سونی قادر به تامین تمامی تقاضا‌های سنسور IMX214 نیست!

کمپانی سونی که در زمینه تولید سنسور دوربین یکی از صاحب نام‌ها محسوب می‌شود یک سنسور بسیار محبوب در بین کمپانی مختلف و مخصوصا چینی دارد که IMX214 نامیده می‌شود و به دلیل قیمت و مشخصات مناسبش گزینه‌ای خوب برای اسمارت فون‌های میان‌رده و پایین‌رده به حساب می‌آید. این سنسور در اسمارت فون‌های بسیار زیادی استفاده شده است و به دلیل f/2.0 می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را در شرایط نوری متفاوت ثبت کند. از جلمه محصولاتی که از این سنسور دوربین استفاده کرده‌اند می‌توان به نکسوس 6 و وان پلاس وان اشاره کرد.

sony-logo

اما مشکل اینجاست که سنسور IMX214 سونی دیگر خیلی محبوب شده و مشکلاتی را برای این شرکت به وجود آورده است. دلیل این امر کاهش قیمت سنسور مذکور توسط سونی است که تصمیم داشت با این کار توجه کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون را هر چه بیشتر به‌سوی خود جلب کند تا بلکه در اسمارت فون‌های ارزان قیمت خود نیز از چنین سنسوری استفاده کنند که این جلب توجه به بهترین شکل ممکن انجام شد و به همین دلیل تقاضا‌های بسیار زیادی ثبت شده است که متاسفانه خود سونی قادر به پاسخ‌ گویی آن‌ها نیست و تنها می‌‌تواند 50 درصد از این تقاضا‌ها را تامین کند.

گزارش‌ها نیز حکایت از تایید این موضوع دارند و چنین مشکلی باعث خواهد شد تا اسمارت فون‌هایی که از این سنسور استفاده می‌کنند و انتظار می‌رفت به‌زودی معرفی و روانه بازار شوند با تاخیر عرضه مواجه شوند که دلیل این امر نیز به سونی باز می‌گردد. البته این کمپانی‌ها می‌توانند به سراغ یک سنسور دیگر از سوی سونی بروند و یا اینکه سونی را کلا بی‌خیال شده و دست به دامان کمپانی‌های دیگری شوند که اقدام به تولید سنسور دوربین می‌کنند که در این میان می‌توان به سامسونگ و Omnivision اشاره کرد.

البته چندی پیش نیز کمپانی Elephone اعلام کرد که اسمارت فون P7000 خود را با یک دوربین متفاوت عرضه و پیش فروش خواهد کرد که شاید دلیل این امر نیز به مشکل سونی در تامین سنسور محبوب خود با نام IMX214 باز گردد. البته این تنها یک نمونه است و به‌طور حتم کمپانی‌های دیگری نیز دست خوش این مشکل سونی شده‌اند.

3 در مورد “سونی قادر به تامین تمامی تقاضا‌های سنسور IMX214 نیست!”

  1. سونی تو بخش فروش موبایل انچنان موفق نیست پس باید توی سایر بخشها مثلا سنسور که عالی عمل میکنه نباید کم بیاره
    مدیر عامل سونی واقعا بدرد نمیخوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH