اپل رقیب سرسختی را برای سرویس موسیقی Spotify معرفی خواهد کرد

مدیران کمپانی اپل به دنبال ساخت یک اپلیکیشن سرویس موسیقی هستند که به‌گونه‌ای می‌تواند نقش شبکه اجتماعی برای موسیقی‌دان‌ها و هنرمندان باشد؛ در این برنامه هر خواننده‌ای می‌تواند ترک‌های موسیقی، تاریخ کنسرت‌ها، تصاویر، ویدئو‌ها و نمونه‌ کارهایی از خود را در دسترس کاربران قرار دهد و مهم‌تر این‌که یک خواننده قادر خواهد بود خواننده دیگری را به طرفدارانش معرفی کند و از آن‌ها بخواهد که به آلبوم موسیقی وی نیز گوش کنند! به عنوان مثال مرلین منسون می‌تواند از هوادارانش درخواست کند که از آلبوم جدید جاستین بیبر دیدن کنند!

کاربران نیز در مقابل اختیاراتی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تماشای پست‌ها و تصاویر خواننده مورد علاقه خود و گوش‌دادن به نمونه‌کار‌های آن‌ها اشاره کرد؛ امکان لایک‌کردن نیز به برنامه افزوده شده و کاربران می‌توانند تصاویر یا پست‌های دلخواه را لایک کنند.

جالب است بدانید که باتوجه به روال سنتی اپل در نام‌گذاری محصولاتش که عموما عباراتی مانند Apple یا i را به اول کلمه مورد نظر اضافه می‌کند، نام این اپلیکیشن نیز احتمالا Apple Music خواهد بود. تاریخ رونمایی از اپلیکیشن مذکور همزمان با عرضه iOS 8.4 در نظر گرفته شده بود حال آن‌که به دلیل مشکلات و موانعی که سر راه اپل سبز شده‌اند با اندکی تاخیر شاهد حضور Apple Music در بازار خواهیم بود. به نقل از منابع آگاه، اپل هم‌چنان در حال مذاکره با هنرمندان، استودیوهای نشر موسیقی و سرویس‌دهندگان مختلف است تا آن‌ها را متقاعد به استفاده از Apple Music کند. عده‌ای ماه ژوئن را برای معرفی آن انتخاب کرده‌ بودند در حالی که ظاهرا محتوا کافی برای شروع توزیع این برنامه تامین نشده است و احتمالا تاریخ رونمایی از آن به ماه جولای موکول خواهد شد.

spotifyشایعات حاکی از آن است که وزارت دادگستری ایالات متحده به اپل بابت وارد کردن فشار به سرویس رایگان Spotify مشکوک است و هم‌چنان موضوع را پیگیری می‌کند؛ مدیران اپل به استودیو‌های پخش موسیقی و برند‌های بزرگ این صنعت فشار می‌آورند تا مانع از پیشروی برنامه رایگان Spotify شوند. همان‌طور که می‌دانید Spotify درآمد خود را از تبلیغات کسب می‌کند و ۷۵ درصد از کاربرانش به‌صورت کاملا رایگان از این سرویس استفاده می‌کنند. این موضوع اپل را به خشم آورده زیرا در صورتی که اپل سرویسی مشابه با Spotify تاسیس کند که کاربران برای استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه‌ای باشند طبعا اکثریت آن‌ها Spotify را ترجیح داده و دور Apple Music را خط می‌کشند.

در کنار فشارهایی که مسئولین اپل به سرویس‌های رایگان در صنعت موسیقی وارد می‌کنند، ظاهرا دوره رایگان آزمایشی ۱ تا ۳ ماهه‌ای برای استفاده از Apple Music مختص کاربران در نظر گرفته شده است که پس از آن هر کاربر باید ماهانه ۸ دلار پرداخت کند و این در حالیست که ۲۵ درصد کاربران Spotify که از سرویس‌های پولی این برنامه استفاده می‌کنند ماهانه ۱۰ دلار می‌پردازند که در صورت پولی ‌‌شدن تمام امکانات Spotify، این اپل است که برنده مسابقه شده زیرا با قابلیت‌هایی فوق‌العاده و پرداخت ماهانه ۲ دلار کمتر می‌تواند از رقیبان سرسخت خود از جمله Spotify سبقت بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH