امارات متحده عربی در سال 2020 فضاپیما به مریخ ارسال خواهد کرد!

امارات متحده عربی تصمیم دارد تا قدم‌های بزرگی در زمینه هوا و فضا بردارد و گفته می‌شود که عزم خود را جزم کرده تا در سال 2020 فضاپیمایش را به مریخ بفرستد. اگرچه چنین کاری برای اولین بار صورت نمی‌گیرد اما در واقع اقدام امارات در این خصوص می‌تواند آوازه‌ای جهانی برای این کشور بیافریند. البته امارات حدود 4 سال آزمایش و تحقیق در خصوص مریخ و شرایط آن خواهد کرد و در نهایت در سال 2020 شاهد ارسال (لانچ) فضاپیمای این کشور به مریخ خواهیم بود. این فضاپیما که Hope و در عربی الامل (آرزو‌ها) نامیده می‌شود، نماینده این کشور در مریخ خواهد بود.

landscape-1431628923-472313452

گفتنی است که عربستان تنها کشور در خاور میانه نیست که در زمینه هوا و فضا فعالیت می‌کند و کشور ما، ایران نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ است.

ایران در سال 2009 یک پرتاب موفقیت آمیز داشت که در زمینه‌های تحقیقاتی بود و اکنون نیز امارات پا را کمی فراتر گذاشته تا در این زمینه وارد عمل شود. برای آشنایی بیشتر با این ماموریت فضایی می‌بایست تا سال 2020 منتظر بمانیم.

7 در مورد “امارات متحده عربی در سال 2020 فضاپیما به مریخ ارسال خواهد کرد!”

  1. اکنون نیز امارات پا را کمی فراتر گذاشته؟
    کمی؟
    کمی؟

    هی نشستیم فقط بقیه رو مسخره کردیم حالا اونا باید مارو مسخره کنن

    1. برو اینو به مستر ح.ر بگو! اسفند سال ۹۱ یعنی چند ماه قبل انتخابات تو یه نمایشگاهی از محفظه اسکان انسان برای فرستادن انسان به فضا رونمایی شده بود(!) و شخصی که اونجا بود گفته بود سال آینده انسان به فضا ارسال می کنیم(!) ولی وقتی آقای ح.ر اومد سر کار تا الان (یعنی سه سال و سه ماه بعد) هیچ خبری نشد که نشد…!
      (الان اونایی که این نظر خلاف میلشونه و سیاسی بازی رو به پیشرفت کشور ترجیح میدن کلی رای منفی میدن!)

  2. سیامک زندوکیلی

    فضای پیمای اجاره ای اوازه ای برای امارات ندارد اگه راست میگید خودتان باعقل خودتان بومی بسازید نه فقط پول بدید وبنام خودتان مصادره کنید اماراتی که خانه هایشان رامهندسان خارجی میسازند وهم چیزشون راازامریکا میخرند چه نیازی به فضاپیمای اجاره ای دارد

  3. یه فشفشه تا حالا پرتاب نکردند هوا میخوان مریخ نورد ارسال کنند اگر امارات تمام تلاشش رو بکنم نهایتا تا سی سال دیگه میتونه یه ماهواره تپ مدار پایین قرار بده که نمی تونه پرتاب ماهواره در شرایط فعلی برای ترکیه هم امکان نداره چه برسه به عربستان و امارات

  4. یکی به اینا بگه رو زمین به اندازه کافی مارمولک و سوسما پیدا میشه،دیگه فضا و مریخ و غیره بی خیال شید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH