پاناسونیک از تلویزیون‌های مجهز به سیستم‌عامل فایرفاکس رونمایی کرد

panasonic-mozilla-os-tv-640x361به نظر می‌رسد دنیای تلویزیون‌های هوشمند روزبه‌روز جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و مشخص است که در صورت همکاری پاناسونیک و موزیلا این هوشمندی بیشتر هم می‌شود. پاناسونیک ژاپن از اولین رده تلویزیون‌های خود که مجهز به سیستم‌عامل فایرفاکس هستند، رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها بخشی از تلویزیون‌های هوشمند سری Viera به‌شمار می‌روند و در حال حاضر در اروپا عرضه شده‌اند و از ماه‌های آینده در سایر نقاط جهان نیز در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. همچنین کشورهای درحال توسعه احتمالا در ابتدای سال میلادی آینده میزبان این محصولات خواهند بود.

تلویزیون‌های هوشمند مدل ۲۰۱۵ پاناسونیک در چند مدل مختلف و همگی با سیستم‌عامل فایرفاکس ارائه می‌شوند. محصولات یاد شده با نام‌های CR850 ,CR730 ,CX800 ,CX750 ,CX700 و CX680 شناخته می‌شوند. این سری دستگاه‌ها به طور خاص برای HTML 5 بهینه‌سازی شده‌اند تا کارایی و عملکرد بهتری را هنگام اجرای اپلیکیشن‌های تحت وب ارائه دهند. علاوه بر این، خریداران این تلویزیون‌ها می‌توانند رابط کاربری را به دلخواه خود شخصی سازی کنند. همچنین قابلیت دسترسی سریع به شبکه‌های تلویزیونی، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مورد علاقه و نیز محتوای دلخواه از دستگاه‌های مختلف، در این رابط کاربری وجود دارد.

موزیلا اعلام کرده که سیستم‌عامل FireFox OS به طور ویژه‌ای بر اساس تکنولوژی‌های وب ساخته شده که این یعنی توسعه‌ دهندگان قادر هستند از APIهای تحت وب موزیلا بهره برده و اپلیکیشن‌های بهینه‌ای را برای تلویزیون‌هایی که این پلتفرم را اجرا می‌کنند و نیز دستگاه‌های سازگار با این تلویزیون‌ها، بسازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH