مایکروسافت ویژگی امنیتی دیگری به‌ نام device guard را در ویندوز ۱۰ معرفی کرد

promo-windows-10-03b_storyهنگامی که ویندوز ۱۰ عرضه شود، یکی از بزرگترین ویژگی‌های آن امکانات مدیریتی و امنیت پیشرفته آن خواهند بود. حالا با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه نسخه نهایی این سیستم عامل، می‌توانیم با برخی از ویزگی‌های امنیتی آن بیشتر آشنا شویم.

پیش از این، دو امکان Windows Hello و Microsoft Passport توسط ردموندی‌ها معرفی شده بود که هردو با بخش اعتبار سنجی کاربران مرتبط هستند. حالا مایکروسافت ویژگی جدیدی به نام Device Guard را معرفی کرده است.

این قابلیت برای بررسی امضای دیجیتالی نرم افزارها و تعیین اینکه منبع آنها معتبر است یا خیر، عوامل مختلف امنیتی را به صورت نرم افزاری-سخت افزاری و یکپارچه شده بررسی می‌کند. با مدیریت دستگاه‌هایی که از Device Guard بهره می‌برند، شرکت‌ها قادر خواهند بود تا محصولات خود را به نحوی قفل کنند تا فقط نرم افزارهای تایید شده را بتوان بر روی آنها نصب کرد.

بخشی از نرم‌ افزارها ممکن است توسط شرکت‌ها و از طریق بخش ویندوز‌ استور مایکروسافت امضا گردد یا ممکن است توسط هر منبع دیگری که اعتبار برنامه‌ها را تعیین می‌کند، اینکار صورت پذیرد. نرم افزار‌های مدرن و نیز اپلیکیشن‌های کلاسیک Win32 هردو ممکن است با این روش امضا شده و ارائه گردند.

Device Guard همانند سایر نرم افزارهای آنتی ویروس مانند Windows Hello و Microsoft Passport با کمک سایر بخش‌ها، امنیت را تا حد امکان برای مشتریان فراهم خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH