اپل‌واچ چگونه ضربان قلب شما را اندازه‌گیری می‌کند؟

میلیون‌ها نفر در انتظار رسیدن ساعت هوشمند اپل‌واچ هستند. در میان چندین ویژگی شگفت‌انگیز، نمایش ضربان قلب یکی از گزینه‌های سلامت‌محور است که اپل‌واچ از آن بهره‌مند است.
بسیاری از ساعت‌های هوشمند، دستبندهای هوشمند و گوشی‌های هوشمند از ویژگی‌ نمایش ضربان قلب بهره می‌برند، اما تاکنون هیچ راه دقیقی برای انجام این کار همراه نداشته‌اند. اپل‌واچ در تلاش است تا یک ضربان‌سنج دقیق و نزدیک به ضربان واقعی قلب ارایه کند. در صفحه پشتیبانی اپل‌واچ به‌تازگی جزئیات بیشتری در مورد چگونگی انجام این کار توسط این ساعت هوشمند منتشر شده است.

سنسور ضربان قلب در اپل‌واچ با استفاده از روش‌های پیچیده‌ای که فوتوپلتیسموگرافی نامیده می‌شود برای اندازه‌گیری ضربان قلب در هر ۱۰ دقیقه اقدام می‌کند. این فناوری در اپل‌واچ از چند چراغ LED سبزرنگ همراه با فتودیودهای حساس به نور استفاده می‌کند. به این صورت که هر ۱۰ دقیقه، LEDهای سبز با نرخ صدها بار در ثانیه شروع به چشمک زدن می‌کنند و ضربان قلب شمارا از طریق جریان خون مچ دست‌تان اندازه‌گیری می‌کنند.

gsmarena_2در روش دیگر، نور مادون‌قرمز نیز اقدام به ثبت ضربان قلب در هر ۱۰ دقیقه می‌کند که تنها در مواردی که اطلاعات ناکافی برای خواندن وجود دارد، بر روی سنسور چراغ‌های سبز سوئیچ می‌شود.
خواندن درست ضربان قلب و داده‌ها به نحوه بستن ساعت به مچ دست بستگی دارد. اپل توصیه می‌کند اپل‌واچ را کاملا بر روی مچ دست خود بپوشانید و اجازه ندهید آن آزادانه به اطراف بلغزد.

gsmarena_003این سنسور حتی درصورتی‌ که حرکت مچ دست نامنظم است و در شرایط مختلف محیطی تأثیر گذار بر خون‌رسانی پوست، هنوز هم از پس انجام‌ وظیفه‌اش برمی‌آید، اما در چنین شرایطی دقت کافی نخواهد داشت. به‌عنوان مثال، این ساعت در هنگام کار کردن با وزنه در یک اتاق با دمای پایین، لزوماً نتیجه دقیقی به شما ارائه نمی‌دهد.

1 در مورد “اپل‌واچ چگونه ضربان قلب شما را اندازه‌گیری می‌کند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH