کوالکام برای ساخت چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ از سامسونگ کمک می‌گیرد

Qualcomm-Snapdragonبر اساس گزارشی جدید مشخص گردیده که شرکت کوالکام برای ساخت نسل بعدی پردازنده سطح بالای خود از سامسونگ کمک خواهد گرفت. می‌توان حدس زد که فرآیند تولید ۱۴ نانومتری سامسونگ یکی از دلایلی باشد که کوالاکام را به ایجاد تغییر در شیوه تولید چیپست آینده‌اش سوق داده است.

بر اساس گفته منابع نزدیک به دو شرکت یاد شده، کوالکام به جای شرکت تایوانی TSMC که مدت‌ها است با آن همکاری دارد، سامسونگ را انتخاب خواهد کرد. دلیل این انتخاب همانطور که اشاره شد، می‌تواند این باشد که سامسونگ از فناوری ۱۴ نانومتری در ساخت پردازنده‌ها بهره می‌برد و این موضوع درحالیست که TSMC هنوز از فناوری ۲۰ نانومتری استفاده می‌کند. دلیل دیگری که می‌توان برای این انتخاب کوالکام آورد، این است که با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری چیپست‌ها باریکتر شده، هزینه‌شان کمتر می‌شود و نیز مصرف باتری بهینه خواهد شد.

سامسونگ در دو پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، از فناوری ۱۴ نانومتری خود در تولید پردازنده آنها بهره گرفته که اینکار باعث شده این دو محصول نسبت به پرچمدار سال گذشته، باریک‌تر باشند. حتی با اینکه چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ در دو گوشی HTC One M9 و LG G Flex 2 بکار رفته، اما بخش عظیمی از کسب و کار خود را به دلیل عدم استفاده سامسونگ از پردازنده یاد شده، از دست داده است. همانطور که قبلا در آی تی رسان اعلام کرده بودیم، سامسونگ انتظار فروش ۷۰ میلیون دستگاه از پرچمداران جدید خود را دارد که قطعا تاثیر بسیار زیادی در بخش مالی این شرکت خواهد داشت.

گزاراشت حاکی از آن است که کوالکام امیداور است تا ضمن همکاری با سامسونگ برای تولید نسل بعدی چیپست سطح بالای خود یعنی اسنپدراگون ۸۲۰، این غول کره‌ای را نسبت به استفاده از چیپ یاد شده در نسل بعدی پرچمدار سری گلکسی اس، مشتاق نماید. با توجه به اینکه پردازنده اگزینوس سامسونگ که در گلکسی اس ۶ بکار رفته توانسته اکثر رکوردها را در بنچمارک‌های معتبر بشکند، مشخص نیست که چه دلیلی می‌تواند این شرکت را نسبت به تغییر پردازنده گوشی‌های سطح بالای خود، مجاب نماید.

3 در مورد “کوالکام برای ساخت چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ از سامسونگ کمک می‌گیرد”

  1. حسین باقری

    سامسونگ واقعا کولاک کرده….

    ولی خب باعث رقابت بیشتر بین کمپانیها میشه که تاثیر مثبتش برا مصرف کننده هاس…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH