بررسی تخصصی وب‌سایت مدیریت سیم‌کارت همراه اول: نو پا ولی کاربردی!

چندی بود که کمبود یک یخش تنظیماتی و کاربری در سیستم همراه اول حس می‌شد. سایر اپراتور‌ها هر کدام یک بخش کاربری برای خدمات اینترنتی و از راه دور داشتند اما این ویژگی را همچنان در همراه اول شاهد نبودیم تا اینکه دیروز صبح پیامکی را از سوی این اپراتور دریافت کردیم و از طریق آن با بخش جدید همراه اول با نام my.mci.ir آشنا شدیم که امکان خدمات کاربری از راه دور را به کاربران خود می‌‌دهد.

hamrahe-aval

ایرانسل و رایتل هر کدام از سال‌ها پیش چنین بخشی را برای کاربران‌شان داشتند و افراد می‌توانستند از طریق آن اطلاعات مورد نیاز را به‌دست آورند و یا بسته‌های اینترنتی خود را فعال کنند، از وضعیت آن مطلع شوند و… . حال با فعال شدن بخش جدید همراه اول بر آن شدیم تا ما نیز از سوی آی‌تی‌رسان نگاهی به این سیستم مدیریتی داشته باشیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

my-mci-1

برای ورود به سیستم کاربری همراه اول می‌بایست به آدرس my.mci.ir بروید که صفحه‌ای همانند تصویر زیر در مقابل دیدگان شما نقش می‌ببند. این صفحه برای وارد کردن شماره مشترک است و در واقع اولین قدم برای ورود به سیستم مدیریتی محسوب می‌شود. در این بخش شماره تلفن همراه خود را بدون در نظر گرفتن صفر وارد کنید و سپس دکمه بررسی شماره تلفن را کلیک نمایید تا رسمی بودن شماره شما تایید شود.

my-mci-2

حال صفحه، تنظیمات بیشتری را به نمایش می‌گذارد و شما می‌بایست در ابتدا دکمه دریافت رمز یکبار مصرف را فشار دهید تا یک پسورد برای موبایل شما پیامک شود. البته توجه کنید که این رمز تنها 10 دقیقه اعتبار دارد و بعد از این مدت شما می‌بایست دوباره مراحل را سپری کنید تا سیستم رمز جدیدی را به شما ارسال نماید (البته در آزمایش‌های ما این ارسال پیام با کمی تاخیر مواجه بود). به این نکته نیز توجه کنید که برای ورود به سیستم مورد نظر، می‌بایست به شماره موبایل خود دسترسی داشته باشید تا هرچه سریع‌تر رمز ارسال شده را وارد سیستم کنید و در واقع این سیستم به این دلیل طراحی شده است.

my-mci-12

حال یک رمز برای شما همانند تصویر زیر ارسال می‌شود که می‌بایست آن را وارد سیستم کنید و سپس تصویر امنیتی را مطابق شکل در کادر مربوطه بنویسید.

با ورود به سایت، شماره خط شما و نام فردی که خط موبایل به نام اوست نمایش داده می‌شود و وضعیت خط هم از این بخش قابل مشاهده است (البته ناگفته نماند که این سیستم دوره آزمایشی خود را سپری می‌کند و به‌طور حتم ایراداتی دارد که در نسخه نهایی برطرف خواهد شد). حال در این صفحه شما می‌توانید تمامی مواردی را که به آن‌ها دسترسی دارید، مشاهده کنید. طرح‌های این سرویس شامل “خدمات اصلی”، “خدمات پرداخت”، “طرح‌های تشویقی”،”خدمات اینترنت” و “سایر خدمات”‌ هستند. اما به این نکته توجه کنید که اطلاعات نمایش داده شده بر اساس سیم‌کارت‌های اعتباری و دایمی متفاوت است و در سیمکارت‌های دایمی کاربر قادر است تا به اطلاعات بسیار زیادی در خصوص سیم‌کارت خود دسترسی داشته باشد.

my-mci-3

کاربران سیمکارت‌های اعتباری در بخش خدمات دریافت، تنها به “شارژ جیرینگ” دسترسی دارند که از طریق آن به وب‌سایت جیرینگ منتقل می‌شوند و می‌توانند برای دستگاه خود شارژ تهیه کنند.

my-mci-4

اما در قسمت خدمات دریافت برای کاربران سیمکارت دایمی بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که افراد از طریق آن می‌توانند صورت حساب پایان دوره، صورت حساب میان دوره، افزایش بستانکاری، هدیه شتاب در پرداخت، انتقال اعتبار دائمی به اعتباری و شارژ جیرینگ دسترسی داشته باشند.

my-mci-11

از طریق بخش صورت حساب پایان دوره، فیش قبضی که ماه گذشته شما می‌بایست آن را پرداخت می‌کردید نمایش داده می‌شود و در بخش صورت حساب میان دوره نیز میزان مصرف‌تان در دوره جاری نمایش داده خواهد شد که از طریق آن می‌توانید وضعیت مالی سیم‌کارت خود را کنترل کنید.

my-mci-9

اما بخش جالبی که در بخش خدمات پرداخت با آن برخورد کردیم، قسمت افزایش بستانکاری بود که کاربر از طریق آن می‌توانست مبلغی را به حساب همراه اول به عنوان بستانکار واریز کند تا از طریق آن قبض دوره جاری پرداخت شود.

my-mci-12

قسمت هدیه شتاب در پرداخت نیز به کاربران خود این امکان را می‌دهد که اگر قبض خودشان را از طریق سیستم بانکی شتاب (خدمات الکترونیک) پرداخت کنند از یک روز مکالمه رایگان درون شبکه بهره‌مند شود و علاوه بر این در برخی قرعه کشی‌ها نیز شرکت کنند. البته توجه داشته باشید که برای فعال سازی این ویژگی می‌بایست بعد از پرداخت قبض وارد عمل شوید و امکان فعال سازی آن پیش از پرداخت قبض وجود ندارد.

بخش دیگری نیز در سیستم خدمات پرداخت وجود دارد که افراد از طریق آن می‌توانند از سیمکارت دائمی خود به یک سیمکارت اعتباری، اعتبار ارسال کنند که مبلغ آن نیز بر قبض دوره مالی جاری آن‌ها افزوده می‌شود.

در قسمت طرح‌های تشویقی تنظیمات زیادی وجود ندارد و تنها همراه اول به معرفی طرح‌های تشویقی خود می‌پردازد و از طریق یک بخش نیز می‌توان هدیه روز تولد را فعال کرد که ما در تست‌های انجام شده از این بخش قادر به فعال سازی آن نشدیم (البته گفتنی است که در روز تولدمان همراه اول این هدیه را اختصاص داد اما از طریق این سیستم نتوانستیم آن را فعال یا غیر فعال کنیم).

بخش خدمات اصلی نیز قسمت‌های مختلفی دارد که کاربران از طریق آن‌ها می‌توانند هم با طرح‌های همراه اول آشنا شوند و هم از طریق بخش “سرویس عدم چاپ قبض” گامی در جهت کاهش استفاده از کاغذ بردارند و از آن پس دیگر قبض ماهانه به منزل شما ارسال نخواهد شد و تنها از طریق یک پیام کوتاه می‌توانید اطلاعات مورد نیاز در خصوص شماره پرداخت، مبلغ و… را به‌دست آورید (البته این ویژگی نیز تنها برای کاربران سیم‌کارت‌های دایمی است).

my-mci-13

در بخش خدمات اینترنتی، تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص اینترنت همراه اول نمایش داده می‌شود و در صورتی که شما بسته‌ای را فعال سازی کرده باشید، می‌توانید از طریق بخش “گزارش مصرف اینترنت” از زمان باقی مانده تا پایان مدت بسته، حجم باقی مانده و… را به دست آورید که جالب به‌نظر می‌رسد (ناگفته نماند که اطلاع از مشخصات بسته بدون این سرویس نیز قابل مشاهده است).

my-mci-14

اما قسمت سرویس‌های ویژه بخشی است که اهمیت my.mci.ir را نشان می‌دهد و از طریق آن می‌توانید به تنظیمات بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و کار‌های مختلفی را انجام دهید اما پیش نیاز تمامی آن‌ها، رمز دوم همراه اول است که می‌بایست برای استفاده از خدمات این بخش آن را فعال کنید (برای فعال‌سازی، یک پیامک به شماره 8969 ارسال کنید تا مراحل دریافت رمز دوم را سپری نمایید).

از طریق بخش سرویس‌های ویژه، کاربران می‌توانند از ریز مکالمات و‌ مشخصات خط مطلع شوند و یا اقدام به تغییر رمز دوم، قطع و وصل سیمکارت، تغییر آدرس و… کنند که جالب و کاربردی به‌نظر می‌رسد. اما اوضاع برای کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری متفاوت است، زیرا هرچه که گشتیم نتوانستیم در بخش سرویس‌های ویژه تنظیمی برای آن‌ها پیدا کنیم و این صفحه خالی بود.

از طریق بخش نظرسنجی نیز می‌توانید مشکلات و اختلالات موجود را به همراه اول گزارش دهید تا هرچه سریع‌تر برطرف شوند.

در انتها نیز بهتر است برای شرایط امنیتی بیشتر، از طریق دکمه “خروج از سیستم” وب‌سایت را ترک کنید تا مشکلات بعدی به سراغتان نیایند.

my-mci-10

همان‌طور که مشاهده کردید،‌ این سرویس قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و افراد از طریق آن می‌توانند دسترسی‌های زیادی به سیم‌کارت خود داشته باشند اما شاید این تنظیمات اغلب برای کاربران سیمکارت‌های دایمی در نظر گرفته شده، چون کاربران سیمکارت‌های اعتباری، تنظیمات چندان زیادی را از طریق این بخش در اختیار ندارند. البته همان طور که گفته شده این سرویس دوره آزمایشی خود را سپری می‌کند و به‌طور حتم در نسخه نهایی شاهد بهبود‌های بسیار زیادی در آن خواهیم بود.

شما نیز اگر از کاربران همراه اول باشید می‌توانید از طریق لینک زیر وارد عمل شوید و تنظیمات مورد نیاز را در سیم‌کارت خود اعمال نمایید.

My.mci.ir

نظر شما در خصوص این سرویس چیست؟ آیا آن چنان که باید می‌تواند نیاز‌های کاربرانش را بر طرف سازد؟

8 در مورد “بررسی تخصصی وب‌سایت مدیریت سیم‌کارت همراه اول: نو پا ولی کاربردی!”

  1. به من که میگه ” توجه: شماره تلفن وارد شده معتبر نمی باشد ”
    البته فک کنم درست میگه چون یه شماره دایمی همراه اوله و طبیعیه که هیشکی بهش اعتباری نکنه، حتی خود همراه اول 😉

  2. البته با این کارشون باید منتظر هکرا هم باشن همونطوری که دیتابیس و مشخصات کل ایرانسلیا تو اینترنت پخش شده و میفروشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH