رونمایی اچ‌پی از لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر و ارزان قیمت!

یکی دو سالی است که دستگاه‌هایی که هم لپتاپ هستند و هم تبلت، در حال کسب محبوبیت در نزد کاربران هستند.
این دستگاه‌های جالب را لپتاپ‌های هیبریدی یا تبدیل پذیر (convertible) می‌نامند. کمپانی‌های مختلف هم که متوجه علاقه کاربران به این نوع دستگاه‌ها شده‌اند، شروع به ساخت آن‌ها کرده‌اند و آرام آرام در حال پیشرفت و بهینه‎‌سازی این دستگا‌های زیبا هستند. از جمله کمپانی‌های دست‌ اندر کار در این حوزه می‌توان به ایسوس اشاره کرد که با سری TransformerB Book خود توانسته در این زمینه شهرتی کسب کند. همچنین لنوو و دل با شماری از سری معروف Inspiron در صدد بدست آوردن سهمی از این بازار هستند. اچ‌پی هم که به عقیده من و خیلی‌های دیگر، محصولاتش همواره از باکیفیت‌ترین‌های دنیا بوده و هست، اخیرا رو به این عرصه آورده و سعی در فتح قسمتی از این بازار دارد.
شاید با خود فکر کنید که  سری Surface مایکروسافت هم در این گروه قرار می‌گیرند، اما باید خدمتتان عرض کنیم که نه، این گونه نیست. سری Surface مایکروسافت بیشتر تبلت‌هایی هستند که قابلیت اتصال داک را دارند، اما دستگاه‌های مورد بحث ما، لپتاپ‌هایی هستند که دارای صفحات لمسی بوده و قابلیت چرخش تا 360 درجه را دارند. در این حالت می‌توان از آن‌ها به عنوان تبلت استفاده کرد.
همانطور که گفتیم، اچ‌پی هم اخیرا وارد این میدان رقابت شده و با عرضه spectre x360 هوش از سر بسیاری از عاشقان تکنولوژی ربود. بعید می‌دانم که فردی تصویر این گجت را دیده باشد و آرزوی داشتن آن را نکرده باشد!

Spectre x360
Spectre x360

البته طبیعتا همانند هر محصول لوکس و باکیفیت دیگری، این لپتاپ هم قیمت بالایی دارد و خیلی از دوستدارانش را ناامید می‌کند، اما اچ‌پی فکر جیب طرفدارانش را هم کرده و مدل‌هایی ارزان‌تر را هم به بازار عرضه کرده است. مدل‌هایی به نام Pavilion x360 و Envy x360.
قیمت Pavilion x360 از 410 دلار شروع می‌شود و همین موجب شده که این لپتاپ تبدیل به خوش قیمت‌ترین لپتاپ قابل تبدیل جهان شود. قیمت Envy x360 هم از 680 دلار شروع شده و به خاطر بدنه فلزی عالی و صفحه بزرگتر 15.6 اینچی‌اش، نسبت به Pavilion x360 در یک پله بالاتر قرار می‌گیرد. این دو لپتاپ اولین محصولاتی هستند که دارای تکنولوژی Bang & Olufsen’s touch هستند. این شرکت، شریک جدید اچ‌پی در بحث تکنولوژی صوتی است. این بدان معناست که این دو لپتاپ توسط مهندسان خستگی ناپذیر  B & O تجهیز شده‌اند و دارای ویژگی‌های نرم افزاری هستند که بدون شک آن‌ها را از لحاظ صدا تبدیل به بهترین لپتاپ‌های باریک و تبدیل شونده جهان خواهد کرد.
حال بهتر است این دو مدل را کمی با هم مقایسه کنیم. ما ایرانی‌های نازنین (!) یک ضرب المثل داریم که می‌گوید: هرچقدر پول بدهی، همانقدر آش می‌خوری. پس باید متوجه منظورم شده باشید. منظورم این است که Envy x360 به مراتب بهتر و زیباتر از برادر ارزان‌تر خود است. همچنین Envy x360 قدرتمندتر از مدل دیگر است، چرا که به پردازنده‌های قدرتمند Intel Core i5 و Core i7 مجهز شده و تا سقف 16GB نیز حافظه رم دارد! مدل ارزان Envy x360 که 680 دلار قیمت دارد، دارای 500GB حافظه ذخیره سازی داخلی و صفحه نمایشی با وضوح HD است. مدل گران‌تر این زیبای آمریکایی، 770 دلار قیمت دارد، که دارای 1TB حافظه ذخیره سازی داخلی و نمایشگری با وضوح Full HD است. خرید مدل 770 دلاری قطعا بسیار عاقلانه و به صرفه‌تر از خرید مدل 680 دلاری است، چرا که تنها با پرداخت 90 دلار بیشتر، شما 500GB حافظه داخلی بیشتر و صفحه نمایشی بسیار باکیفیت‌تر از مدل 680 دلاری خواهید داشت.

Envy x360
Envy x360

اما برویم سراغ مدل دیگر یعنی Pavilion x360. باید بگوییم که این یکی حقیقتا جذاب و بامزه است! این مدل، از پایین‌ترین مدل Surface3 مایکروسافت به همراه کیبوردش، حدود 230 دلار ارزان‌تر است! این مدل دارای پردازنده مرکزی Pentium N3700 است و 4GB رم دارد. با پرداخت 90 دلار بیشتر، یعنی 500 دلار ناقابل، اجزای داخلی آن به پردازنده Core M و 128GB حافظه SSD ارتقا می‌یابد. همچنین مدلی با قیمت 530 دلار وجود دارد که دارای پردازنده مرکزی Core i3 بوده و حافظه ذخیره سازی داخلی آن هم 500GB است. این بار دیگر خبری از SSD نیست! این قیمت‌ها برای لپتاپ‌هایی اینچنین باکیفیت مناسب است. حال اگر به تبدیل پذیر بودن آن‌ها هم توجه کنیم دیگر واقعا عالی به نظر می‌رسند.

Pavilion x360
Pavilion x360

اگر تبدیل پذیر بودن لپتاپ برای شما خیلی مهم نیست و در اولویت قرار ندارد، یا اگر فقط به دنبال گجتی ارزان قیمت هستید، اچ‌پی برای شما هم یک مدل از سری کلاسیک Pavilion با صفحه نماش 14 اینچی در نظر گرفته است. شما قادر به چرخاندن کامل صفحه نمایش این مدل نیستید، اما در عوض این مدل در بخش‌های مختلف، نسبت به نسل‌های قبلی خود ارتقا زیادی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به صفحه نمایش باکیفیت Full HD و کارت گرافیک مجزا اشاره کرد. همچنین اچ‌پی امسال تغییرات بسیار خوبی را در طراحی‌های خود اعمال کرده است، بنابراین گرچه بدنه این مدل همچنان پلاستیکی است، اما مطمئنا با لمس آن متوجه خواهید شد که این بدنه بسیار محکمتر و البته بسیار زیباتر از گذشته است. هر دو مدل چرخان و غیر چرخان Pavilion، از روز 13 مه یا همان 24 اردیبهشت (روز تولد من!) در سایت اچ‌پی آماده فروش خواهند بود. اما برای خریدن مدل Envy x360 باید کمی بیشتر صبر کنید. این مدل در روز 18 ژوئن در سایت اچ‌پی آماده فروش خواهد بود. همچنین، تمامی مدل‌های Pavilion و Envy X360 در روز 21 ژوئن در فروشگاه‌ها خواهند بود.
اچ‌پی با عرضه این مدل‌ها کار را برای لنوو، ایسوس، دل و سایر تولیدکنندگان سخت خواهد کرد. با این کیفیت، و این قیمت‌ها، به عقیده من این لپتاپ‌ها ارزش خرید بسیار بالایی دارند. نظر شما دوستان چیست؟

1 در مورد “رونمایی اچ‌پی از لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر و ارزان قیمت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH