مایکروسافت چگونه قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید و iOS را در ویندوز فراهم می‌کند؟

جای هیچ بحثی نیست که فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوزی، نسبت به رقبایی چون اندروید و iOS چه از نظر تعداد و چه از نظر کیفیت، بسیار عقب است. اما در خلال کنفرانس Build 2015، این شرکت خبری اعلام کرد که در آن بیان شده که چگونه مایکروسافت قصد دارد مجددا وارد رقابت در این حوزه شود.

مایکروسافت شرکتی است که همیشه تمرکزش بر این بوده تا کار توسعه دهنگان را آسان‌تر کند. امروز ردموندی‌ها خبری اعلام کردند که با معرفی SDK جدید به این اشاره شده که توسعه دهندگان اندروید و iOS چگونه می‌توانند به آسانی، اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوز هم عرضه کنند.

۱کیت جدید برنامه نویسی برای توسعه دهندگان (SDK) برای این موارد در نظر گرفته شده: وب‌سایت‌ها؛ .NET و Win32؛ اندورید جاوا/سی‌پلاس‌پلاس؛ و iOS Objective C. با این ابزارهای جدید، شما قادر خواهید بود تا اپلیکیشن‌های کنونی خود را به‌راحتی برای پلتفرم ویندوز نیز منتشر کنید.

در حقیقت مایکروسافت هم اکنون بازی معروف Candy Crush Saga را با استفاده از همین ابزارهای جدید، برای ویندوزفون پورت کرده. شرکت یاد اعلام داشته که تنها تغییرات جزئی و بسیار کمی در کد‌ها نیاز است تا بتوانید آنها را برای ویندوز آماده سازید. این بازی پورت شده هم اکنون در فروشگاه ویندوزفون استور دارای امتیاز 4.5 از 5 است.

۲

ابزارهای مورد بحث از چندین سال قبل توسط مایکروسافت در دست توسعه بوده‌اند و این شرکت به‌خوبی توانسته آن‌ها را آماده کند و SDK جدید باعث شده تا توسعه‌ دهندگان قادر باشند با روشی بسیار آسان اپلیکیشین‌های خود را برای ویندوز هم آماده کنند. اینکه توسعه دهنگان اندروید و iOS اکنون می‌توانند بدون زحمت اضافه قدم به اکوسیستم ویندزو پگذارند، می‌تواند یک معامله برد-برد برای مایکروسافت و آنها دانست.

تنها سوالی که باقی‌ می‌ماند اما این است که ابزارهای جدید مایکروسافت، آنقدر کافی هستند تا توسعه‌ دهنگان را مشتاق به عرضه و پشیبانی اپلیکیشن‌های‌شان در پلتفرم ویندوز کنند؟ امروز SDK جدید مورد بحث منتشر شده و به زودی به پاسخ این سوال نیز پی خواهیم برد.

2 در مورد “مایکروسافت چگونه قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید و iOS را در ویندوز فراهم می‌کند؟”

  1. سلام
    مایکروسافت فعلا بره گزارشات کرش مکرر Candy Crush Sagaرو که تو صفحه این بازی در استور ویندوز فون رو ببینه بعد بیاد ترقیب به پورت کردن نرم افزار ها بکنه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH