سری جدید تلویزیونهای SUHD سامسونگ را بیشتر بشناسید

Samsung-SUHD-CES-2015

سامسونگ به تازگی از چند تلویزیون گران قیمت تحت عنوان SUHD پرده‌برداری کرده است، اما SUHDها دقیقا چه هستند؟

UHD را که می‌دانیم: Ultra High Defenition که در واقع همان 4K خودمان است، اما حرف S که در ابتدای این کلمه مخفف شده قرار گرفته چیست؟ سامسونگ می‌گوید که S ابتدای هیچ کلمه خاصی نیست، ولی طبق گفته‌های یکی از نمایندگان این شرکت، سامسونگ حرف S را درست به مانند کاری که در گلکسی اس‌ها کرد، برای نشان دادن پرچمدارانی که قرار است بازی را تغییر دهند و تحول ایجاد کنند انتخاب کرده است.

اما چه چیزی SUHDها را متفاوت می‌کند؟

SUHD چیزی نیست جز تلویزیون‌های پیشرفته LCD با کیفیت 4K که با ویژگی‌های جدید و ویژه‌ای ساخته شده‌اند.

در واقع SUHD برخلاف پلاسما یا OLED یک فن‌آوری جدید و مجزا نیست.

این تلویزیون‌ها از همان فن‌آوری LCD استفاده کرده و دارای رزولوشن 4K هستند و اغلب با صفحات خمیده ساخته شده‌اند.

درست به مانند بسیاری از تلویزیون‌های پیشرفته‌ای که امسال ساخته شده‌اند، SUHDهای سامسونگ هم دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند به ارتقای کیفیت تصویر کمک کنند.

سامسونگ به این ویژگی‌های جدید نام‌های ویژه خودش را داده است، در زیر به شرح دو تا از آنها می‌پردازیم:

نانو کریستال تکنولوژی

با این فن‌آوری سرگرمی برای‌تان بیش از پیش واقعی می‌شود، رنگ‌ها روشن‌تر، طبیعی‌تر و دارای محدوده وسیع‌تر خواهند بود.

در واقع نانو کریستال تکنولوژی همان فن‌آوری نقاط کوانتوم است که سامسونگ آنرا به این نام می‌خواند.

ولی کاری که سامسونگ می‌کند، جالب‌تر است. نورهای پس زمینه LED که با نقاط کوانتوم یا نانو کریستال‌ها تقویت شده‌اند، قادرند که مقدار رنگ‌های به نمایش درآمده را بیشتر کنند. در واقع کار آنها تقویت رنگ‌های تلویزیون است، ولی قدرتشان تا زمانی که محتوایی با وسعت رنگ گسترده در اختیار نباشد به خوبی به نمایش در نمی‌آید. این محتوا می‌تواند چیزی مثل 4K Blu-ray باشد.

سونی همین فن‌آوری نانو کریستال را ترایلومینس می‌نامد و ال‌جی هم تصمیم گرفته که به آن نام Prime UHD بدهد.

Peak Illuminator Ultimate یا Peak Illuminator Pro

HDR یا High Dynamic Range برای ارتقای کنتراست که در واقع مهمترین ویژگی کیفیتی در تصاویر است طراحی شده است، تلویزیون‌های روشن‌تر با پنل‌های 10 بیتی LCD و محتوای HDR، تصاویر مشخصا واقعی‌تری را ایجاد می‌کنند.

محتوای HDRها هنوز به طور گسترده قابل دسترس نیست، اما اواخر همین امسال با 4k Blu-ray در شبکه‌هایی چون نت فلیکس و آمازون قابل دسترس خواهد بود.

سامسونگ HDR ویژه خودش را Peak Illuminator Ultimate یا Peak Illuminator Pro می‌نامد. نوع اولتیمیت این فن‌آوری در تلویزیون‌های خمیده و فوق گران سری JS9500 استفاده شده است و نوع پرو در تلویزیون‌های گران سری JS900 خمیده و JS8500 تخت استفاده شده است.

حرف آخر

سامسونگ میلیون‌ها تن از طرفدارانش و دنیا را به اینکه تلویزیون‌های LED چیزی جدا از LCD هستند متقاعد کرده و این یکی از پیروزی‌های این شرکت در زمینه مارکتینگ بوده است، زیرا LEDها در واقع همان LCD هستند.

چیز عجیبی نیست که همین کار را با SUHDهایش نیز بکند. تلویزیون‌هایی که در واقع نوع جدیدی از LCDها هستند. این سری جدید قول فن‌آوری‌های نوین را می‌دهند، اما مطمئن باشید که در ذاتشان همان LCD بوده و از فن‌آوری مجزایی استفاده نمی‌کنند.

4 در مورد “سری جدید تلویزیونهای SUHD سامسونگ را بیشتر بشناسید”

  1. بیچاره سامسونگو الجی تازه رسیدن به کوانتوم دات چه حالی میکنن؟!! سونی دیگه الان. تلویزیوناش که سهله گوشیاشم دارن کوانتوم دات رو خز میکنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH