برای اولین بار در ایران: مراسم روز دختران و ICT برگزار می‌شود

fariba_mahdion

سازمان نصر تهران با همکاری دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی، کمیته زنان در مهندسی IEEE بخش ایران و انجمن ملی زنان کارآفرین، برای اولین بار در ایران مراسم روز جهانی “دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات”  را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نصر تهران، فریبا مهدیون، عضو هیات مدیره این سازمان و مدیر اجرایی مراسم روز جهانی دختران و ICT، با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به اهمیت نقش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تمام عرصه‌های زندگی و افزایش تخصص زنان در حوزه ICT به عنوان نیمی از جمعیت جهان، اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد در حوزه مخابرات و ICT، روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت ماه) را به عنوان “روزجهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات” نام گذاری کرده است.

مهدیون درخصوص برگزاری مشابه این رویداد برای دختران ایرانی، ادامه داد: در ایران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، کمیته زنان در مهندسی IEEE بخش ایران، دانشگاه شریعتی و انجمن زنان کار آفرین در نظر دارند در آستانه روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات (International girls in ICT DAY) رویدادی را در روز 8 اردیبهشت ماه جاری و در محل دانشگاه شریعتی تهران برگزار کنند.

او در این رابطه ادامه داد: در این مراسم علاوه بر بانوان مدیر، صاحبان ایده و کسب و کار ICT از حوزه دولت و بخش خصوصی، دختران دانشجو و دانش آموز، اساتید دانشکده‌های ICT تهران و همچنین سفیر ITU حضور خواهند داشت.

مهدیون درخصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: مراسم روز دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات با شعار “توسعه دانش و تغییر نگرش” و با اهداف “ترغیب و ترویج دختران و زنان جوان به تحصیل در رشته‌های مهندسی IT” و “تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه در این حوزه” برگزار می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران با اشاره به برنامه‌های این مراسم ادامه داد: این برنامه در چند بخش شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارایه تکنولوژی‌های جدید در حوزه ICT مانند Mobile Application Building ،UX Design و Create Animations and Games و همچنین معرفی و سخنرانی الگوهای موفق بانوان فعال ICT از بخش خصوصی، دولت و دانشگاهی است.

مهدیون با بیان اینکه مخاطبان این کارگاه‌های آموزشی دانشجویان رشته‌های مرتبط با ICT هستند، افزود: هریک ازکارگاه‌ها در یک بازه زمانی 90 دقیقه‌ای و برای 25 نفر شرکت کننده برگزار می‌شود. در انتهای کارگاه سه نفر به‌عنوان برندگان کارگاه توسط ارایه دهندگان انتخاب و به کمیته برگزاری رویداد معرفی می‌شوند که در انتهای رویداد و در بخش اختتامیه به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر اجرایی مراسم روز جهانی دختران و ICT تاکید کرد: در انتهای این مراسم همچنین به تمام شرکت کنندگان گواهی نامه مورد تایید ITU ارایه خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در این رویداد به سایت www.shariaty.ac.ir مراجعه کنند.

1 در مورد “برای اولین بار در ایران: مراسم روز دختران و ICT برگزار می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH