مایکروسافت در حال کار بر روی دو پرچم‌دار و دو میان‌رده جدید است!

lumia-940-concept-3

طبق آخرین اخباری که به گوش می‌رسد، مایکروسافت قصد دارد بعد از انتشار نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز 10 در  تابستان امسال، لومیاهای جدید که مجهز به این نسخه هستند را معرفی کند. خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت قرار است چهار محصول مهم را به زودی معرفی کند، این چهار محصول شامل دو گوشی پرچم‌دار و دو گوشی میان‌رده می‌شود.

از پرچم‌داران جدید ویندوزفونی شروع کنیم، جایی که قرار است دو محصول با نام‌های لومیا 940 و لومیا 940XL معرفی شوند، لومیا 940 دارای صفحه‌نمایش 5 اینچی و لومیا 940XL دارای صفحه‌نمایش 5.7 اینچی خواهد بود. این دو مدل دارای دوربینی قدرتمند با سنسور 24 یا 25 مگاپیکسلی با فناوری PureView در عقب خواهند بود. هر دو دستگاه در جلو، دارای دوربین 5 مگاپیکسلی هستند. اما مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را نیز در این دو گوشی جای داده است، فناوری لمس سه‌بعدی، اسکنر Iris یا عنبیه (این سیستم با بهره‌گیری از دوربین و مادون قرمز قادر است الگوی عنبیه چشم را تشخیص دهد) و پشتیبانی از قلم از جمله‌ آن‌ها است. اما به جز قلم، دو فناوری دیگر، اثبات شده نیستند و ممکن است جواب ندهند، بر فرض مثال چگونگی کار اسکنر عنبیه در تاریکی یکی از آن دلایلی است که شاید باعث شود این فناوری شکست بخورد.

به سراغ دو گوشی میان‌رده برویم، رنج قیمتی که لومیاهای نوکیا حرف زیادی برای گفتن داشتند و مایکروسافت نیز وعده معرفی جایگزینان لومیا 730 و 830 را داده است.

لومیا 840 یکی از آن‌ها است که قرار است جانشین لومیا 830 شود و دارای دوربین 13 یا 14 مگاپیکسلی با فناوری PureView در عقب و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو خواهد بود و در بخش سخت‌افزار هم نسبت به 830 کمی بهتر خواهد بود.

لومیا 730XL نیز با صفحه نمایش 5.7 یا 5.5 اینچی جانشین لومیا 730 می‌شود و احتمالا دارای یک دوربین 13 مگلپیکسلی نیز هست.

8 در مورد “مایکروسافت در حال کار بر روی دو پرچم‌دار و دو میان‌رده جدید است!”

  1. من که خودم به شخصه از طرفدارهای ویندوزفون ـم / امیدوارم مشکلات لومیا 930 رو دیگه تو 940 نبینیم

    1. مهدی خرسندی

      روند نام گذاری ها بعد از جدایی نوکیا از مایکروسافت تغییر کرده، 940xl همون 1525 باید باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH