به‌روزرسانی مرورگر گوگل کروم با امکانات جذاب برای iOS از راه رسید

chromeupdate-800x709-640x567

درحالیکه مرورگر Safari به صورت پیش‌فرض توسط طیف وسیعی از کاربران دستگاه‌های مجهز به iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما برخی از افراد بنا به نیازشان از مرورگرهای دیگری نظیر گوگل کروم بهره می‌برند. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از این مرورگر در آی‌دیوایس خود استفاده می‌کنید، خبر خوبی برای شما داریم. گوگل این اپلیکیشن را برای سیستم عامل یاد شده بروزرسانی کرده و قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از ویجت و افزونه‌ها را به آن اضافه کرده است.

بگذارید با ویجت شروع کنیم؛ اگر کاربران ویجت کروم را به مرکز اعلانات (Notification Center) دستگاه خود اضافه کنند، قادر خواهند بود تا از این طریق اقدام به باز کردن یک تب جدید کرده و یا از قابلیت جستجوی صوتی بهره ببرند. این امکان برای کاربرانی که از اپلیکیشن‌های زیادی استفاده می‌کنند و می‌خواهند دسترسی سریع‌تری به کروم داشته باشند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که مرورگر سافاری از چنین امکانی برخوردار نبوده و همین موضوع، کروم را نسبت به مرورگر پیشفرض اپل، کمی کاربردی‌تر می‌نماید. البته کاربرانی که از سافاری استفاده می‌کنند، قادر به جستجوی صوتی از طریق دستیار هوشمند Siri هستند. در بخش پشتیبانی از افزونه‌ها نیز حالا گوگل کروم در iOS می‌تواند با نصب آنها کاربردی‌تر هم بشود. مثلا امکان استفاده از افزونه‌های کاربردی‌ مانند 1Password و یا LastPass از این طریق وجود دارد. شما هم اکنون قادر هستید از این امکانات بهره ببرید، بدون آنکه با مشکلی مواجه شوید.

ویژگی‌های دیگری هم به همراه این بروزرسانی به کروم اضافه گشته که در این بین می‌توان به قابلیت رفرش صفحه با کشیدن و رها کردن (pull to reload) وب‌سایت مورد از بالا به پایین، اشاره نمود. امکان باز نمودن لینک‌های کپی شده در سایر اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت دیگری است که به مرورگر مورد بحث اضافه شده است.

دانلود کروم از اپ استور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH