سورپرایز آمازون: تبلت‌های جدید و خوش قیمت

سرانجام آمازون از تبلت‌های جدید خودش رونمایی کرد که در این بین برخی نکات بسیار جالب بود و به نظر می‌رسد آمازون عزم خود را جزم کرده تا با تنوع بخشیدن و ایجاد سیاست‌های جدید، بازار تبلت‌های اندرویدی را بار دیگر از آن خود کند.

آمازون با کیندل فایر (Kindle Fire) یک شروع رویایی داشت اما پس از آن و به خصوص با ورود تبلت نکسوس گوگل فروشش با افت روبه‌رو شد. حال به منظور مقابله با این امر و بازگشت به دوران اوج، آمازون در نخستین قدم تبلت کیندل فایر خود را هم ارزان‌تر کرد و هم قدرتمندتر! در واقع از امروز می‌توانید سفارش خرید یک تبلت ۱۵۹ دلاری را بدهید که ۴۰ درصد نسبت به قبل قوی‌تر شده، میزان حافظه جانبی یا RAM آن دو برابر شده و توانایی باتری هم افزایش یافته است. سورپرایز شدید؟! پس منتظر ورود این مدل دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی با RAM یک گیگابایتی و چنین قیمت رویایی باشید.

خب این تازه شروع کار بود و این بار نوبت به تبلت Kindle Fire HD رسیده است تا با بهره گیری از یک نمایشگر HD با وضوح تصویر 1280×800 پیکسل، اسپسکرهای استریوی قوی با قابلیت پخش دالبی و نخستین تبلت دنیا با دو باند و همچنین دو آنتن وای‌فای (۴۰ درصد سریع‌تر از آی‌پد ۳) برای رقبا خط و نشان بکشد. این تبلت نیز که یک مدل دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی است، با قیمت بسیار مناسب 199 دلار (برای مدل ۱۶ گیگابایتی) و از تاریخ 20 سپتامبر یعنی 22 شهریور آماده عرضه عمومی خواهد بود.

اگر فکر کردید داستان تبلت‌ها تمام شده سخت در اشتباهید زیرا سورپرایز اصلی یک تبلت 8.9 اینچی با وضوح تصویر فوق‌العاده 1920×1200 پیکسل است تا برگ جدیدی در محصولات آمازون ورق بخورد. این تبلت که در دو مدل وای‌فای و LTE عرضه خواهد شد، باز از یک پردازنده دو هسته‌ای استفاده می‌کند که البته این بار فرکانس آن تا 1.5 گیگاهرتز افزایش یافته است (ای کاش برای چنین دستگاه فوق‌العاده‌ای از پردازنده چهار هسته‌ای استفاده می‌شد). البته زمان عرضه Kindle Fire HD 8.9 به اول آذر ماه (۲۰ نوامبر) موکول شده تا علاقه‌مندان تا آن روز مجبور به صبر کردن شوند. قیمت این مدل برابر با ۲۹۹ دلار (نسخه ۱۶ گیگابایتی وای‌فای) و نمونه LTE آن ۴۹۹ دلار (که به درد ما ایرانی‌ها نمی‌خورد) است.

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH