با بهترین لانچر‌های اندروید آشنا شوید

همانطور که می‌دانید هر کمپانی تولیدکننده محصولات هوشمند، یک رابط‌کاربری اختصاصی نیز دارد که برای مثال می‌توان Sense و TouchWiz را نام برد که به ترتیب متعلق به HTC و SAMSUNG هستند.

هنگامی که گوگل نسخه جدیدی از اندروید را به کمپانی‌های مذکور تحویل می‌دهد، مهندسان آن‌ها نیز تغییراتی بر روی نسخه خام اندروید اعمال کرده و آن را به شکل دلخواه در می‌آورند که معمولا امکاناتی افزون بر اندروید خام دارد؛ حال آنکه بعضی کاربران، از رابط‌کاربری کمپانی‌های مختلف دل خوشی نداشته و علاقه‌مند به ایجاد تغییراتی در آن هستند که لانچر‌ها این کار را بر عهده دارند.

تا به حال در چند مقاله برترین لانچرهای اندروید را به شما معرفی کرده‌ایم و حال در ادامه قصد داریم تا بهترین لانچرهای اندروید موجود که همچنان جدید بوده و آپدیت دریافت می‌کنند، برایتان شرح دهیم. تا پایان آی‌تی‌رسان را همراهی کنید.

Nova-Launcher--Nova-Launcher-Prime

Nova Launcher

این لانچر را می‌توان معروف‌ترین و بهترین نمونه حال حاضر برای اندروید دانست؛ Nova یکی از سبک‌ترین و مجهزترین لانچر‌هایی است که تاکنون برای اندروید منتشر شده که با شخصی‌سازی‌های فراوان و دسترسی‌های نامحدود توانسته نام خود را در لیست دانلود‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی قرار دهد.

Nova-Launcher--Nova-Launcher-Prime (1)

Nova از عبارت کلیدی جست‌و‌جو در گوگل یعنی OK, Google پشتیبانی می‌کند؛ بدین معنا که با تلفظ این عبارت می‌توانید وارد جست‌و‌جو‌گر گوگل شده و کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های اصلی Nova امکانات فراوان برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر لانچر است، به‌گونه‌ای که تعداد Home Screenها، انیمیشن‌های سویچ میان صفحات، شکل آیکون‌ها و بسیاری از قسمت‌های دیگر را می‌توان به‌خوبی شخصی‌سازی کرده و به شکل دلخواه خود در آورید.

لانچر Nova یک نسخه به نام Nova Launcher Prime نیز دارد که با پرداخت ۳.۹۹ دلار می‌توان از امکانات کامل آن بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.

Apex-Launcher--Apex-Launcher-Pro

Apex Launcher

لانچر Apex را از نظر قابلیت‌ها و امکانات متنوع می‌توان پس از Nova در رتبه دوم جای داد؛ اگرچه باز هم در جای خود امکانات بسیار زیادی از جمله شخصی‌سازی آیکون‌ها، تغییر نام آیکون‌ها و فولدرها، تعیین Gesture (دستورات حرکتی) و غیره را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. اگر از یک گوشی میان‌رده یا پایین‌رده استفاده می‌کنید، Apex می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد زیرا با رابط‌کاربری بسیار سبک و کم‌حجم تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

Apex-Launcher--Apex-Launcher-Pro (1)

همانند Nova، لانچر Apex نیز نسخه‌ای به نام Apex Launcher Pro دارد که با پرداخت ۳.۹۹ دلار می‌توان از امکانات بی‌نظیر آن استفاده کرد.

Google-Now-Launcher

Google Now Launcher

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هر کمپانی تولیدکننده‌ای رابط‌کاربری اختصاصی خود را دارد که پس از دریافت اندروید خام از گوگل، دستکاری‌هایی روی آن انجام شده و بدین ترتیب رابط‌کاربری اختصاصی یک کمپانی تولید می‌شود اما عده‌ای از کاربران همیشه طرفدار اندروید خام بوده‌اند و تجربه یک رابط‌کاربری ساده را به یک نسخه دستکاری شده و سنگین ترجیح داده‌اند.

Google-Now-Launcher (1)

اگر شما هم جزو دسته کاربرانی هستید که اندروید خام را ترجیح می‌دهند، پیشنهاد ما لانچر Google Now است؛ این لانچر رسما توسط گوگل عرضه می‌شود که طبعا می‌توان بهترین عملکرد را از نظر سادگی و روانی از آن انتظار داشت. البته در صورتی که به شخصی‌سازی لانچر‌ها علاقه دارید Google Now گزینه خوبی نخواهد بود زیرا گوگل تلاش کرده لانچری ساده برای چشاندن طعم اندروید خام به کاربران عرضه کند که با نصب آن بر روی دستگاه هوشمند خود شاهد امکانات چشم‌گیری نخواهید بود ولی در عوض روان‌ترین تجربه را از اندروید خواهید داشت.

این لانچر کاملا رایگان بوده و برای استفاده از تمام امکانات آن نیازی به پرداخت هیچ‌ هزینه‌ای نخواهید داشت.

GO-Launcher-EX--GO-Launcher-Prime (1)

Go Launcher

قطعا Go Launcher یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین لانچرهای تولیدشده برای اندروید است که برای مدتی لقب پردانلودترین را نیز بخود اختصاص داده بود. امکانات شخصی‌سازی Go Launcher بهتر از هر رقیب دیگری است زیرا با وجود هزاران پوسته و بسته‌ آیکون‌ها می‌توان ظاهر آن را بصورت دلخواه شخصی‌سازی کرد.

GO-Launcher-EX--GO-Launcher-Prime

یکی از مشکلات عمده این لانچر را می‌توان سنگینی و پیچیدگی آن دانست و در صورتی که از یک گوشی ساده یا حتی میان‌رده استفاده می‌کنید، نصب Go Launcher به هیچ‌وجه برای شما پیشنهاد نمی‌شود؛ البته اخیرا نسخه‌ای از این لانچر به نام Go Launcher Z نیز منتشر شده است که با حجمی بسیار کم در اختیار کاربران قرار گرفته و گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده نیز می‌توانند به خوبی از پس اجرا آن بر آیند.

نسخه Prime یا کامل Go Launcher نیز با قیمت ۵.۹۹ دلار برای کاربران قابل خرید خواهد بود.

3 در مورد “با بهترین لانچر‌های اندروید آشنا شوید”

  1. حسین باقری

    من به شخصه لانچر سولو رو میپسندم.

    قابلیتهای شخصی سازیش که فوق العاده س.

    خیلیم روانه !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH