کدام بهتر است؟ تبلت جدید آمازون یا نکسوس 7؟

دیشب در کنفرانس آمازون همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد Kindle Fire جدید معرفی شد که خبر آن را برای شما منتشر کردیم. البته این بار آمازون فقط بازار ارزان قیمت‌ها را هدف نگرفت و 4 نسخه مختلف از Kindle Fire را با امکانات و سخت‌افزار متفاوت و همچنین با قیمت‌های گوناگون معرفی نمود. تمام نسخه‌های Kindle Fire از سیستم عامل اندروید 4 “بستنی حصیری” استفاده می‌کنند، البته همان‌گونه که در Kindle Fire قبلی نیز شاهد بودیم اندروید به کار رفته در این محصول به طور کامل سفارشی شده است و نسخه‌ای معمولی از اندروید نیست.

در جدول پایین مقایسه‌ای را بین کیندل فایرها مشاهده می‌کنید که مشخصات آن‌ها در کنار یکدیگر آورده شده‌اند.

مقایسه‌ای بین 2 بچه غول!

پس از مشاهده مشخصات تبلت‌های آمازون و همچنین معرفی Nexus 7 که آن را قبلا در آی‌تی‌رسان خوانده‌اید، تصمیم گرفتیم تا مقایسه‌ای هم بین Nexus 7 و Kindle Fire HD 7 پیش از ورود آن به بازار داشته باشیم، اگر شما نیز قصد خرید کیندل فایر یا نکسوس 7 را دارید با ما همراه باشید، شاید نظرتان عوض شد!

سیستم عامل

بدون شک در این قسمت همچنان و حتی تا آینده نزدیک و معرفی تبلت‌های جدیدتر، نکسوس 7 برتری بی‌چون و چرایی دارد، به هر حال حمایت‌های گوگل از نکسوس‌ها زبانزد است و احتمالا به این راحتی‌ها گزینه بهتری در این قسمت وجود نخواهد داشت. اما بدون چنین دیدی نسبت به این 2 محصول، با توجه به اینکه نکسوس 7 از آخرین نسخه اندروید یعنی ویرایش 4.1 موسوم به لوبیای ژله‌ای (آن‌هم نسخه خالص اندروید) بهره می‌برد و کیندل فایر از نسخه 4 اندروید موسوم به بستنی حصیری (که البته کاملا توسط آمازون مورد لطف قرار گرفته است!) استفاده می‌کند، باز هم برنده این میدان نکسوس 7 خواهد بود.

پردازنده

باز هم برگ برنده در این قسمت از آن نکسوس 7 است، پردازنده 4 هسته‌ای تگرا 3 با 12 هسته پردازش گرافیکی ULP GeForce چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. لازم به ذکر است که اگر هدف از داشتن تبلت انجام کارهای گرافیکی و به‌خصوص باشد نکسوس 7 این بار از بهترین‌های بازار خواهد بود چون nVidia سرمایه‌گذاری زیادی بر روی تگرا 3 انجام داده و بازی‌های اختصاصی برای این پردازنده با وضوح بهینه و کیفیت بالاتر نسبت به بقیه پردازنده‌ها تولید می‌شوند.

حافظه

در این قسمت برنده Kindle Fire HD7 است (البته به لطف قیمت گذاری خوب و مناسب Kindle Fire HD7). نکسوس 7 نسخه 16 گیگابایتی 249 دلار قیمت گذاری شده است در حالی که Kindle Fire HD7 نسخه 16 گیگابایتی تنها 199 دلار قیمت دارد و Kindle Fire HD7 نسخه 32 گیگابایتی 249 دلار بها دارد. متاسفانه نکسوس 7 نسخه 32 گیگابایتی ندارد. از آنجایی‌که هیچ کدام از 2 تبلت شیار کارت حافظه ندارند و فقط باید به حافظه داخلی آن‌ها اکتفا کرد، وجود نسخه 32 گیگابایتی برگ برنده‌ای برای محصول جدید آمازون محسوب می‌شود.

طراحی تبلت

هرچند این قسمت هم سلیقه‌ای است اما به نظر ما در برتر بودن طراحی نکسوس 7 از دید اکثریت شکی وارد نیست، خودتان ببینید.

ابزارهای ارتباطی

در این قسمت سخت است برنده‌ای را به طور قطع مشخص کنیم. هر دو دستگاه امکان اتصال 3G را ندارند، اما هر دو از Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. پورت Micro USB نیز در هر دو دستگاه وجود دارد اما Kindle Fire HD7 دارای پورت HDMI نیز می‌باشد که نکسوس 7 از آن بی‌بهره است، در عوض نکسوس 7 حمایت و پشتیبانی از فناوری NFC را با خود همراه کرده که کیندل 7 از آن بی‌بهره می‌باشد. اینکه پورت HDMI کاربردی‌تر است یا تگ‌های NFC، موردی است که به خود شما باز می‌گردد اما به نظر ما NFC کاربردی‌تر می‌رسد و در آینده نیاز‌های بیشتری را نسبت به HDMI از کاربر رفع می‌کند، پس با سلیقه شخصی خودمان نکسوس 7 را برنده این قسمت اعلام می‌کنیم و هیچ‌گونه اعتراضی هم وارد نیست!

باتری

باتری نکسوس 7 مدل 4325 میلی‌آمپری است که توانایی 10 ساعت کارکرد را دارد، در مورد مدل باتری کیندل فایر HD سخنی به میان نیامده است اما خود آمازون ادعای 11 ساعت کارکرد را برای کیندل فایر HD دارد. اگر ادعای آمازون درست باشد در این قسمت کیندل فایر HD برنده مبارزه است.

کیندل فایر یا نکسوس 7؟!

همان‌طور که خواندید در قسمت‌هایی محصول گوگل پیروز میدان بود و در قسمت‌های دیگر تبلت آمازون، نتیجه گیری نهایی و اینکه کدام محصول مناسب شماست کاملا به خودتان و نوع کاربری‌تان از تبلت باز می‌گردد. اگر تمایل به بازی یا تماشای فیلم و سریال را دارید به نظر نکسوس 7 به لطف پردازنده خودش انتخاب مناسب‌تری باشد اما اگر هدف شما مطالعه زیاد و وب‌گردی است، به لطف وجود قوی‌ترین آرشیو کتاب‌خانه الکترونیک که در اختیار آمازون قرار دارد احتمالا Kindle Fire HD7 انتخاب بهتری خواهد بود.

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

9 در مورد “کدام بهتر است؟ تبلت جدید آمازون یا نکسوس 7؟”

  1. از سایت آمازون هم میشه خرید کرد؟چون امروز که چک کردم این مدل رو قیمت زده $318.60.Asus Nexus 1B32-4G 7-Inch 32GB Tablet.یعنی میشه نزدیک یک تومان.

  2. سلام.میشه بگید از کجا میشه فهمید وای فای یه تبلت درچه حده و چه تبلتی وای فای قوی و بهتری داره؟چون مشخصات وای فای مثل پردازنده و گرافیک و صفحه نمایش قابل فهم واسه کاربران ساده نیست.یه سوال دیگه هم اینکه تبلتهایی مثل هیوندای و آینول و مارکهای دیگه که چینی هستند و پردازنده های 1.3 و 1.5 دارند و قیمتشون هم 500 الی 600 تومان هست تبلت های قوی هستند و میشه به این پردازنده هاش اعتماد کرد؟ممنون.

    1. پیمان گل‌کار

      در ارتباط با وای‌فای بایستی به استاندارد آن‌ها توجه کرد و راه دقیق دیگری برای فهمیدن توانایی آن‌ها نیست
      فناوری ساخت پرازنده هم چیزی نیست که یک کمپانی (حتی رده پایین) امکان ساخت آن را داشته باشد اما مهم میزان هماهنگی سخت‌افزار تعبیه شده درون دستگاه با سایر قسمت‌ها است که گاهی سبب می‌شود پردازنده به صورت خوبی عمل نکند.

  3. با سلام- یه سوال داشتم که در این قسمت مطرح میکنم.. آیا در تبلت هایی مثل Nexus7 یا Kindle Fire HD که امکان اتصال سیم کارت به آن ها وجود نداره میشه از « usb modem» که سیم کارت میخوره و از طریق usb به تبلت وصل میشه استفاده کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH