مایکروسافت اج از افزونه‌ها پشتیبانی نخواهد کرد!

در کنفرانس خبری مایکروسافت که چند روز پیش برگزار شد این شرکت اطلاعات بسیار زیادی را در خصوص مرورگر جدید که پیش‌تر نام کد آن پروژه اسپارتان بود منتشر کرد و گفته شد که این مرورگر با نام اج در تابستان امسال در کنار نسخه نهایی ویندوز 10 عرضه خواهد شد. این مرورگر که جایگزینی برای اینترنت اکسپلورر محسوب می‌شود از آخرین استاندارد‌های وب پشتیبانی می‌کند و امکانات جدید و جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

edge-logo-full-00_story

اما متاسفانه بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این مرورگر در بدو ورود نمی‌تواند از افزونه‌ها استفاده کند و قابلیت‌ آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد و مایکروسافت در تلاش خواهد بود تا بعد از عرضه این مرورگر، افزونه‌های مناسب آن را نیز توسعه دهد.

با وجود اینکه حتی اینترنت اکسپلورر که مرورگر خود کمپانی مایکروسافت است از افزونه‌ها تحت عنوان add-ons استفاده می‌کند و مرورگر کمپانی گوگل نیز که کروم نامیده می‌شود می‌تواند از افزونه‌های مختلف پشتیبانی کند اما مایکروسافت فعلا تصمیم به ارایه این قابلیت همزمان با انتشار نسخه رسمی اج ندارد و گفته می‌شود که تا پایان سال جاری می‌بایست کاربران برای بهره‌مندی از این ویژگی منتظر بمانند.

اما مایکروسافت این موضوع را تایید کرده است که مرورگر اج رسما از افزونه‌ها پشتیبانی خواهد کرد و این قوت قلب را به توسعه دهندگان داده که به‌زودی بتوانند افزونه خود را برای این مرورگر منتشر کنند و بر اساس ادعای مایکروسافت، ارایه یک افزونه از سوی سایر مرورگر‌ها به اج بسیار کار ساده‌ای است و توسعه دهندگان می‌توانند با تغییر چند کد این اقدام را انجام دهند.

فعلا زمان رسمی قرار گیری این قابلیت در مرورگر اج منتشر نشده است اما انتظار داریم در طول به‌روز رسانی‌هایی که مایکروسافت بعد از عرضه این مرورگر منتشر خواهد کرد شاهد این ویژگی باشیم.

2 در مورد “مایکروسافت اج از افزونه‌ها پشتیبانی نخواهد کرد!”

  1. لطفا تیتر گمراه کننده نزنید !!!!!!

    در بدو ورود پشتیبانی نخواهد کرد نه اینکه اصلا پشتیبانی نخواهد کرد ..
    متاسفم برای این گونه تیتر زنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH