مایکروسافت پتنت جدیدی را برای صفحه نمایش‌های خمیده ثبت کرد!

محققین مایکروسافت همانند همیشه سخت در تلاش هستند و نتیجه بخشی از تلاش‌های آن‌ها نیز ثبت یک پتنت جدید برای این کمپانی بوده است که بر روی نمایشگر‌های خمیده تمرکز دارد.

image_thumb11

آن‌ها در تلاش بوده‌اند تا یک صفحه نمایش بزرگ را در محلی کوچک به لطف قابلیت خمیدگی آن‌ها قرار دهند و در این راه نیز مشکل اصلی آن‌ها فشار مکانیکی حاصل از انعطاف صفحه نمایش بوده که باعث می‌شد بیت‌های الکترونیکی آن‌ها دچار آسیب شوند. ولی آن‌ها توانسته‌اند این نوع از صفحه نمایش‌ها را در یک فرم کوچک جاسازی کنند.

راه حل این موضوع نیز با خاموش شدن دستگاه به وجود می‌آید و در این صورت پیش از خم شدن صفحه نمایش انرژی آن قطع می‌شود تا آسیبی به دستگاه نرسد و صفحه نمایش نیز از نوعی پروژکتور برای نمایش محتوا استفاده می‌کند. مایکروسافت با قرار دادن سطحی خاص که از لنز‌ها و موادی ساخته شده تواسنته‌ که وضوح تصویر بالایی را در صفحه نمایش به ارمغان آورد اما با این وجود همچنان مصرف انرژی کمی دارد و با وجود استفاده از دوربین‌ها،‌ امکان مالتی تاچ نیز به این محصول افزوده می‌شود. البته ممکن است این پتنت نیز در این شکل خود به فراموشی سپرده شود اما امکان استفاده از آن در محصولات آینده این شرکت نیز وجود دارد. هر چه که باشد در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از آن را مشاهده کنید:

image19-521x620 image20-517x620 image21-575x620 image22-560x620 image23-512x620

از دیدگاه شما آینده تکنولوژی به کدامین سو می‌رود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH