اپراتور Verizon شرکت AOL را با قیمت 4.4 میلیارد دلار می‌خرد

aol-verizon_storyاپراتور Verizon اعلام کرده که طی قراردادی به ارزش 4.4 میلیارد دلار، در حال خرید شرکت AOL است. در نتیجه این معامله، اپراتور مورد اشاره به یکی از غول‌های صنعت ارتباطات مبدل خواهد شد که ارزش هر سهم از سهام این شرکت را به ۵۰ دلار می‌رساند.

AOL سابقه خوبی به عنوان یک برند شناخته شده دارد که بسیاری از ناشران تحت وب را هم شامل می‌شود. برخی از این ناشران، Engadget ،TechCrunch و Huffington Post هستند که پس از قرارداد جدید، همگی تحت نظر اپراتور یاد شده به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اما AOL همچنین سیستم محتوای دیجیتالی و پلتفرم‌های تبلیغاتی را توسعه داده. در کنفرانس مطبوعاتی که توسط Verizon برای این خرید برگزار شد، این اپراتور اعلام کرد که در حال انجام کار بر روی ویدئو بی‌سیم LTE و OTT است و علاوه بر این‌ها، ترکیب دو شرکت یاد شده باعث می‌شود که با پلتفرم موبایلی که مستقیم تبلیغات هدف‌دار را نمایش‌ می‌دهد، چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی در صنعت تبلیغ داشته باشد.

رئیس و موسس Verizon، آقای McAdam همچنین بیان داشته که یکی از تمرکز‌های اصلی این خرید بر پلتفرم تبلیغاتی است. پلتفرم ویدئویی آینده AOL نیز تحت نظر و فعالیت Verizon خواهد بود که در اعلامیه بیان شده توسط اپراتور مورد بحث، دقیقا مشخصا گردیده که ماموریت مورد نظر برای هر دو شرکت به صورت اشتراکی است. علاوه بر این، این دو شرکت هم اکنون  نزدیک‌تر به هم کار می‌کنند تا نسل آینده موبایل و ویدئو را ایجاد نمایند.

اما هنوز معلوم نیست که Verizon با سایر سرویس‌های وب AOL مانند TechCrunch و Engadget چه خواهد کرد. بر اساس اعلام Re/code یکی از سناریو‌هایی که ممکن است در این زمینه در نظر گرفته شود، ادامه همان راهی‌ است که AOL در این بخش محتوایی داشت که توسط یک شریک تجاری مانند German media جداگانه مدیریت خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH