پیشروی‌ اندروید One همچنان ادامه دارد، ترکیه مقصد بعدی!

Android One برای اولین‌بار توسط گوگل در سپتامبر ۲۰۱۴ با هدف یکپارچه‌سازی اندروید رونمایی شد. Sundar Pichai ایده اندروید وان را مطرح کرد و مسئول عرضه آن نیز همین شخص بود؛ این نسخه از اندروید سعی دارد افرادی که اولین تلفن هوشمند خود را می‌خرند، هدف قرار دهد.

android-one-featuresسخت‌افزار محصولاتی که بر پایه اندروید وان تولید می‌شوند باید مورد تایید گوگل باشند و کمپانی‌های تولیدکننده نیز حق کوچک‌ترین شخصی‌سازی در رابط‌کاربری اندروید را ندارند به‌گونه‌ای که در نهایت به نظر می‌رسد گوگل فقط خط تولید کمپانی‌ها را برای تولید این گوشی‌ها اجاره کرده و مجوز هیچ دست‌کاری یا شخصی‌سازی به آن‌ها نمی‌دهد. گوشی‌های اندروید وان اغلب برای کاربرانی مناسب هستند که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌ای کم، تجربه‌ای فوق‌العاده روان و بدون لگ از اندروید داشته باشند.

این گوشی‌ها اولین‌‌بار توسط MicroMax و Spice در هند عرضه شدند که هم‌اکنون وارد ترکیه شده و با همکاری General Mobile به بازار این کشور تزریق خواهند شد.

پس از ورود اندروید وان به بازار هند، کشور‌های دیگر نیز میزبان این نسخه از اندروید بودند که گوشی‌های تولید‌‌شده در آن‌ها نیز مشخصات یکسانی با نسخه هندی داشتند حال آنکه اسمارت‌فون عرضه شده در ترکیه اندکی متفاوت بوده و سخت‌افزار کاملا قابل‌قبولی دارد.

gsmarena_0ط01این گوشی که General Mobile 4G نام دارد به نمایشگری ۵ اینچی با پنل IPS، کیفیت ۷۲۰p و شیشه محافظ Gorilla Glass 4 مجهز شده است. از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری آن می‌توان به دوربین اصلی ۱۳مگاپیکسلی و جلو ۵ مگاپیکسلی، ۲ گیگابایت RAM، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و پشتیبانی از اتصالات پرسرعت ۴G اشاره کرد.

General Mobile 4G در تاریخ ۱۵ مه ۲۰۱۵ در ترکیه به‌فروش خواهد رسید و قیمت آن نیز حدودا ۲۶۲ دلار اعلام شده است. این اولین گوشی مجهز به اندروید وان بوده که از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند و قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با نسخه‌های پیشین دارد.

مشخصات قابل قبول، قیمت مناسب و طراحی عالی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های General Mobile 4G هستند که احتمالا کمک زیادی به فروش فوق‌العاده آن در ترکیه خواهند کرد. همانطور که می‌دانید با توجه به این‌که اندروید وان مستقیما توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، از تاریخ تولید تا دو سال بعد آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH