مصاحبه با مدیر محصول خاورمیانه اچ‌تی‌سی: طراحی ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود!

interview 1

روز سه‌شنبه، در سمیناری خبری که با حضور خبرنگاران و مدیران اچ‌تی‌سی برگزار شد، گوشی وان M9 به صورت رسمی معرفی گشت. در این مراسم فرصتی به ما دست داد تا با دَنیِل خیاط، مدیر محصول اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و شمال آفریقا مصاحبه‌ای داشته باشیم. در ادامه می‌توانید مشروح صحبت ما با این مدیر دوست داشتنی اچ‌تی‌سی را بخوانید.

به عنوان سوال نخست دوست داشتم درباره تفاوت‌های اصلی گوشی M9 با مدل‌های قبلی بپرسم. به این خاطر که در حال حاضر پرچم‌دار اچ‌تی‌سی محسوب شده و بسیاری از کاربران می‌گویند تفاوت زیادی بین این گوشی با پرچم‌دار قبلی نیست.

اول از همه بیایید نگاهی به طراحی M9 نسبت به M8 بیندازیم. رنگ‌ها تغییر کرده و مثلا رنگ کناره دستگاه متفاوت شده است. کلید پاور از بالا به سمت راست منتقل شده، حاشیه‌های نمایشگر نیز کمتر شده است. دوربین پشتی از اولترا پیکسل به ۲۰ مگاپیکسل تغییر یافته و در جلو از نمونه اولترا پیکسل استفاده کرده‌ایم. در M8 از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفتیم در حالی‌که الان ۳۲ گیگابایت است. رم هم از ۲ به ۳ تغییر یافته، اگر به چیپست نگاه کنیم از اسنپدراگون ۸۱۰ با ۸ هسته استفاده کردیم. تمام این موارد نشان از بهبود در تمام قسمت‌ها دارد. باتری نیز نسبت به قبل بهبود یافته است. در ارتباط با نرم‌افزار، در حال حاضر از اندروید ۵ به همراه سنس ۷ بهره می‌گیریم.

ما اولین تولید کننده گوشی با سیستم عامل ویندوزفون در دنیا بودیم و بنابراین مثل برخی سازندگان نیستیم که گاه علاقه‌مند باشیم و گاه نباشیم!

در ارتباط با داغ شدن اسنپدراگون ۸۱۰، شما صحبت از آپدیتی کردید که مشکل گرما را حل می‌کند. اما ما از این آپدیت نیز بهره گرفتیم، دما کم‌تر شد ولی برطرف نشد! ضمن اینکه امتیازات بنچمارک‌ها نیز کاهش یافت. برای مثال امتیاز انتوتو حدود ۲۰ درصد کم‌تر شد. به همین خاطر فکر می‌کنم که شما با کاهش فرکانس هسته‌ها، سعی کردید تا میزان دما را کنترل کنید. آیا این درست است؟

اجازه بدین من سوال از شما بپرسم، آیا پس از این آپدیت شما احساس کردید که در هنگام کار با گوشی، بازی کردن یا جستجو در وب، شاهد کندی هستید؟

پس از این آپدیت چنین چیزی را احساس نکردم، اما M9‌ نسبت به M8 داغ‌تر است و این آپدیت بر روی امتیاز بنچمارک‌ها تاثیر منفی داشته است.

در ارتباط با دما، بسیاری اعتقاد دارند که تا دمای ۵۰ درجه، گرما قابل قبول است و اگر بخواهم صادقانه به شما بگم، به این حد دما نمی‌رسیم. کوالکام یکی از سازندگان مطرح چیپست است که محصولات بسیار خوبی می‌سازد و همان طوری که می‌دانید، ال‌جی G4 و سونی اکسپریا Z4 هم از این چیپست استفاده می‌کنند.

درباره محصول ال‌جی، گفته می‌شود که به خاطر این مشکل، آن‌ها از اسنپدراگون ۸۰۸ استفاده می‌کنند.

ولی من شنیدم که از اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده خواهند کرد!

اما ممکن هست که ال‌جی همانند سامسونگ که اعلام کرد به خاطر مشکل اسنپدراگون ۸۱۰ فقط از اگزینوس استفاده می‌کند، از این چیپست بهره نگیرد!

من نمی‌تونم در ارتباط با سایر کمپانی‌ها نظری بدم اما این محصول در MWC 2015 لانچ شد.

interview 3

شما در M9‌ از نمایشگر QHD استفاده نکردید اما در مدلی چون M9 پلاس که تفاوت چندان زیادی با این محصول نداره، از QHD بهره بردید. دلیل این کار شما چیست؟

اگر ما بخواهیم عملکرد باتری را متعادل نگاه داریم؛ با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و اندازه نمایشگر ۵ اینچ، وضوح QHD گزینه مناسبی نیست. ضمن اینکه واقعا تفاوت زیادی بین این وضوح تصویر در نمایشگر گوشی‌ها وجود ندارد، در صورتی‌که در بحث قیمت، تفاوت زیادی به وجود می‌آورد و به همین خاطر ما چنین تصمیمی گرفتیم!

اچ‌تی‌سی کیفیت، طراحی و احساسی خوب را به همراه می‌آورد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

چه تعداد گوشی M7 و M8 را در سطح جهان و ایران فروختید و چه انتظاری برای M9‌ دارید؟

این موضوع مربوط به بخش فروش است و در این ارتباط نمی‌تونم آماری بدهم اما به شما این را می‌گویم که ما تعداد بیشتری M8 نسبت به M7 فروختیم و هدف‌مان این است که میزان بالاتری M9 هم در مقایسه با M8‌ به فروش برسانیم.

interview 2

شما در اچ‌تی‌سی تاکید زیادی بر داشتن خلاقیت دارید، می‌خواستم بدونم محصول فعلی شما (وان M9) چه خلاقیتی داره که سایر کمپانی‌ها از اون بی‌بهره بوده و مختص به خود شماست!

سوال بسیار خوبی پرسیدید! اگر الان در بازار گشتی بزنیم، با گوشی‌های مختلفی برخورد می‌کنیم، مدل‌هایی که دوربین با مگاپیکسل بالا دارند و یا از مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی برخوردار هستند، ‌اما چند ماه بعد، مدل‌هایی با قدرت بالاتر و دوربین بهتر وارد بازار می‌شوند اما چیزی که باقی می‌ماند، طراحی است. اچ‌تی‌سی کیفیت، طراحی و احساسی خوب را به همراه می‌آورد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. وقتی شما گوشی اچ‌تی‌سی خودتون رو بر روی میز قرار می‌دین، این احساسی است که فراموش نخواهد شد. بنابراین مشخصات چیزی است که می‌آید و می‌رود اما دیزاین باقی می‌ماند.

شما چقدر به سیستم عامل ویندوزفون اهمیت می‌دهید و آیا شاهد حضور نسخه ویندوزفونی M9 همچون M8 خواهیم بود؟

ما اولین تولید کننده گوشی با سیستم عامل ویندوزفون در دنیا بودیم و بنابراین مثل برخی سازندگان نیستیم که گاه علاقه‌مند باشیم و گاه نباشیم! ویندوزفون و مایکروسافت همچنان با یکدیگر کار می‌کنند و بستگی به این دارد که ما احساس کنیم چه زمان مناسبی است. نسخه ویندوزفونی M8 به عنوان کاندیدای برترین مدل این سیستم عامل شد و به همراه دو اپراتور در آمریکا نیز عرضه گشت؛ بنابراین ما هرگاه فکر کنیم که موقعیت خوبی است، وارد می‌شویم.

آیا شما از فروش گوشی‌های میان رده و پایین رده خودتان راضی هستید؟

ما موفقیت‌های بسیار خوبی در بین گوشی‌های میان رده داشتیم. مثلا مدل‌هایی چون دیزایر ۵۱۶ و ۶۱۶ از فروش بالایی برخوردار بودند. ما در حال گسترش کارمان هستیم و به شما می‌توانم بگویم که اچ‌تی‌سی پارسال بهتر از دو سال پیش بود و امسال بهتر از سال پیش خواهیم بود. ما تنها بر روی کسب بازار به هر قیمتی فکر نمی‌کنیم، بلکه محصولات‌مان را با طراحی خاص، صدای دلپذیر و دوربین باکیفیت عرضه می‌کنیم.

نظر شما درباره بازار ایران چیست و آیا از فعالیت خودتان راضی هستید؟

من نمی‌تونم نظر صریحی در این ارتباط بدهم اما به شما می‌گم که ما درباره بازار ایران کاملا جدی هستیم، ما در اینجا حضور داریم و می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

آیا شما پس از اینکه تحریم‌ها علیه ایران حذف شود، قصد داریم تا دفتر رسمی در کشور ما راه اندازی کنید؟

ما الان اینجاییم و درباره این سوال نمی‌تونم نظری بدم، اما به شخصه هر ماه به ایران سفر می‌کنم و اچ‌تی‌سی حضور بسیار خوب و فعالی در کشورتان دارد.

interview 4

16 در مورد “مصاحبه با مدیر محصول خاورمیانه اچ‌تی‌سی: طراحی ما هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود!”

  1. سلام
    ممنون اقای گل کار عزیز .

    اگر امکانش هست لطف کنید s6 edge رو بررسی کنین .

    نکته اخر این که اقای گل کار ……خوشتیپی شیطون ها

  2. عباس براتی آشتیانی

    جناب آقای گل کار عزیز

    با سلام وخسته نباشید
    من گوشی اچ تی سی دیزایر ۸۲۰ را یک ماه پیش با گارانتی یاس خریدم که این گوشی خیلی مشکل داره ورفتم گارانتی جواب درست ندادن ومنو پیچوندن
    ۱- گوشی تاچش قاطی می کند
    ۲-تاچ گوشی بعد از کمی بازی کردن خط خط می شود وکم کم زیاد می شود
    ۳-برای هر بارشارژ کردن حتما گوشی باید ۶ساعت تو شارژ باشد
    و۰۰۰
    این پیام را در صورت امکان به دست مدیر عامل شرکت یاس برسانید تاشاید احترام به مشتری را فراموش نکنند
    ۰۹۱۹۷۴۶۰۱۲۵ شماره جهت هماهنگی
    با تشکر عباس براتی

  3. سلام . عالی بود .
    آقای گلکار یک پیغام برایتان ارسال کردم چند روزه محبت میفرمایید ج بدهید .

  4. با عرض معذرت کسی که این همه از محصولات اپل انتقاد می کنه و میگه ارزش خرید نداره و محدودیت و هزار انتقاد دیگر گوشی اپل نمیخره و همچنین سامسونگ که فلان بود و فلان مشکل رو داره حالا ساعت هوشمند سامسونگ دست می کنید در ضمن کسی که این همه به محصولات اپل و سامسونگ انتقاد می کنه چرا خودش استفاده می کنه چرا؟

    1. پیمان گل‌کار

      عزیز جان ساعت دست بنده سامسونگ نیست! درباره گوشی اپل هم ما هیچ‌وقت نگفتیم دستگاه بدی است، بلکه به طور معمول عنوان می‌کنیم که نسبت به قیمتش، گران است! مطمئن باشید بنده هم برای گوشی اپل پولی پرداخت نکردم و بایستی محصولات مختلف را هم در آزمایشگاه برای مقایسه با رقبا همیشه داشته باشیم (همان طوری که مدل اندرویدی و ویندوزفونی نیز داریم)

      1. حسین باقری

        آقای گل کار شما خودت بدون محدودیت بودجه چه مدل گوشی رو انتخاب می کنید ؟

        ممنون میشم جواب بدین…

  5. سلام دوست عزیز
    شما که زحمت کشیدید از ایشون مصاحبه گرفتید
    درباره اصلی ترین مشکل این گوشی و کار نکردن وای فای با شبکه سیم کارت های ایران می پرسیدید
    تا این همه افراد که این گوشی رو خریدن تکلیف خودشون رو بدووونن

  6. این گوشی عالیه امروز باهاش کارکردم کافیه فقط یبار تو دستش بگیرید
    حسی که بهتون میده با هیچ گوشی دیگه ای قابل مقایسه نیست

  7. چقدر این اچ تی سی از خود مچکره!! اومده ام۹ رو کپی با ام۸ زده و بعد میگه ما خلاقیم!! عوض کردن جای دکمه که نشد خلاقیت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH