چرا مایکروسافت ویندوزفون را رها نمی‌کند؟!

windows-10-for-phones-1-100568066-large-100568341-gallery

بسیاری از ما با این سوال رو به رو هستیم که چرا مایکروسافت ویندوزفون را رها نمی‌کند؟! متخصصان تحلیلگر شرکت ARM پاسخ ساده‌ای به این سوال داده‌اند که می‌تواند برای همه ما جالب باشد.

در بازار تلفن‌های هوشمند و هنگامی که به آن‌ها از دیدگاه تفکیک آماری نگاه کنیم به سادگی می‌توان دریافت که اندروید و iOS به‌طور کامل بر روی بازار تسلط دارند و در رده سوم نیز ویندوزفون قرار گرفته است که تنها 3 درصد از کل بازار را در اختیار دارد. در این میان سوال اصلی بسیاری از افراد این است که چرا مایکروسافت این سیستم‌عامل را کنار نگذاشته است و به این بازار کوچک قناعت کرده و همچنان به تولید همراه‌های هوشمند بر اساس این پلتفرم اجرایی ادامه می‌دهد؟

پاسخی که متخصصان شرکت ARM به این موضوع داده‌اند بسیار ساده است، مایکروسافت به این بازار کوچک نیاز دارد تا بتواند در سکوت و بدون حجوای رسانه‌ای به گسترش امکانات سیستم ‌عامل خود بپردازد. این امر موجب خواهد شد تا مایکروسافت بتواند پس از مدتی به سراغ یک جهش ویژه رفته و درصد بالاتری از مالکیت بازار را به خود اختصاص بدهد.

nokia-lumia-930-hands-on-03

کافی است تا به نیازهای سخت‌افزاری برای سیستم‌عامل ویندوزفون بنگرید، این سیستم‌عامل می‌تواند در دستگاه‌هایی که تنها 512 مگابایت رم پردازشی دارند نیز با سرعتی بسیار عالی به اجرا دربیاید و تنها کافی است تا مجسم کنید که اندروید 5 بر روی یک دستگاه مجهز به 512 مگابایت به چه ترتیب اجرا خواهد شد (بسیاری از دستگاه‌های مجهز به رم 1 گیگابایتی نیز با اجرای اندروید 5 مشکل دارند) و یا اینکه یک آیفون جدید با رم 2 گیگابایتی چگونه عمل خواهد کرد.

دیگر امر بسیار مفید موجود بر روی ویندوزفون را نیز باید کورتانا دانست که در نوع خود می‌توان این نرم‌افزار را به‌عنوان بهترین دستیار الکترونیکی ساخته شده در تاریخ دانست. در جبهه اپل محصولی مشابه به نام سیری وجود دارد ولی از نظر توان در مقابل کورتانا ضعیف‌تر است ولی در جبهه اندروید عملا هیچ نرم‌افزار و قابلیتی وجود ندارد که بتواند حال و هوای این‌چنینی را به کاربران این سیستم‌عامل انتقال بدهد.

یکی از موارد مهم در پیشرفت ویندوزفون را نیز باید تغییر ساختار فروش مجوز استفاده از آن دانست زیرا دیگر مانند سابق استفاده از ویندوزفون توسط سایر سازندگان هزینه‌ای بسیار بالا را دربر نخواهد داشت. همچنین ویندوزفون با بسته‌های به‌روزرسانی ویژه‌ای همراه است که تقریبا مشابه‌ آن در هیچ سیستم‌عامل همراه دیگری مشاهده نمی‌شود.

علاوه بر این موضوع نیز باید درنظر داشت که برگ برنده مایکروسافت یعنی ویندوز 10 به زودی روانه بازی خواهد شد و این امر می‌تواند به ایجاد یک جهش بسیار بزرگ در فروش دستگاه‌های ویندوزفونی منتهی شود. به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور و در بازه زمانی نزدیک به یک سال و نیم بتوان سهم ویندوزفون در بازار جهانی را در آستانه دو رقمی شدن دید.

4 در مورد “چرا مایکروسافت ویندوزفون را رها نمی‌کند؟!”

  1. اره ولی کاش این بسته های بروز رسانی بر روی نر ام افزاراش هم بیان و تولید کننده نرم افزارا هم به سمت ویندوز بیان از این لحاظ بعضی تولید کننده ها انگار ویندوزو تحریم کردن و تنهاش میزارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH