سونی اکسپریا P2 با طراحی متفاوتش پرچم‌دار جدید سونی خواهد بود!

اوایل این ماه بود که کمپانی سونی در یک اقدام جالب و غیر منتظره اکسپریا Z4 را تنها برای بازار‌های ژاپن معرفی کرد و گفته شد که این محصول پرچم‌دار این شرکت نیست و به‌زودی پرچم‌دار آینده سونی معرفی خواهد شد اما شایعات همچنان ادامه داشت که امروز خبری جدید در این خصوص منتشر شد، بر اساس این خبر، سونی تصمیم دارد پرچم‌داران خود را در مسیر دیگری ادامه دهد و شاید شاهد یک سری جدید از اکسپریا باشیم و این محصول نیز انتظار می‌رود که در اواخر ماه آینده معرفی شود.

شایعه امروز نام، طراحی و مشخصات پرچم‌دار آینده سونی را به همراه آورده است و گفته می‌شود که پرچم‌دار جدید این شرکت اکسپریا P2 نامیده خواهد شد و بر اساس تصویری که توسط یک وب‌سایت چینی منتشر شده، زبان طراحی این محصول نیز متفاوت از سری Z سونی است (هوووورا) و گفته می‌شود که یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با پنل IPS و از نوع TRILUMINOS در بخش جلویی دستگاه قرار خواهد گرفت که همچنان وضوح تصویر فول اچ‌دی یا 1920 در 1080 پیکسل را ارایه می‌دهد.

Schematics-for-the-Sony-Xperia-P2

پردازنده این محصول نیز 64 بیتی خواهد بود که انتظار می‌رود هشت هسته‌ای باشد و اسنپدراگون 810 این وظیفه را بر عهده بگیرد. گفته می‌شود که 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت نیز حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد و یک دوربین 12 مگاپیکسلی میهمان بخش پشتی دستگاه خواهد بود که کمی نسبت به دوربین 20 مگاپیکسلی اکسپریا Z3 عجیب به‌نظر می‌رسد؛ البته اطلاعات بیشتری نیز در خصوص دوربین این محصول منتشر شده است که گفته می‌شود سنسوری 25 میلی‌متری با F2.0 خواهد داشت و لنز آن نیز از نوع OSS بوده که گستره ISO بین 64 تا 25600 را ارایه می‌دهد. علاوه بر این، به ویژگی‌های مذکور بهتر است قابلیت فیلم برداری 4K را نیز اضافه کنید.

دوربین مکالمات تصویری این محصول نیز بر اساس شایعات، 5.1 مگاپیکسلی خواهد بود که در زمینه عکاسی سلفی شاید بتواند موفق واقع شود. اما یکی از نقاط قوت این محصول در کنار طراحی جدید آن، باتری 4240 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند تجربه خوبی در حین استفاده از گوشی را تضمین کند. علاوه بر این، دستگاه مذکور ضخامت مناسبی نیز دارد و این ضخامت در نازک‌ترین نقطه حدود 8.9 میلی متر و در ضخیم‌ترین نقطه 10.9 میلی متر است. طول و عرض هم در حدود 137.3 در 67.2 میلی‌متر است.

Specs-for-the-device

اما فعلا سوال اینجاست که پس سری Z چه شد؟ البته شاید این سیاست جدید سونی باشد اما هرچه که هست تغییر زبان طراحی در کنار سخت افزار قدرتمند و یک باتری بسیار بزرگ می‌تواند توجه کاربران را بیش از پیش به خود جلب کند. چون محصولی نظیر موتورولا دروید Turbo یک باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی را در خود جای داده است و سایر پرچم‌داران فعلی نیز چنین باتری‌ای را یدک نمی‌کشند و به‌طور حتم یک نمونه 4240 میلی‌آمپر ساعتی در کنار صفحه نمایش فول اچ‌دی که مصرف کمتری نسبت به QHD دارد، می‌تواند طول عمر بسیار زیادی را به دستگاه با یک بار شارژ کامل ببخشد.

8 در مورد “سونی اکسپریا P2 با طراحی متفاوتش پرچم‌دار جدید سونی خواهد بود!”

  1. این دیگه چیه؟مثل اینکه بگن سامسونگ میخواد اکسپریا s رو به عنوان پرچمدار معرفی کنه.هر کی اینو باور کنه……..

  2. نمیدانیم باید اسم این توهمات را شایعه بگذاریم یا دروغ! این خبر که حدود ۲ روز پیش در فضایِ نت منتشر شد و مثل سم تمام فضایِ دیجیتال را مسموم کرده است، نمیتواند چیزی جز یک مشت حرف بی پایه و اساس باشد. متأسفانه برخی از سایت هایِ به ظاهر معتبر دیجیتال در دنیا و حتی کشور عزیزمان ایران، دست به نشر این اکاذیب با عناوینی فریبنده زده اند، که قطعاً شایعه ای بیش نیستند. تشخیص شایعه یا دروغ این اخبار آنقدر هم سخت نیست که نیاز به بررسی داشته باشد. با این حال میتوانیم از برخی جوانب به رد تمامی خبرها پیرامون اسمارت فون اکسپریا P2 بپردازیم.

    اولین عنصری که در این طرح هایِ خیالی ذهن بیننده حقیقت جو را به خود جلب میکند، عکس منتشر شده از این گوشیست. عکسی که بدون ذره ای تغییر، مدل ویرایش شده گوشی اکسپریا P سونی است! تنها تفاوت آن با اکسپریا P انتقال لوگوی سونی از بالا به پایین و جایگزینی آن با لوگوی Xperia است. شاید حذف لوگوی Xperia از پایین دستگاه قابل هضم باشد، اما انتقال لوگوی سونی به پایین چیزی نیست جز یک شوخی خنده دار. سونی بدون استثنا در تمامی گوشی های خود لوگوی Sony را در بالا قرار میدهد و حذف لوگو از بالای دستگاه به هیچ وجه معقول نیست که لوگوی سونی در بالای گوشی های اکسپریا به نوعی شناسنامه اسمارت فون های سونی است.

    نکته دوم نحوه نامگذاری این گوشیست، که بیش از پیش ذهن همگان را به خود جلب میکند. همانطور که در جریان هستید، سونی از نیمه دوم سال ۲۰۱۳ به منظور ایجاد یک نظم در اسامی گوشی های اکسپریا، تمامی گوشی هایِ هوشمند خود را بر اساس برنامه دقیقی در ۵ گروه اصلی C، Z، M، E و T قرار میدهد. حال جایِ این گوشی هوشمند که اکسپریا P2 نامیده میشود کجایِ این جدول است؟ و نکته ای دیگر در این مورد عدد ۲ در کنار حرف P است… سونی در راستای همان نظم که در بالا اشاره کردیم سری گوشی های خود را نیز با شماره های منظم بالا میبرد. به طور مثال نیمه اول سال ۲۰۱۴ تمامی گوشی های خود را با عدد ۲ مثل Z2 و M2، نیمه دوم سال ۲۰۱۴ با عدد ۳ مثل Z3، E3 و C3 و نیمه اول ۲۰۱۵ نیز با عدد ۴ مثل E4، M4 و Z4 نام گذاری کرده است. حالا اگر قرار به نام گذاری یک دستگاه در سری P باشد باید آن را P4 بنامد نه P2!!! حتی اگر در این بین اثری از گوشی هایی با نام P2، P1 و P3 نباشد…

    سومین نکته ای که باز در مورد طراحی این گوشی ذهن همگان را به خود مشغول میکند نحوه طراحی صنعتی این گوشی است. همانطور که شاهد هستید سونی در طی سال هایِ اَخیر بر رویِ طراحی Omni-Balance گوشی هایِ خود به خوبی کار کرده است و در گوشی اکسپریا Z4 این طراحی به تکامل رسیده است. حال چطور میشود سونی عقب گرد کند و به طراحی ۳ سال قبل خود بازگردد؟!

    و نکته آخر، مشخصات غیر قابل باور این گوشی هوشمند است. چطور میشود این گوشی که گفته میشود از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره میبرد، مجهز به میزان حساسیت ایزو ۲۵٫۶۰۰ باشد؟! چطور میشود یک گوشی هوشمند و نه یک فبلت و یا تبلت، دارایِ یک باتری ۴٫۰۰۰ میلی آمپر/ساعتی باشد؟! آن هم از سونی که در ۳ پرچمدار قبلی خود نشان داده به جای تمرکز به افزایش ظرفیت به فکر بهینه سازی مصرف باتری است. در سه پرچمدار قبلی سونی باتری از ۳۲۰۰ به ۳۱۰۰ و نهایتاً به ۲۹۳۰ کاهش پیدا کرده است. از باتری که بگذریم آیا برای شما این موضوع قابل باور است که این گوشی قطری ۱۰٫۹ میلی متری داشته باشد؟! در این بازارِ رقابتی داغِ کم کردن ضخامت گوشی هایِ هوشمند، سونی که پا را بسیار فراتر گذاشته است و قطر آخرین پرچمدار خود، گوشی اکسپریا Z4 را به ۶٫۹ میلی متر رسانده است، چطور میشود باز به همان قطر ۳ سال قبل برگردد؟!

  3. اینا همش یه سری شایعات بی مورده چون سونی خیلی وقته این طراحی کنار گذاشته و قدیمی شده،اسمارت فون ها روز به روز باریک تر میشن و این موجب نابودی سونی میشه پس هرگز سمت همچین طراحی نمیره

  4. فکر نکنم سونی توی این بازار که سامسونگ و ال جی و اچ تی سی با قدرت وارد شدن بخواد ریسک کنه و یه گوشی معمولی رو پرچمدار کنه ، چون نیاز داره یه برگ برنده رو کنه اگر میخواد شکست نخوره

  5. سونی هروقت همچین محصولاتی رو زده شکست خورده متل اکسپریا اس یا ایون یا یو فقط نمیونم چرا تی ۴ معرفی نمیکنه ؟؟

  6. حسین باقری

    این که همه چیش شبیه اکسپریا پی خدا بیامرزه…

    بد نبود یکم طراحیشو تغییر بدن.

    البته اگه این خبر به واقیعت تبدیل بشه !!!

  7. عبدالله حمودزاده

    بعید میدونم سونی ریسک کنه و گوشی با این ضخامت (10.9میلیمتر) رو بعنوان پرچمدار معرفی معرفی کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH