قطاری ژاپنی با سرعت 603 کیلومتر بر ساعت رکورد جدیدی را به ثبت رساند!

هفته گذشته یک قطار مغناطیسی در ژاپن توانست رکورد سرعت را بعد از 12 سال دوباره از آن خود کند اما اکنون این قطار خارق العاده دوباره دست به کار شده و صبح امروز رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. این قطار ژاپنی امروز توانست با سرعت 603 کیلومتر بر ساعت مسیر مورد نظر را سپری کند. البته این نوع قطار‌ها فعلا به‌صورت تجاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما انتظار می‌رود که در سال 2027 شاهد چنین قطار‌هایی در بازار برای استفاده‌های تجاری باشیم.

train

برای این که بفهمید این قطار چقدر سریع است باید بگوییم که شما توسط آن می‌توانید مسیر 100 دقیقه‌ای توکیو تا مرکز ناگویا را در عرض 40 دقیقه طی کنید که خود می‌تواند برای بسیاری از افراد خوش آیند باشد و انقلابی را در صنعت قطار‌ها به پا کند. البته ژاپن تصمیم دارد تا این تکنولوژی را گسترش داده و شهر‌های بیشتری را در آینده تحت پوشش چنین قطار‌هایی قرار دهد که هر فردی بتواند از واشنگتن به نیویورک و… خیلی سریع مسافرت کند.

البته همان‌طور که می‌دانید قطار‌های امروزی در ایران با چنین سرعتی حرکت نمی‌کنند و در واقع بسیار آرام و لاکپشتی حرکت می‌کنند و مسافران را به مقصد می‌رسانند اما شاید چنین محصولاتی امید بخش این صنعت در کشور ما نیز باشد.

1 در مورد “قطاری ژاپنی با سرعت 603 کیلومتر بر ساعت رکورد جدیدی را به ثبت رساند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH