محبوبیت بیشتر اسمارت فون‌های میان رده ویندوزفونی از پرچمدارها‍‍!

این روزها کاملا واضح است که مایکروسافت تلاش می‌کند از چند راه حریفان را شکست دهد، اولی قرار دادن دوربین‌های باکیفیت در عقب و جلو دستگاه، دومی آپدیت‌‌های سریع و پشیبانی مناسب و سومی نیز قیمت به‌صرفه برای محصولاتش است. بیش‌تر تمرکز مایکروسافت نیز روی بحث قیمت است، چرا که بهترین محصولاتش را با قیمت بسیار مناسب معرفی می‌کند؛ البته طبق آمار 78 درصد از دارندگان تلفن‌های همراه در هند که گوشی ارزان‌تر از 190 دلار دارند، از گوشی‌های ویندوزفونی استفاده می‌کنند. (این آمار در کشورهای دیگر کم‌تر است)

بیش‌ترین آمار را بین دیوایس‌ها، لومیا 520 دارد و مایکروسافت نیز با پشتیبانی خوبی که برای این محصول تا به حال ارائه داده است، در این محبوبیت موثر بوده؛ اما لومیا 520 با توجه به رم 512 مگابایتیش محدودیت‌هایی دارد و مایکروسافت تا به اینجای کار سعی در این داشته تا چند محصول را بتواند جایگزین این مدل کند ولی هیچ‌یک به محبوبیت لومیا 520 نبوده‌اند و باید انتظار داشت که لومیا 520 حالا حالاها محبوب‌ترین دستگاه ویندوزفونی باقی بماند.

gsmarena_001مایکروسافت با اینکه در قیمت‌گذاری و امکانات برای لومیا 535 کم کاری نکرد اما نتوانست این محصول را حتی به فروش لومیا 520 نزدیک کند ولی طبق آماری که به دست آمده است، لومیا 535 روز به روز بیش‌تر به فروش می‌رسد و ممکن است در ماه‌ها آینده حدود 5 درصد از بازار هند را در اختیار بگیرد.

بنابراین، شرکت آمریکایی مایکروسافت، طبق اعلام خودش تا حد زیادی خیالش از رنج ارزان قیمت بازار راحت است! در میان‌رده‌ها نیز لومیا 640، 640XL و 640X توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند و مایکروسافت از طریق آن‌ها سود خوبی کرده است. اما حال بسیاری از طرفداران ویندوزفون یا حتی کسانی که در حال حاضر قصد خرید گوشی را دارند توجه‌شان به پرچم‌دار جدید مایکروسافت و محصولاتی است که با سیستم‌عامل ویندوزفون 10 عرضه می‌گردد. اما مایکروسافت آیا می‌تواند موفقیتی که در بازار گوشی‌های ارزان به دست آورده، در گران‌قیمت‌ها نیز تکرار کند؟ برای این کار مسلما باید به نظرات مردم درباره کمبودهای نسل‌های قبل توجه کند و البته برچسب قیمتی خوبی را نیز به پرچمدارانش بزند.

gsmarena_002
به نظر می‌رسد، مایکروسافت با عرضه محصولاتش در نمایشگاه تابستانی خود، بتواند محصولاتی خاص و خوش‌قیمت را معرفی کند و بر محبوبیتش در بازار که کم‌تر از 10 درصد است، بیفزاید.

ما بر این باوریم که مایکروسافت با این روند خوبی که دارد، در چند وقت آینده، سهم بیش‌تری در بازارها جهانی خواهد داشت و می‌تواند کم کم تبدیل به رقیبی جدی برای سامسونگ و اپل شود.

2 در مورد “محبوبیت بیشتر اسمارت فون‌های میان رده ویندوزفونی از پرچمدارها‍‍!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH