اپل یکی از مشتریان سرویس نقشه here نوکیا است!

چندی پیش مطلع شدیم که کمپای صاحب نام نوکیا تصمیم دارد سرویس نقشه قدرتمند خود را با نام here به فروش برساند و خود به وادی شبکه‌های بی‌سیم برود. اما در آن زمان اطلاعاتی در خصوص خریداران منتشر نشده بود و تنها می‌دانستیم که چند کمپانی خودروساز آلمانی قصد خرید آن را دارند اما امروز اخباری به گوش می‌رسد که حکایت از عزم راسخ اپل برای خرید این سرویس دارد.

nokia-here

بر اساس گزارش بلومبرگ کمپانی‌های اپل، آمازون، علی‌بابا، Baidu، فیس‌بوک، Sirius XM و Harman International قصد خرید سرویس نقشه here را دارند که در این میان اپل بیشتر بر خرید این سرویس علاقه نشان داده است. گفته می‌شود که قیمت مورد نظر نوکیا برای فروش سرویس نقشه خود 3 میلیارد یورو (3.2 میلیارد دلار) است و این خود نشان از افزایش ارزش این سرویس نسبت به سال گذشته دارد. چون در سال 2014 سرویس here حدود 2.14 میلیارد یورو قیمت گذاری شده بود. البته این رقم نیز نمی‌توانند میزان سرمایه جذب شده اولیه نقشه here را تامین کند،‌ زیرا در سال 2008 از طریق شرکت NAVTEQ حدود 8.1 میلیارد یورو سرمایه برای سرویس نقشه نوکیا جذب شده بود.

با این اوصاف نوکیا تصمیم خود را گرفته است و رسما قصد فروش سرویس نقشه خود را دارد اما بلومبرگ گزارش می‌دهد که نوکیا فعلا در حال مذاکراتی با مشاورین اقتصادی است. خرید سرویس here می‌تواند به نقشه اپل کمک‌های زیادی بکند و اپل نیز بتواند در زمینه نقشه و موقعیت یابی حرف‌هایی برای گفتن در مقابل گوگل داشته باشد. زیرا فعلا سرویس نقشه اپل از اطلاعات پایه‌ای نظیر حمل و نقل عمومی و… بی‌بهره است. ناگفته نماند که اپلیکیشن here چندی پیش وارد فروشگاه نرم افزاری اپل شد و کاربران iOS در حال حاضر قادر هستند تا از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH