دنیای چهارمی‌ها (بررسی ال‌جی اپتیموس LTE)

ظاهرا ال‌جی عزم خود را جزم کرده تا در بازار گوشی‌های جدید نسل چهارمی علاوه بر اولین، بهترین نیز باشد. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا از نخستین گوشی نسل چهارمی این کمپانی که اتفاقا مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی نیز دارد دعوت به عمل بیاوریم تا در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان حضور پیدا کرده و توانایی‌های خودش را برای ما و شما به نمایش بگذارد.
البته نگران نام نسل چهارمی نشوید زیرا همچون گوشی‌های نسل سومی (که تقریبا اکثریت مطلق بازار فعلی را تشکیل می‌دهند)، وجود این توانایی کاربرد خاصی برای خریدار ایرانی ندارند، پس توانایی پشتیبانی از نسل چهارم هم برای یک کاربر ایرانی جز کلاس اضافه! چیز دیگری را به همراه نخواهد داشت. اما گوشی Optimus LTE فقط به این توانایی خودش نمی‌بالد بلکه تلفیق مناسبی از قدرت و امکانات سبب خواهد شد تا بسیاری علاقه‌مند به داشتن این گوشی شوند.

طراحی: سفید با دانه‌های اضافه!
به نظر می‌رسد ال‌جی تصمیم گرفته تا گوشی‌های جدید خود را با درب پشتی بافت‌دار به بازار عرضه کند (معلوم نیست کی بهشون گفته اینجوری قشنگ‌تره!). لبه‌های LTE حالت گرد دارند که این امر سبب می‌شود تا به خوبی در دست جای بگیرند (اگرچه به شخصه لبه‌های تیز را بیشتر ترجیح می‌دهم). اولین چیزی که در ظاهر گوشی خود نمایی می‌کند سه کلید لمسی در زیر نمایشگر است که در هنگام روشنایی با رنگ سفید می‌درخشند. این کلیدها بسیار شبیه به گوشی گلکسی اس ۳ سامسونگ است و از آنجایی‌که LTE پیش از گوشی مشهور سامسونگ معرفی شده بود، پس باید گفت در اصل ترکیب گلکسی شبیه به آن است (حالا ال‌جی بره به این خاطر شکایت کنه شاید مثل اپل یه پولی به جیب زد!). بر خلاف سطح براق جلویی، در پشت طراحی بافت‌دار با خط‌های ریز چیده شده در کنار هم جلب توجه می‌کند و لوگوی فلزی ال‌جی و LTE در کنار قاب دوربین که آن نیز فلزی است، هماهنگی خیلی خوبی با یکدیگر دارند.

درباره طراحی این گوشی بایستی به نظر شخصی کاربر نیز رجوع کرد، در نمونه سفیدی که در اختیار ما بود، ظاهر گوشی به شکلی بود که در همان لحظه نخست می‌توانستید بفهمید با یک اسمارت فون طرف هستید اما ظاهر آن به شکلی نیست که بتوان چندان دلچسب نامید و بیشتر از آنکه یک گوشی مدرن نسل چهارمی به نظر برسد، مدلی کلاسیک با ظاهری ساده است.

نمایشگر: همه اچ‌دی را دوست دارند!
شاید بسیاری نام Optimus LTE را نشنیده باشند اما این گوشی از نخستین مدل‌هایی بود که از یک نمایشگر HD استفاده می‌کرد اما از آنجایی‌که ابتدا در بازار کره عرضه شد به همین خاطر نتوانست سر و صدای زیادی در سطح جهانی به پا کند و حال که نوبت به عرضه جهانی‌اش رسیده، آن‌قدر گوشی با نمایشگر HD زیاد است که دیگر کسی توجه چندانی به آن نمی‌کند. نمایشگر 4.5 اینچی این مدل از فناوری True HD IPS استفاده می‌کند که ال‌جی ادعای زیادی در کیفیت برتر آن دارد. به همین منظور ما آن را در کنار دو گوشی اچ‌دی دیگر گذاشتیم (سونی اکسپریا اس و هواوی Ascend D1) تا در عمل این ادعای ال‌جی اثبات شود. در تصاویر زیر گوشی سمت راست مدل نسل چهارمی ما، وسطی اکسپریا اس و گوشی سمت چپ محصول جدید هواوی است.

سخت‌افزار: زمانی پر قدرت!
یک پردازنده دو هسته‌ای آن هم با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز برای هر هسته، بی‌تردید زمانی (نه چندان دور) از برترین‌های بازار بود که البته امروزه به لطف نمونه‌های چهار هسته‌ای و همچنین نسل جدید دو هسته‌ای‌ها، دیگر چندان پر قدرت به نظر نمی‌رسد اما در توانایی Qualcomm MDM9200 برای اجرای تقریبا تمام بازی‌ها و برنامه‌های امروزی هیچ تردیدی به خود راه ندهید. بدین منظور ما به سراغ آزمون‌های دشوار خود رفتیم تا ثابت کنیم برای ما نسل سوم و چهارم تفاوتی ندارد و همه بایستی از مراحل دشوار ما عبور کنند.
در مرحله نخست طبق معمول همیشه به سراغ بنچمارک پی رفتیم که عدد ۶۰۱ میلی‌ثانیه برای محاسبه عدد پی را نمی‌توان یک موفقیت برای پردازنده کوالکام آن دانست.

مرحله بعدی را فقط به واحد گرافیکی یعنی ADRENO 220 اختصاص دادیم تا ببینیم در برنامه نسبتا سنگین گرافیکی Nena Mark2 چه عملکردی را از خود نشان می‌دهد. ثبت تعداد فریم 35.7 در هر ثانیه، نشان داد که واحد گرافیکی هم چنگ زیادی به دل نمی‌زند.


از آنجایی هم که ما انسان‌های بسیار سر سختی هستیم، quadrant advanced را به عنوان آزمونی چهار مرحله‌ای به سراغ LTE فرستادیم تا این بار عملکرد آن در مقایسه با رقبا سنجیده شود. چهار تصویر زیر به خوبی نتایج کار ما را نشان می‌دهد.

خب، خسته شدید؟ اگر نشدید با ما همراه باشید که این‌بار نوبت برنامه اسمارت بنچ است. نتیجه این آزمون را نیز در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

برای آنکه دیگر خیلی به گوشی فشار نیاوریم و آن را از کرده خود از حضور به عنوان یک نسل چهارمی پشیمان نکنیم، آخرین آزمون خودمان را Browsermark انتخاب کردیم که ثبت امتیاز ۵۵۲۳۱ ما را با لبخند به خانه نفرستاد (اگرچه اخم هم نکرده بودیم!).

دوربین: امیدوار باشید!
در این بخش می‌توانید به LTE امیدوار باشید زیرا دوربین ۸ مگاپیکسلی که به یک فلاش LED نیز مجهز شده، عملکرد مطلوبی دارد. برای اثبات این امر ما چند عکس هم گرفتیم تا خودتان توانایی آن را ببینید.

برای تست فیلم‌برداری، در حالت Full HD اقدام به گرفتن کلیپی یک دقیقه‌ای کردیم. حجم ۷۷ مگابایتی این کلیپ در همان ابتدا نشان می‌دهد که فشردگی برای تصویر کمی بیش از اندازه است. عملکرد فوکوس خودکار در حد مطلوبی قرار داد اما قابلیت زوم کردن فعال نیست و همچنین در فضاهای تاریک مقدار نویز کمی بالاست.

سایر امکانات: همه‌چیز عالی‌ست!
تقریبا در این بخش نمی‌توان نکته ناامید کننده‌ای را یافت، هرچه باشد این گوشی خود را پرچمدار گوشی‌های نسل چهارمی می‌داند و به همین خاطر هم که شده بایستی امکانات کاملی را به کاربر خود ارایه دهد. حافظه داخلی ۸ گیگابایتی از طریق کارت حافقظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت دیگر قابلیت افزایش دارد و بلوتوث نسخه ۳ سرعت بالای تبادلات را تضمین می‌کند.
LTE مجهز به یک باتری پر توان ۱۸۳۰ میلی‌آمپری نیز است که توانایی خوبی در هنگام مکالمه و استندبای را برای گوشی فراهم می‌آورد.

سخن پایانی
شاید با خود بگویید چرا من یک گوشی نسل چهارمی بخرم در حالی‌که نسل سومی‌ها هم به درستی در کشور ما کار نمی‌کنند. در جواب این سوال بایستی گفت چرا اکثر افراد دوست دارند یک ماشین پر سرعت چون پورشه داشته باشند در حای‌که سرعت مجاز در اکثر اتوبان‌های کشور ما حتی نصف توانایی واقعی آن نیز نیست؟!
در هنگام خرید این گوشی بایستی به مواردی چون امکانات بسیار خوب و کامل آن توجه کنید امری که هر کسی را می‌تواند بدون نیاز به داشتن نسل چهارم، به دنیای چهامی‌ها علاقه‌مند کند.

لبخند
Big Smileنخستین گوشی نسل چهارمی دنیا
Big Smileنمایشگر با کیفیت HD
Big Smileامکانات کامل ارتباطی

اخم
Unhappyطراحی نه چندان جذاب
Unhappyعدم وجود NFC

[box type=”info”]
ابعاد: 133.9×67.9×10.5 میلی‌متر
وزن: 135 گرم
نمایشگر: 4.5 اینچ لمسی با وضوح تصویر 720×1280 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 2.3 قابل ارتقا به نسخه 4
پردازنده: Dual-core 1.5 GHz Qualcomm MDM9200
دوربین: ۸ مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداریFull HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 1830 میلی‌آمپر [/box]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

2 در مورد “دنیای چهارمی‌ها (بررسی ال‌جی اپتیموس LTE)”

  1. سلام آقا سایتتون حرف نداره و عالیه بخصوص که برسسی هاش اختصاصیه!تبریک می گم و خوشحالم که با این سایت آشنا شدم!
    چند تا از بررسی هاتونو خوندم نکته ای به ذهنم رسید که البته بعضی جاها به خوبی رعایت شده بود ولی حیف سایت شما نیست که در بعضی جاها در قسمت آزمون اشاره نشه که عدد کمتر نشانگر قدرته یا عدد بیشتر!!(این طوری برای مبتدی هاییی مثل من خیلی خوب میشه!) و دیگه اینکه خلی خوب میشه اگه قیمت محصولات مورد بررسی رو در بازار ایران (یا اگر تو ایران نبود در بازار خارجی) در همان تاریخ بررسی بنویسید ،
    در ضمن کسب مقام در مورد احترام به کپی رایت توسط شما هم خیلی ارزشمنده
    با آرزوی موفقیت روز افزون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH