مایکروسافت رسما نسخه‌های ویندوز ۱۰ را معرفی کرد

gsmarena_001

امروز مایکروسافت به طور رسمی نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ را معرفی کرد و حالا می‌دانیم که هر ورژن آن در هنگام عرضه چه نامی خواهد داشت. مورد جالبی که در نام‌گذاری نسخه‌های این سیستم‌ عامل وجود دارد، نامی‌ است که برای ویندوز ۱۰ مخصوص موبایل تعیین شده و نام اصلی این سیستم‌عامل همان ویندوز ۱۰ موبایل خواهد بود که در تلفن‌های هوشمند و نیز تبلت‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته به دلیل استفاده این نسخه برای تبلت‌های کوچک، احتمالا کلمه موبایل از نام آن برای اینگونه دستگاه‌ها حذف خواهد شد، چراکه نام‌گذاری یاد شده بسیاری از افراد را به یاد ویندوز موبایل قدیمی خواهد انداخت که در این صورت، شرایط برای مایکروسافت چندان خوب پیش نمی‌رود.

درهرحال نام‌گذاری برای نسخه‌های دسکتاپ آسان‌تر بوده و شبیه به همان شیوه نام‌گذاری ویندوزهای منتشر شده قبل است. ویندوز ۱۰ هوم (Windows 10 Home) برای کاربران عمومی و پایه مناسب است و نسخه ویندوز ۱۰ پرو (Windows 10 Pro) همانطور که از نامش پیداست، برای اهداف تجاری در نظر گرفته شده. اما برای مشتریانی که تجارت‌های بزرگی دارند، مایکروسافت نسخه ویندوز ۱۰ اینترپرایز (Windows 10 Enterprise) را آماده کرده و این نوع مشتریان قادر خواهد بود به نسخه ویندوز ۱۰ موبایل اینترپرایز نیز در دستگاه‌های انتخابی خود دسترسی داشته باشند.

در نهایت، نسخه‌ای دیگر از سیستم‌عامل یاد شده آماده گشته که ویندوز ۱۰ اجیوکیشن (Windows 10 Education) نام دارد و بر اساس نسخه اینترپرایز تهیه شده، اما برای استفاده در مدارس بهینه است. این امر احتمالا برای مقابله با استفاده برخی مدارس از سیستم‌عامل کروم تدارک دیده شده.

همانطور که قبلا اعلام شده بود، ویندوز ۱۰ در تابستان سال میلادی جاری در ۱۹۰ کشور و به ۱۱۱ زبان مختلف به بازار عرضه خواهد شد. نسخه‌های Windows 10 Home, Windows 10 Pro و Windows 10 Mobile برای افرادی که هم اکنون از سیستم‌عامل‌های ویندوز 7، ویندوز 8.1 یا ویندوزفون 8.1 استفاده می‌کنند، رایگان است. البته این افراد تنها یک سال پس از انتشار ویندوز ۱۰ فرصت دارند تا به طور رایگان به این نسخه بروزرسانی نمایند.

2 در مورد “مایکروسافت رسما نسخه‌های ویندوز ۱۰ را معرفی کرد”

  1. دوست گرامی، Windows 10 هنوز در مرحله آزمایش به سر می بره و برای استفاده عموم آماده نیست و تنها برای عیب یابی در اختیار کاربران قرار داده شده. شما هم اگر عیبی یافتید بهتره برای رفع اون به Microsoft خبر بدید.

  2. نسخه 10 ویندوز هنوز باگ های زیادی داره مثلاً من نسخه 10 اینترپرایز اپدیت 10074 رو نصب کردم هرچی سعی میکنم آپدیت های جدید دانلود و نصب نمیشه پیغام میاد که فلان آپدیت موجود است ولی هرچی سعی میکنم دانلود و نصب نمیشه اشکال هم اینه که با start menu مشکل دارم settingخوب فرمانها رو نمیگیره و… واقعاً نمیدونم دوباره برگردم به ویندوز7یا8 ؟ میشه راهنمائی بفرمائید ؟ ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH