروسسورهای گوشی، بازی‌ها بدون مکث و خیلی روان اجرا می‌شوند (کنسول‌های بازی خودتان را بفروشید).

یکی از کارهای ما که همیشه دوست داریم انجام دهیم، عکاسی است و علاقه‌مندیم تا دایما عکس بگیریم و به اشتراک بگذاریم (مخصوصا خانم‌ها!). در این مدل‌ها، شما تنها با فشردن دکمه افکت می‌توانید جلوه‌های زیبایی را بر روی عکس به راحتی بگذارید. برای کسانی که دوست دارند عکاسی حرفه‌ای انجام بدهند، این مورد خیلی مفید است.

درباره منوی کناری اس۶ اج (همان انحنای نمایشگر) شما می‌توانید برای ۵ نفر از مخاطبین خود یک رنگ ویژه قرار بدهید و وقتی تماس از هر کدام از این افراد گرفته می‌شود، به آن رنگ روشن می‌شود و شما با گذاشتن انگشت‌تان بر روی سنسور ضربان قلب، پیغامی که برای فرد در نظر گرفتید ارسال خواهد شد.

در پایان هم علیرضا کدخدایی، مدیر محصول موبایل سامسونگ در ایران، به معرفی این محصولات اما از دیدگاهی فنی‌تر پرداخت. وی گفت: پردازنده ۶۴ بیتی ۸ هسته‌ای بر روی این گوشی‌ها، اولین سی‌پی‌یو ۱۴ نانومتری در صنعت موبایل است که تا به حال استفاده شده است. فناوری ۱۴ نانومتری چند مزیت برجسته برای اس۶ دارد و در قیاس با ۲۰ نانومتری، ۲۰ درصد بازده بهتر و ۳۵ درصد مصرف کمتری دارد.

samsung seminar 9

همچنین برای اولین بار رم DDR4 در گوشی‌ها استفاده شده و همین موضوع ۸۰ درصد سرعت انتقال داده را نسبت به اس ۵ بالاتر برده است (ماشالا به این همه اول بودن).

در گوشی‌ها از UFS2.0 استفاده شده که ترکیبی از هاردهای پرسرعت SSD و مموری‌های Emmc موبایل‌ها است که سرعت بالا و مصرف پایین را به ارمغان آورده و به همین خاطر دیگر نیازی به اسلات مموری کارت نیست چون سرعت انتقال دیتا را پایین می‌آورد (جابجایی راحت اطلاعات و ارتقا به‌وسیله مموری، گزینه مهمی نیست!).

به جرات می‌توانم بگویم که بهترین و باکیفیت‌ترین نمایشگر بازار در اس۶ استفاده شده است. اندازه ۵.۱ اینچی با فناوری سوپر امولد، وضوح QHD‌ و چگالی پیکسلی ۵۷۱ که ۷۱ درصد نسبت به اس۵ بیشتر شده است.

داشتن پردازش قوی و در عین حال مصرف باتری کم، دو ترکیبی است که با باتری مناسب که ظرفیت مناسبی دارد و همچنین سوپر فست شارژ که نسبت به نوت ۴ هم ارتقا پیدا کرده، باعث می‌شود تا شما با ۱۰ دقیقه شارژ، به اندازه ۴ ساعت مصرف روزانه از گوشی خودتان استفاده کنید. همچنین نسبت به آی‌فون سرعت شارژ صفر تا صد درصد، دو برابر است (پس جون می‌ده برای مسابقات فرمول وان!).

این بار ما یک قدم در قسمت باتری‌ها فراتر رفتیم و دیگر باتری دسترس پذیر نیست و خیال‌مون راحته که یوزرها به اندازه‌ای که شارژ نیاز دارند، باتری در اختیار خواهند داشت.

samsung seminar 3

شارژ بی‌سیم مبحث جدیدی نیست و ما از اس۴ معرفی کردیم اما در مدل‌های قبلی باید همچون سایر دستگاه‌های بازار، درب پشتی عوض می‌شد، اما این بار گیرنده وایرلس شارژر درون خود دستگاه قرار دارد و شما نیازی ندارید که بخواهید از وسیله جداگانه‌ای استفاده کنید.

دو استاندارد بین‌المللی WPC و PMA در ارتباط با شارژ بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد که پیشرفت زیادی کرده و سامسونگ از این دو استاندارد اصلی در اس۶ و اس۶ اج استفاده نموده است.

در ارتباط با دوربین ما همیشه عادت به استفاده از دوربین‌های خوب داشتیم (مگه بقیه عادت دیگه‌ای دارند؟)، این بار از نوت ۴ هم یک قدم فراتر رفتیم و F1.9‌ برای دوربین استفاده شده است، یعنی شرایط بهتر برای عکاسی در محیط تاریک‌تر و تصویر وایدتر را فراهم آوردیم.

گزینه REAL TIME HDR را در این بخش داریم که به صورت خودکار HDR را روشن می‌کند. گزینه LOW LIGHT SHOT‌ هم افزوده شده که با ترکیب چند تا عکس، یک تصویر روشن‌تر و بهتر را به شما می‌دهد.

دوربین جلو ۵ مگاپیکسل است که با F1.9 عکس وایدتری را می‌گیرد و ۶۰ درصد نسبت به گوشی قبلی‌مون یعنی نوت ۴، نورگیری بهتری دارد و HDR خودکار هم برای اولین بار در یک دوربین سلفی موبایل استفاده شده است.

در شرایط مساوی از نظر نوری و در مقایسه با آی‌فون ۶ پلاس تفاوت بسیار محسوس است و این F1.9 در نور کم، تفاوت قابل لمسی دارد (یک تصویر در اینجا نشان داده شد که یکی با آی‌فون و دیگری اس۶ بود: تفاوت تصویرها طوری بود که انگار با آی‌فون در غار عکس گرفته شده است!). در بخش فیلم‌برداری هم ضبط با نور بالا را داریم که در نور کم می‌تواند ۴ تا فریم را با هم ترکیب کرده و تصویری با نور مناسب را به شما بدهد.

نکته جالب دیگر این است که شما فست کمرا دارید و وقتی از دوربین خارج می‌شوید، دوربین از لحاظ سخت‌افزاری بر روی استندبای قرار گرفته و برای همین در هر شرایطی که باشید در کمتر از یک ثانیه با فشردن دو بار کلید خانه، فعال و صحنه‌های خیلی جالبی که متاسفانه در بسیاری از موارد از دست می‌رود، گرفته می‌شوند (شکار لحظه‌ها).

samsung seminar 8

همچنین در فیلم‌برداری ما فوکوسِ خودکارِ دنبال کنندهِ پرسرعت را داریم (این ترجمه اتوفوکوس فست ترکینگ بود!) که سوژه متحرک را می‌تواند دنبال کند.

وقتی درباره نکست لول پرفورمنس (ترجمه فارسی: مرحله بعدی عملکرد) صحبت می‌کنیم یعنی ما نسبت به رقبا یک قدم بالاتر رفتیم. در همه زمینه‌های طراحی، سخت‌افزاری، رم، باتری و دوربین که موجب ایجاد ترکیب خارق‌العاده‌ای شدند.

هر دو مدل در سه ورژن ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در دنیا عرضه خواهند شد. در کنار این دو دستگاه خارق‌العاده‌مون، اکسسوری‌های جالبی عرضه می‌شود. در فیلیپ کاورهای جدید دیگر نیازی نیست درب پشتی باز شود (چون دربی اصلا وجود ندارد!) و گوشی درون قاب قرار می‌گیرد و این قاب حالت ترنسپرنت (شیشه مانند) داشته و از پشتش همه چیز معلوم است.

پس از این صحبت‌ها، دو گوشی جدید سامسونگ در معرض دید عموم قرار گرفتند و هیچ مراسم پرسش و پاسخی هم برگزار نشد. تصاویر زیر، شکار ما از محل رونمایی است.

samsung seminar 10 samsung seminar 11 samsung seminar 12 samsung seminar 13 samsung seminar 14 samsung seminar 15 samsung seminar 16

7 در مورد “سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge رسما وارد ایران شد”

  1. سلام.
    اون خانمای مجری یا سخنران، به خاطر پوشششون (3 تا ش رو داشتی؟!) بیشتر کره‌ای میزدن تا ایرانی.
    انگار قبل از اینکه گوشیهای خارجی رو وارد کنیم، فرهنگ اونا رو مفتی وارد کردیم.
    حیف. واقعاً حیف.

  2. سامسونگ = طراحی لوکس ، من میدونم اون مساویه کمرش شکست اون وسط ، فقط مونده سامسونگ نسخه ios وارد ایران بشه ، ولی حقیقتا از نظر امکانات و سخت افزار گوشی خوبیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH