اندروید لالی‌پاپ تنها بر روی 10 درصد از ابزار‌های هوشمند نصب شده است!

حدود هشت ماه پیش بود که اندروید لالی‌پاپ با تمام قابلیت‌ها و طراحی جدیدش معرفی شد، اما این نسخه که تغییرات نسبتا زیادی را تجربه کرده بود در این مدت توانسته تنها 10 درصد از اسمارت فون‌ها را به خود اختصاص دهد. کمپانی گوگل سه شنبه گذشته آمار میزان استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید را منتشر کرده است که پرچم‌دار این سیستم عامل تنها توانسته خود را به 10 درصد از دستگاه‌های هوشمند بکشاند و فعلا نسخه کیت‌کت (4.4) بیشترین استفاده را در میان کاربران دارد. (البته بهتر است بگوییم که اغلب دستگاه‌ها به این نسخه به‌روز رسانی شده‌اند اما اسمارت فون‌های کمی وجود دارند که به اندروید لالی‌پاپ آپدیت شده باشند)

android-distribution-may-2015

بعد از کیت‌کت نیز جیلی‌بین گوگل قرار گرفته است که توانسته 39.2 درصد از اسمارت فون‌های بازار را به خود اختصاص دهد و رابطی باشد بین دستگاه و کاربران اما میزان استفاده از سایر نسخه‌ها به نسبت کیت‌کت و جیلی‌بین بسیار کم است. بستنی ساندویچی (4.0.3 و 4.04) بر روی 5.3 درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود و نان زنجبیلی (2.33 و 2.3.7) نیز بر روی 5.7 درصد از اسمارت فون‌ها اجرا می‌شود. کمترین میزان استفاده نیز به اندروید Froyo اختصاص دارد که با 0.3 درصد قعر نشین این رقابت است.

android-distribution-may-2015-a

البته رقابت در بین اندروید آب نبات چوبی نیز وجود دارد. نسخه 5.0 اندروید فعلا بر روی 9.0 درصد از دستگاه‌های هوشمند اجرا می‌شود و نسخه 5.1 نیز تنها میهمان 0.7 درصد از اسمارت فون‌ها است که این اعداد ارقام بعد از گذشت هشت ماه از زمان عرضه اصلا جالب و خوش آیند نیستند. شکی نیست که تمامی کاربران اندروید می‌خواهند به اندروید لالی‌پاپ ارتقا پیدا کنند اما دراین میان دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود این به‌روز رسانی‌ها با تاخیر این چنینی عرضه شود. برای مثال تنوع محصولات بسیار بالاست و دستگاه‌ها نیز از سخت افزار‌های متفاوتی بهره می‌برند و کاربران نیز در نقاط مختلفی از جهان قرار دارند که هر کدام را یک یا چند اپراتور خاص پوشش می‌دهد و تمامی این موارد دلیلی هستند بر تاخیر در عرضه آپدیت‌های سیستم عامل اندروید. البته با وجود اینکه فعلا بخش بسیار کمی از دستگاه‌ها از اندروید لالی‌پاپ استفاده می‌کنند اما گفته می‌شود که گوگل تصمیم دارد در کنفرانس توسعه دهندگان خود اندروید جدید را با نام اندروید M معرفی کند. باید اعتراف کنیم که سیستم عامل اختصاصی اپل در زمینه دریافت به‌روز رسانی‌ها بسیار بهتر از اندروید است. نظر شما در این خصوص چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH