چند وسیله ساده که بهتر است هنگام عکاسی همراه داشته باشید

چیزهای ساده‌ای هستند که می‌توان با همراه داشتن آنها برای عکاسی، کار را ساده‌تر کرد و عکس‌های بهتری انداخت. شاید حتی بفکرتان هم نرسد که مثلا یک بند ساده می‌تواند چقدر مهم باشد، با مقاله زیر همراه باشید تا با توصیه‌های یک عکاس حرفه‌ای برای به همراه داشتن چند وسیله مهم آشنا شوید.

1.بند دوربین

Paracord-wrist-strap-on-hand

خیلی از عکاسان ترجیح می‌دهند که از بند دوربینشان استفاده نکنند. دلایلی چون بالا رفتن احتمال دزدیده شدن دوربین (چون مارک دوربین روی بند با فونت روشن اغلب حک می‌شود و اینکار می‌تواند به سارقان سیگنال لازم را بفرستد)، یا کوتاه بودن این بندها، سخت بودن جمع کردن آنها زمانی که می‌خواهیم دوربین را در کیف مخصوصش قرار دهیم و ناخوشایند بودن صحنه آویزان بودن آنها از دوربین زمانی که روی سه پایه قرار گرفته باعث می‌شود بند دوربین معمولا مورد استفاده قرار نگیرد.

با تمام این تفاصیل اما نمی‌توان ارزش یک بند را نادیده گرفت. برای اینکه کارتان را ساده‌تر و البته آنجور که می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید از بندهای دیگر به هر اندازه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید. وجود بند باعث امنیت بیشتر دوربین می‌شود. وقتی خودتان بندی برای دوربین درست می‌کنید، می‌توانید هر رنگی که دلتان می‌خواهد و درازایش را هر طور که دوست دارید انتخاب کنید. فقط توجه کنید که برای اتصال آن به دوربین از گره مناسب و قابل اطمینان استفاده کنید.

2. مچ بندهای پلاستیکی

Wrist-rubber-band-lens-creep

برخی اوقات زمانی که مجبورید برای عکس انداختن زاویه دوربین را تغییر زیاد دهید، ممکن است بر اثر جاذبه مقدار زومی که تعیین کردید، حرکت کند. در این حالت است که می‌توانید با استفاده از یک مچ بند پلاستیکی حلقه زوم را ثابت نگه دارید و دوربین را در هر زاویه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید.

در ضمن می‌توان از این مچ بندها برای نگه داشتن کیسه‌ای که برای حفاظت از لنز در مقابل باران روی آن می‌کشیم استفاده کرد.

3. کیسه‌های زیپی و کابل بست

DIY-sandbag-on-tripod

کیسه‌های شن بهترین انتخاب برای ایجاد ثبات دوربین روی سه پایه یا فلش هستند، اما هیچکس کیسه شنی با خودش همراه ندارد.

پس بهتر است همیشه در کیف عکاسی‌تان چند کیسه زیپی داشته باشید و آنها را با هرچیزی که می‌توانید پر کنید تا سنگینی لازم را ایجاد کرده باشید. کیسه‌های زیپی بعلاوه می‌توانند در نقش محافظ دوربین در برابر باران هم ظاهر شوند.

برای اتصال این کیسه‌ها به سه پایه همانطور که در عکس می‌بینید می‌توانید از کابل بست استفاده کنید.

4 .وازلین

Vaseline-on-UV-filter

شاید از خود بپرسید که چرا وازلین؟ وازلین هم می‌تواند برای سوژه به کار آید و هم برای دوربین. اگرچهره سوژه از های لایت  یا درخشش کافی برخوردار نیست، می‌توانید از وازلینی که همراه دارید برای ایجاد درخشش مورد نظر بهره ببرید.

در ضمن با مالیدن آن روی فیلتر UV می‌توان چهره و تم قدیمی به عکس‌ها داد.

5. خودکار

Vaseline-plus-other-items

همیشه نکاتی برای یادداشت‌برداری هست، پس به خاطر داشته باشید که در کیف عکاسی‌تان حتما یک کاغذ و قلم نیز بگنجانید.

شاید این موارد خیلی ساده به نظر آیند، اما مواقعی می‌شود که همین چیزهای به ظاهر ساده و بی ارزش می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند.

 

1 در مورد “چند وسیله ساده که بهتر است هنگام عکاسی همراه داشته باشید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH