موزیلا طرز اجرای سیستم‌عامل Firefox برای تلوزیون‌ها را نشان داد

firefox-os-ux-1-640x360موزیلا پلتفرم Firefox OS را برای دستگاه‌های زیادی توسعه می‌دهد که مهمترین‌ آن‌ها تلفن‌های هوشمند هستند. اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل یاد شده از تکنولوژی‌های تحت وب مانند جاوا اسکریپت و HTML 5 بهره می‌برند، بنابراین ساختن اپلیکیشن برای این سیستم عامل برای توسعه دهندگان آسان‌تر خواهد بود. این سیستم عامل همانطور که اشاره شد قابلیت اجرا در دستگاه‌هایی نظیر تلویزیون‌های هوشمند را نیز دارد و حالا موزیلا به ما نشان داده که سیستم عامل این شرکت بر روی یک تلویزیون چه شکلی خواهد داشت.

firefox-os-ux-2-640x359سیستم عامل فایرفاکس برای تلویزیون‌ها در رابط کاربری موارد مختلف را به صورت کارت‌ نشان می‌دهد. برای مثال تلویزیون زنده همیشه در بالای کارت‌ها قرار می‌گیرد و اگر کاربران این گزینه را انتخاب کنند، لیستی از کانال‌ها نمایش خواهند یافت. امکان سنجاق کردن کارت‌ها برای دسترسی سریع‌تر نیز وجود دارد.

firefox-os-ux-3

چیزهایی مانند اپلیکیشن‌ها، دستگاه‌ها، مرورگرها و علایق همگی در کارت‌هایی جداگانه نمایش می‌یابند. البته اپلیکیشن‌های دانلود شده توسط کاربران به صورت مستقیم در صفحه اصلی قرار نمی‌گیرند و می‌توان آن‌ها را از طریق مراجعه به کارت اپلیکیشن‌ها مشاهده کرد. اما امکان سنجاق کردن اپلیکیشن‌های دلخواه هم برای دسترسی سریع‌تر وجود دارد.

یک قسمت پیشخوان نیز وجود دارد که اساسا صفحه خانگی است و موارد و اطلاعات مهمی مانند آب و هوا، زمان، اطلاع رسانی‌ها و جزئیات اپلیکیشن‌های در حال اجرا را نشان می‌دهد.

پاناسونیک یکی از اولین شرکت‌هایی است که از سیستم عامل Firefox OS در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم‌ عامل مورد بحث از پاناسونیک به زودی از راه خواهند رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH