خودروی بدون راننده گوگل تابستان امسال وارد خیابان‌ها خواهد شد!

چند صباحی است که کمپانی گوگل در زمینه خودرو‌های بدون راننده فعالیت می‌کند و تاکنون نیز با نمونه‌های اولیه یا پروتوتایپ‌های آن آشنا شده‌ایم که اصلی‌ترینشان بر روی لکسوس RX450h بوده است. گوگل تصمیم دارد با این اقدام رانندگی را رسما بر عهده خودرو‌ها بگذارد و دیگر نیازی به راننده نباشد. البته موضوع امنیت یکی از اصلی‌ترین مسایل است (هم سرنشین و هم عابر پیاده) که می‌بایست گوگل بر روی آن توجه کند. مدیر پروژه خودرو‌های بدون راننده گوگل به نام Chris Urmson مدعی شده است که در تابستان امسال خودروی بدون راننده گوگل رسما وارد خیابان‌های کالیفرنیا خواهد شد تا در کنار مردم عملکرد آن سنجیده شود.

Google’s-self-driving-car

او می‌گوید که این نوع خودرو‌ها حدود میلیون‌ها مایل را در مسیر‌های آزمایشی پیموده‌اند و در واقع تجربه‌ای نظیر یک راننده 75 ساله آمریکایی دارند. در ادامه می‌توانید روند پروژه و شکل و شمایل خودروی گوگل را مشاهده نمایید:

Chris Urmson می‌گوید: ما با این اقدام (ورود خودرو‌های بدون راننده به خیابان) می‌خواهیم بازخورد افراد و همچنین عملکرد آن‌ها را بسنجیم و ببینیم که آیا کارایی این نوع خودرو‌ها در زندگی عادی نیز همانند مسیر‌های آزمایشی مناسب خواهد بود یا خیر.

Google's-self-driving-car

خودروی بدون راننده گوگل در بخش خارجی کیسه هوا خواهد داشت!

گفتنی است که برخلاف نسخه‌های عادی این نوع خودرو‌ها که هیچ گونه فرمان و ترمزی ندارند، ماشین‌هایی که برای آزمایش وارد خیابان‌های کالیفرنیا می‌شوند تمام این لوازم را داشته و رانندگانی نیز در آن‌ها سوار خواهند شد تا از اتفاقات ناخوش‌آیند (نظیر تصادف) جلوگیری کنند. البته شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خودرو‌ها تاکنون 11 بار در مسیر‌های آزمایشی تصادف کرده‌اند. شما آینده خودرو‌های بدون راننده را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH