برخی از مود‌های بازی GTA V اقدام به نصب بدافزار در رایانه‌ها می‌کنند

The_Largest_Mammal_on_Land_-_YouTube+copyدرحالی‌که به لطف وجود مودهای مختلف برای بازی GTA V، هنگام استفاده از ماشین‌ها یا اسلحه‌های جدید و پرواز یا شنا در اطراف آب‌های لس‌سانتوز، آنقدر فکرتان مشغول لذت بردن است که شاید فکرش را نمی‌کنید در پس این بازی چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

یکی از کاربران وب سایت معروف GTAForums به نام aboutseven اعلام کرده که یک کامپایلر #C در پس زمینه کامپیوترش در حال اجرا بوده که با فایلی بنام Fade.exe فعالیتش انجام شده است. پس از بررسی مجدد توسط این کاربر، مشخص شده که این فایل به اینترنت رایانه دسترسی داشته و از آن استفاده می‌کند و فایل یاد شده در واقع یک ابزار کی‌لاگر بوده است. برخی از مودهای معروف و پر استفاده بازی GTA V از جمله Noclip که اجازه می‌دهد به طور آزادانه داخل اشیاء را بررسی کنید و Angry Planes، شامل بدافزارهای جانبی هستند.

امروزه وب سایت‌های فراوانی وجود دارند که مودهای مختلف را در خود جای داده و در دسترس افراد قرار می‌دهند. اما برای فهمیدن جزئیات بیشتر در مورد هر مود و نیز روش حذف فایل‌ها و برنامه‌های مخرب می‌توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

در پایان اگر شما هم از این‌گونه مودها در بازی GTA V استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر رمزهای عبور خود را به‌روزرسانی نمایید زیرا همان‌طور که اشاره کردیم برخی از این مودها مجهز به ابزارهای کی‌لاگر بوده که به‌راحتی قادرند هر چه با صفحه کلید یا ماوس انجام می‌دهید، به‌دست آورند. البته درست است که لذت بردن از بازی‌های ویدئویی از جمله فعالیت‌هایی به‌شمار می‌رود که هیچگاه از انجام آن خسته نمی‌شویم، اما اگر در کنار این لذت بردن به برخی نکات امنیتی مانند آنچه در این مطلب اشاره شد، توجه نکنیم، احتمالا لذتمان با ناراحتی‌های بعدی همراه خواهد شد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH