سامسونگ از پلتفرم اینترنت اشیاء خود با نام Artik پرده برداشت

samsung-logo-4-640x387پیش از این گزارشاتی منتشر شده بود که بیان می‌داشت سامسونگ بزودی قرار است در همین روزها خبر مهمی در مورد اینترنت اشیاء بیان کند. حالا امروز این شرکت کره‌ای از Artik رونمایی کرد که در واقع پلتفرم اینترنت اشیاء چشم بادامی‌ها است و اساسا به توسعه دهندگان در این حوزه کمک زیادی کرده و انجام کارهای آنان را تسهیل می‌بخشد. سامسونگ سه ماژول مختلف در این پلتفرم را معرفی کرده که بر اساس پروژه‌هایی در کیک‌استارترژ انجام شده و Artik 1, Artik 5 و Artik 10 نام دارند.

Artik 1 با اندازه‌ای ۱۲ میلی‌متری مجهز به یک سنسور جهتی و بلوتوث است درحالیکه مدل Artik 5 دارای پردازنده‌ای دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز و فضای ذخیره سازی داخلی است. Artik 10 نیز مجهز به یک حافظه رم پردازشی ۲ گیگابایتی بوده و مغز متفکر آن را یک پردازنده ۸ هسته‌ای تشکیل داده و نیز ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی برای آن در نظر گرفته شده. مدل سوم علاوه بر ویژگی‌های یاد شه مجهز به وای‌فای بود و از Zigbee هم پشتیبانی می‌کند که این یعنی دستگاه‌هایی که از این ماژول بهره می‌برند، قادر به برقراری ارتباط با بسیاری از دستگاه‌های کنونی خواهند بود. سامسونگ همچنین نرم‌افزاری را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند دستگاه‌های مورد نظر خود را به سادگی و با سرعت بیشتر آماده سازند.

مدیر بخش راهبردهای استراتژیک سامسونگ، آقای Young Sohn گفته که ما در صنعت اینترنت اشیاء، پیشرفته‌ترین نوع ممکن را با پلتفرمی متن‌باز و امن در اختیار محصولات قرار می‌دهیم.

توسعه دهندگانی که از همین حالا به پلتفرم جدید سامسونگ علاقمند شده‌اند، می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی Artik اقدام به شروع کار در این زمینه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH