برخی مشخصات نوت ۵ مشخص شد؛ صفحه نمایش 4K و پردازنده اگزینوس 7422

15315584256_0b47786c95_zاگر هنوز در فکر صفحه نمایش ‌4K که پیش از این شایعه شده بود در گلکسی نوت ۵ بکار خواهد رفت، هستید، با توجه به آخرین اطلاعات منابع نزدیک به آزمایشگاه‌های سامسونگ باید خوشحال باشید، چراکه این شرکت در حال آماده سازی و مهندسی طرح اولیه پنل 4K است که فعلا به صورت 2K مورد آزمایش هم قرار گرفته. سامسونگ همیشه در صفحه نمایش پرچمدارانش بهترین کیفیت ممکن را گذاشته و این موضوع بر کسی پوشیده نیست و حالا صفحه نمایشی از نوع Super AMOLED 4K مطمئنا تمامی صفحه نمایش‌های موبایلی را به راحتی کنار زده و باز هم شاهد صفحه نمایشی با کیفیت خواهیم بود.

چیزی که بسیار قابل توجه است، اطلاعاتیست که در مورد پروژه نوبل یا تولید نوت ۵ مشخص شده و در آن از چیپست جدید اگزینوس ۷۴۲۲ استفاده شده است. اگزینوس احتمالا برای اولین بار بخش پردازنده مرکزی، پردازشگر گرافیکی، حافظه رم پردازشی، حافظه داخلی ذخیره سازی و حتی چیپ مودم LTE را در یک قطعه خواهد داشت، که به معنا دست یافتن سامسونگ به تکنولوژی ePoP یا نهادن یک بسته در بسته‌ دیگر است. اینکه تمامی بخش‌های پردازشی در یک قطعه قرار بگیرند قطعا بر سایر بخش‌ها نیز تاثیر خواهد نهاد، مثلا امکان استفاده از باتری بزرگتر.

در مورد نوت ۵ اج نیز گفته شده دارای صفحه نمایشی منعطف خواهد بود که تحت پروژه Zen در حال ساخت بوده و در کمال تعجب، حرف‌هایی شنیده می‌شود که خبر از یک دستگاه کاملا متفاوت می‌دهند. منابع نزدیک به سامسونگ گفته‌اند که این شرکت در گلکسی نوت ۵ اج همانند گلکسی اس ۶ اج، از صفحه نمایشی که در دو طرفش خمیدگی دارد استفاده خواهد کرد.

نوت ۵ ظاهرا قرار است با همان پردازنده شش هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ که در G4 بکار رفته، به بازار عرضه شود. این موضوع البته در تعارض با استفاده سامسونگ از پردازنده ساخت خود یعنی اگزینوس ۷۴۲۲ است. هر چند که ممکن است مانند همیشه شاهد معرفی دو نسخه از این دستگاه باشیم، یکی با پردازنده اگزینوس و دیگری با اسنپدراگون. دوربین اصلی دستگاه بنا به اطلاعاتی که تاکنون بدست آمده ۱۶ مگاپیکسل و مجهز به لرزشگیر اپتیکال است و دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسلی است. این دو مورد برای گلکسی نوت ۵ اج نیز یکسان خواهند بود. قلم S-Pen نیز مانند همیشه قطعا در این دو محصول نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد. شما در این‌باره چه فکری می‌کنید؟ آیا باز هم شاهد یک تلفن‌هوشمند لبه خمیده دیگر از این غول کره‌ای خواهیم بود؟

5 در مورد “برخی مشخصات نوت ۵ مشخص شد؛ صفحه نمایش 4K و پردازنده اگزینوس 7422”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH