ایسوس همچنان به فروش ۲۵ میلیون اسمارت‌فون تا پایان سال امیدوار است

کمپانی ایسوس که چند ماه پیش در ژانویه ۲۰۱۵ پرچمدار جنجالی خود به نام Asus Zenfone 2 را معرفی و روانه بازار کرد به فروش این محصول بسیار خوش‌بین است تا جایی که به محض ورود این گوشی به کشور هندوستان اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۱۵ رقمی بالغ بر ۲۵ میلیون اسمارت‌فون به‌فروش برساند! آقای Jerry Shen مدیرعامل ایسوس بر خلاف فروش نه‌چندان امیدوارکننده Zenfone 2 هنوز هم معتقد است که با ورود این گوشی به نیویورک در تاریخ ۱۸ مه فروش آن افزایش یافته و به هدف خود نزدیک‌تر خواهد شد. یکی از موانعی که بر سر راه فروش این گوشی وجود داشت کمبود تولید نسخه‌ای بود که از ۴ گیگابایت RAM بهره می‌برد که میزان بالایی از تقاضا خرید کاربران را تشکیل می‌داد.

asus-zenfone-2-first-look-a-9-of-19-710x399با توجه به این‌که ایسوس در سه ماهه اول ۲۰۱۵ فقط ۳ میلیون نسخه از پرچمدارش را به‌فروش رسانده، پیش‌بینی می‌شود سه ماه دوم نیز حداکثر ۴.۸ میلیون نسخه از این گوشی فروخته شود که در مجموع فروشی ۷.۸ میلیون نسخه‌ای را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که واقعا موفق به کسب این آمار در فروش شود، رقم مذکور تنها ۳۱.۲ درصد از هدف اصلی مدیرعامل بوده است که رقم فوق‌العاده‌ای به نظر نمی‌رسد.

در حالی که مشکلات و کمبود‌های خط تولید ایسوس برطرف شده‌اند، در ماه ژوئن ۲ میلیون گوشی تولید خواهد شد و به گفته Shen در سه ماه سوم نیز از جولای تا سپتامبر هر ماه ۳ میلیون نسخه تولید می‌شود که در مجموع ۹ میلیون عدد در سه ماهه سوم خواهد بود که با این تفاسیر پیش از سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ تنها ۶.۲ میلیون با هدف اصلی خود یعنی فروشی ۲۵ میلیون نسخه‌ای فاصله خواهد داشت که احتمالا فروش امریکا شمالی نیز به کمک این کمپانی خواهد آمد.

China-Monthly-Market-Pulse-OEM-Smartphone-Share-August-2013منابع آماری معتقدند که ایسوس در سال ۲۰۱۵ یا بازار اسمارت‌فون‌ها را فتح خواهد کرد و یا این‌که ضرر قابل توجهی گریبان‌گیرش خواهد شد که Shen برای رهایی از این مخمصه بازار چین را هدف گرفته است. مدیرعامل ایسوس اذعان داشت که ۱۷ میلیون اسمارت‌فون در خارج از چین در سال ۲۰۱۵ به‌فروش خواهد رساند و ۸ میلیون گوشی باقی‌مانده را نیز باید در بازار بسیار متراکم و رقابتی چین تزریق کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در بازار چین رقابت تنها میان کمپانی‌های معتبر سامسونگ، اپل و ال‌جی نیست بلکه کمپانی‌های گمنامی مانند Zopo، Vivo، Oppo و امثال این‌ها نیز فروش فوق‌العاده‌ای در چین دارند که در مجموع بازار این کشور را از دیگر کشور‌ها کاملا متمایز جلوه می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH