ویندوز 10 بدون اجازه کاربر آپدیت می‌شود!

کمپانی مایکروسافت در ویندوز 10 روش ارایه آپدیت‌ها را متفاوت‌تر کرده است اما این کمپانی روشی جدید را نیز برای کاربران مختلف خود ارایه کرده تا از به‌روز رسانی دستگاه خود مطلع باشند. بر اساس گزارشی که منتشر شده، Mary Jo Foley مدعی شده که ویندوز 10 در سه شاخه از لحاظ سرویس دهی تقسیم شده است. این سه دسته عبارتند از شاخه جاری یا CB، شاخه جاری تجاری یا CBB و شاخه خدمات بلند مدت که LTSB نامیده می‌شود. بر اساس اینکه هر کاربر در کدام شاخه قرار دارد می‌تواند بر به‌روز رسانی‌های خود مدیریت داشته باشد و یا هیچ دسترسی‌ای در این خصوص نداشته باشد.

windows-10-media-center

شاخه جاری برای کاربران خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربران نسخه تحصیلی و حرفه‌ای نیز در ویندوز 10 در زیر شاخه جاری تجاری و یا شاخه جاری قرار می‌گیرند. کاربران نسخه Enterprise نیز در تمام زیر شاخه‌ها قادر به مدیریت به‌روز رسانی‌ها هستند.

تفاوت این شاخه‌ها تنها به مدیریت به‌روز رسانی مربوط می‌شود. برای مثال کاربران خانگی هرگز نمی‌توانند مانع آپدیت سیستم عامل خود شوند و اگر به‌روز رسانی‌ای منتشر شود دستگاه حتما خود را به‌روز خواهد کرد مگر اینکه متصل به اینترنت نباشد.

در کاربران CBB تنها زمانی که به‌روز رسانی مربوط به مشکلات سیستم باشد دستگاه به صورت خودکار به‌روز خواهد شد اما موضوع کاربران نسخه Pro کمی متفاوت است. زیرا آن‌ها می‌توانند بر به‌روز رسانی‌های خود مدیریت کافی داشته باشند و زمان به‌روز شدن دستگاه را مشخص نمایند. البته گفتنی است که فعلا معلوم نیست که آیا در خصوص ویندوز 10 برای اسمارت فون‌ها نیز چنان شرایطی وجود خواهد داشت و یا خیر اما از آن‌جایی که بیشتر کامپیوتر‌های ما در شاخه CB قرار می‌گیرند پس با انتشار هر به‌روز رسانی سیستم عامل به‌صورت خودکار به‌روز خواهد شد.

2 در مورد “ویندوز 10 بدون اجازه کاربر آپدیت می‌شود!”

  1. در نسخه 10074 ویندوز10 اینترپرایز که اینگونه نیست اولاًکل آپدیتهای در دسترس را مشخص میکند و شما قادر به انتخاب آپدیتها نیستید بعد روی دانلود که کلیک میکنی معلوم نیست کدام اپدیت را دانلود میکند و کدام رو نه ؟ نمیدونم شاید اینها نسخه های پیش نمایش ویندوز10 هستش اینجوریه و در نسخه های اصلی درست بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH