هنگامی که گوشی یا تبلت‌های اندرویدی روشن نمی‌شوند چه باید کرد؟

650x300xandroid-wont-turn-on.jpg.pagespeed.ic.swdsWSzjG2برای روشن کردن تبلت یا گوشی هوشمند اندرویدی خود به راحتی دکمه پاور را فشار می‌دهید. اما اگر دکمه یاد شده کار نکرد، بدان معنا نیست که دستگاه شما صرفا خراب شده شده است و راه‌هایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه وجود ندارد!

چنین مشکلی همچنین امکان دارد به دلیل ضربه‌های سخت‌افزاری باشد. روشن نشدن تبلت یا گوشی هوشمند شما امکان دارد به دلیل شکسته شدن آن باشد. اما اگر مشکل در چنین حالتی نرم افزاری باشد، با انجام چند مرحله می‌توانید آن را رفع کنید.

گوشی یا تبلت خود را برای چند دقیقه شارژ کنید

اگر باتری دستگاه اندرویدی شما خالی شده باشد، هنگامی که آن را روشن نمایید، اغلب نشانگر باتری را به صورت توخالی بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. اما اگر باتری به طور کلی تخلیه شده باشد، هنگامی که بخواهید گوشی یا تبلت را روشن کنید، هیچ پاسخی نداده و حالت یاد شده را مشاهده نخواهید کرد.

برای رفع چنین مشکلی، کافیست گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به یک شارژر دیواری متصل کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه‌ای را شارژ شود. در این شرایط نباید به محض اتصال دستگاه به شارژر اقدام به روشن کردن آن نمایید و همانطور که گفتیم، ابتدا باید چند دقیقه (حدود 50 دقیقه) صبر کنید تا باتری دستگاه کمی شارژ شود. اگر مشکل خالی شدن کامل باتری بوده باشد، حالا دیگر رفع شده و دستگاه مانند همیشه روشن خواهد شد.

اگر پس از انجام اینکار باز هم دستگاه شما روشن نشد، از کابل یا شارژر دیگری نیز برای شارژر کردن آن استفاده کنید. در بسیاری از مواقع امکان دارد کابل یا خود شارژر گوشی و یا تبلت، قطع شده باشد و عملیات انتقال نیرو را بدرستی انجام ندهد.

650x434xandroid-charge.jpg.pagespeed.ic.D8uK0k5elpدکمه پاور گوشی یا تبلت را فشار داده و نگه دارید

مانند سایر سیستم عامل‌ها، اندروید نیز گاهی اوقات به حالت فریز سخت درآمده و دیر پاسخ می‌دهد. اگر اندروید به طور کامل فریز شود، ممکن است دستگاه شما روشن شود اما صفحه نمایش هیچ چیز را نشان نمی‌دهد، زیرا سیستم عامل فریز شده و به فشار دکمه‌ها پاسخی نمی‌دهد.

در این موقع برای رفع حالت فریز، باید یک ریست اساسی انجام دهید که اینکار به چرخه پاور نیز شهرت دارد. انجام این عمل باعث می‌گردد تا گوشی یا تبلت به طور کامل از منبع تغذیه بی‌بهره شده و اجبارا خاموش شود و سپس مجددا بوت گردد.

در یک تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی، که از باتری قابل تعویض بهره می‌برد، می‌توانید با خارج نمودن باتری و جا زدن آن پس از ۱۰ ثانیه، دستگاه را روشن کنید.

اما در اغلب تبلت‌ها یا گوشی‌های مدرن امروزی که امکان دسترسی به باتری در آن‌ها وجود ندارد، باید دکمه پاور را فشرده و برای مدتی نگه دارید تا عملیات خاموش شدن کامل و روشن شدن مجدد صورت پذیرد. البته لازم به ذکر است که در برخی دستگاه‌ها و یا برخی حالات خاص امکان دارد نیاز به نگه داشتن دکمه پاور برای مدت طولانی‌تری، مثلا ۲۰ یا ۳۰ یا حتی بیشتر باشد. اینکار سبب می‌شود تا انتقال نیرو از باتری به دستگاه کاملا قطع شده و سپس مجددا از ابتدا بوت شود. در چنین شرایطی مشکل فریز شدن به احتمال خیلی زیاد رفع خواهد شد.

650x433xandroid-hard-reset.jpg.pagespeed.ic.NtCRlTpLAWانجام ریست کارخانه‌ای از طریق بخش ریکاوری

در بعضی موارد، ممکن است گوشی یا تبلت شما فرآیند بوت شدن را آغاز کند، اما امکان دارد سیستم عامل اندروید کرش کرده یا بلافاصله به حالت فریز برود.

برای رفع این مشکل، می‌توان از منوی حالت ریکاوری اندروید استفاده کرد. در این بخش شما می‌توانید اقدام به انجام یک ریست کارخانه‌ای نمایید. اگر دستگاه شما پیش از قفل کردن یا پیش آمدن چنین مشکلاتی، بوت می‌شود، از حالت ریکاوری برای انجام یک ریست کارخانه‌ای می‌توانید بهره ببرید.

برای انجام اینکار، ابتدا باید تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی‌تان را به طور کامل خاموش کنید و سپس چند کلید مشخص را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا دستگاه روشن شود. دکمه‌هایی که برای روشن کردن دستگاه در حالت ریکاوری باید بفشارید و نگه دارید، بر اساس نوع دستگاه شما ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. برای اینکه بدانید دقیقا کدام دکمه‌ها برای دستگاه شما مورد نیاز هستند، نام دستگاه خود را به همراه عبارت Recovery Mode در گوگل یا موتور جستجوی دیگری، وارد کنید و سپس بر اساس نیازتان پاسخ را خواهید یافت. برای مثال، در مورد تلفن هوشمند گلکسی اس ۶ باید دکمه‌های پاور، هوم و کم کردن صدا را به روشی که گفته شد همزمان فشار دهید و نگه دارید.

ximg_55500d17457d2.png.pagespeed.ic.Vl6rIFpsUMفریم‌ور دستگاه خود را بازگردانی کنید

اگر نرم‌افزار دستگاه خراب شود، انجام ریست کارخانه‌ای ممکن است گاهی اوقات مشکل را حل نکند. در این حالت می‌توانید سیستم‌عامل مخصوص دستگاه خود را از طریق فایل ایمیجی که توسط کارخانه‌ سازنده ارائه می‌شود، بازگردانی کنید. برای مثال چنین مشکلی گاها در هنگام نصب رام‌های سفارشی یا انجام تغییرات سطح پایین رخ می‌دهد.

بر اساس نوع دستگاه شما و سازنده آن، انجام این کار امکان دارد کمی سخت باشد. مثلا گوگل فایل ایمیج فریم‌ور دستگاه‌های تولیدی خود را ارائه می‌دهد که نصب آن‌ها بسیار آسان است و کاربران این عمل را به صورت دستی انجام می‌دهند. برای دیگر دستگاه‌ها، باید باز هم دست به دامان موتور جستجوی گوگل شوید و نام دستگاه خود را به همراه عبارت reinstall frimware جستجو نمایید تا بتوانید دستورالعمل دقیق مربوط به گوشی یا تبلت خود را بیابید. اگر کمی خوش‌شانس باشید، سازنده دستگاه مورد استفاده شما، روش درست انجام اینکار را در دسترس قرار داده است.

ximg_55500d6159fe1.png.pagespeed.ic.vD5Lws802Nاندروید همچنین دارای حالتی مخفی بنام safe mode است که می‌توانید دستگاه را به این حالت هم بوت کنید. این حالت شبیه به حالت Safe mode ویندوز کار می‌کند. در حالت یاد شده، اندروید نرم افزارهای شخص ثالث را بارگزاری نمی‌کند و فقط نرم افزارهای سیستمی هستند که اجرا می‌شوند.

در برخی دیگر از دستگاه‌ها، شما فقط می‌توانید ذر حالتی که دستگاه در حال اجراست به بخش Safe Mode بروید. اما دستگاه‌هایی هم هستند که با فشار دادن چند دکمه خاص، می‌توان آن‌ها را در حالت Safe Mode بوت کرد. برای انجام اینکار نیز مجددا نام دستگاه خود را به همراه عبارت safe mode در گوگل جستجو نمایید. این حالت تنها زمانی کار می‌کند که اپلیکیشن‌های شخص ثالث نصب شده در گوشی یا تبلت باعث فریز شدن دستگاه پس از بوت شده باشند. البته چنین شرایطی به طور معمول نباید رخ دهد، اما امکان وقوع آن در پاره‌ای از اوقات وجود دارد.

450 در مورد “هنگامی که گوشی یا تبلت‌های اندرویدی روشن نمی‌شوند چه باید کرد؟”

  1. تبلت من لنوو A3500 است ولی روشن نمی شود من نمی توانم ریسیت کنم چون مطالب و عکس های درسی بسیار مهم دارم چگونه میتوانم تبلتم را روشن کنم

  2. سلام دوستان گوشی من سامسونگ اس4 i9500 چند روز هنگ کرده بود امروزم خاموش شد و وقتی روشنش می کنم رو اسم اندروید میمونه و باز نمیشه لطفا راهنمایی کنین چکارش کنم؟

  3. سلام گوشی من گلکسی اس3 عه.صبح دیدم 7 درصد شارژ داره اما نزدمش به شارژ اصلا هم باهاش کار نکردم و گذاشتمش کنار حدود یک ساعت بعد دیدم خاموشه و دیگه روشن نشد به شارژ هم که میزنم هیچی نمیاد رو صفحه و کلا هیچ عکس العمل حیاتی ای نشون نمیده هرکاری که میکنم…ضمنا اینکه اندروید نسخه جدید تر از مال خودش روش بود ممکنه سی پی یوش سوخته باشه؟ دیروز حدود دو ساعت به شارژ بود و حتی ال ای دی ش هم روشن نشد…:(میشه بهم کمک کنید؟

  4. سلام مدل گوشی من hTC desire 626 s هست.تو شارژ بود که خاموش شده و روشن نمیشه و وقتی از شارژ در میارم اون چراغی که برا شارژ کردن روشنه باز روشن میمونه.اون کارایی رو هم که گفتین کردم ولی روشن نمیشه لطفا کمکم کنین ممنون

  5. سلام.گوشی من سمسونگ مدلa5اما حالا خاموش شده دیگه روشن نمیشع حتی وقتی به شارژم میزنمش شارژ نمیشه؟ یکی کمکم کنه!!!!؟؟؟؟

  6. باسلام تبلتم لنوو3300 هستش. انرا ریست فکتوری کردیم وحالا این پیام رومیده و هرکاری میکنم خاموش وروشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید. ممنونم
    now send the package you want to apply to the davice with adb sideload filename….

  7. دقیقا مشکل منم مثل زهرا جان هستش.میزنمش به کامپیوتر یه صدایی کوچیکی میده ولی روشن نمیشه.چیکار کنم؟لنوو A3300 HV

  8. من تبلتم پاورش خراب شده بعد شارژشم تخلیه شد و من گذاشتم شارژ کنه بعد الان پره یه راهنمایی کنید تا از راهی روشنش کنم

  9. سلام ببخشید من ی تبلت ایسوز دارم .شب باهاش کار کردم و بعد گذاشتمش کنار چن ساعت بعد ک اومدم هر کاری کردم روشن نمیشه…..کار هایی و ک گفتیم کردم ولی فایده نداشت.میشه کمک کنید؟

  10. سلام من تبلتم ایسوز است مدتی بود باید دکمه پاور رو میگرقتی بعد کنار تاچ فشار فشار میدادی حالا اون کار و میکنی ققط پایین ش میاد لطفا کمک کنید

  11. ببخشید اما من هر چی تبلتم رو روشن میکنم رو کلمه ی اندروید وایمیسه نمی دونم چیکار کنم لطفا کمک کنید!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. من گوشیم هواویه اصلا آشغال چن ماه اول تنها خوب کار میکرد ولی همش هنگ میکنه و برنامه هاش متوقف میشه درطول یه هفته چهاربار فلشش کردم الانم خاموش شده هرکاری میکنم روشن نمیشه اصلا اعصابمو خراب کرده
    هرکی میتونه راهنماییم کنه

  13. سلام گوشی من سامسونگ جی 5 اندرویدشم 5.1 خاموش شده روشن میکنم خطای custom binery blocked by frp میده ممنون میشم کمکم کنید

  14. سلام ببخشید من وقتی که گوشیمو روشن می کنم صفحه دانلود میاره بالا و هر کاری کردم نه گوشیم روشن می شه نه هیچ صفحه دیگه میاره رتهی نیس که با لب تاب گوشیو فرمت کنم

  15. امیر حسین 81

    سلام من تبلتم لنووA3500 وقتی میزنم شارژ بعضی مواقع صفش روشن میشه بعضی مواقع نمیشه یا میاد بالا دوباره آرزو میده خاموش میشه دیگه روشن نمیشه چیکار کنم ؟

    1. سلام تبلت من ایسوسk01nهست روشنش میکنم روی قسمت ایسوس به انگلیسی میمونه ممنون میشم جواب بدید ضروریه

  16. سلام لطفا کمکم کنید تبلت من روشن میشه اما فقط مینویسهlenovoبعدش خاموش میشه قبلا هم اینطوری شده بود اما وقتی زدم شارژ درست شدش اما الان هرکاری میکنم روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید.

  17. سلام،من یه تبلت ایسوسFonePad 7 مدل k012 دارم چند روز پیش که خواستم روشنش کنم هر کاری کردم روشن نشد در صورتی که شب قبلش مشکلی نداشت،به شارژم که میزنم بعضی وقتا داغ میکنه اما روشن نمیشه راه ها رو هم امتحان کردم کمک کنید

  18. سلام من مشکلم این بود که هرچی دکمه رو نگه میداشتم روشن نمیشد ولی الان که زدم شارژ امیدم برگشت چون صفحه اومد که داره شارژ میکنه

  19. سلام من یه تبلت دارم. صبح که از خواب بلند شدم باهاش کار کردم اما چند ساعت بعد شارژش خالی شد اما قبلا هم این طور شده بود ولی قبلا زدم به شارژ درست شد الان هرکار که گفتید کردم اما روشن نشد اما دوست ندارم ریست کارخانه ای انجام بدم چون در آن صورت همه اطلاعات پاک میشه توروخدا کمکم کنید همه ی زندگیم توی اون تبلته. مرسی

  20. سلام لطفا کمکم کنید
    تبلتم تازگیا دکمه پاورش کارنمیکنه……فکر کردم از باتریشه……یه روز که داشتم باهاش کار میکدم صفحش خاموش شد ولی وقتی صفحشو لمس میکردم کار میکرد….فهمیدم از صفحشه……هر وقت دوس داره صفحش روشن میشه……..

    باید چیکار کنم
    ممنونم

  21. عسکر عسکری

    با سلام گوشی گلکسی 5 باطریش را در حالت روشن در آوردم و الان روشن نمیشه باید چکارش کرد

  22. منم دقیقا مشکلم همینه من نزدیکه دو ماه طرفه تبلتم نرفتم بعد امروز زدم تو شارژ وبازهم روشن نمیشه طور خدا بگین باید چی کار کنم

  23. من خر ی تبلتی خریدم با مدارس حدود یک ماه بود ک دیگ روشنش نکردم دیگ تازه هم باتریشو عوض کردم ترو خدا بیگین چیکارررررررررررر کنم هر چی دکمشو میزنم روشن نمیشه توشارژم ک میزنم روشن نمیش

    1. برای منم همینطوری شده مارک تبلتم twinmos هست حدود یک ماهه روشنش نکردم هر کاری میکنم روشن نمیشه تو شارژم میزنم روشن نمیشه

  24. سلام من یه گوشی هواوی g525 دارم باطریش خرای شد باد کرد یه باطری جدید خریدم اما حالا گوشی وقتی به شارژر وصل میشه یه ویبره میره صفحه روشن میشه اما دوباره خاموش میشه و دوباره این حالت تکرار میشه چی کار کنم؟

  25. سلام وخسته نباشید ببخشیدندارن گوشیه من مدل سونی آس ال إز دستم افتاد وصبحه شکلت دیگه تشن نشد البته من به خاطر موقعین شغلیم گوشیم از دستم میفته ولی دکمه پاورشو نگه داشتم وحتا ریستشم خواستی بکنم ولی بازم ریست کار نکرد اگه میشه راهنماییم کنید

  26. سلام گوشیه سامسونگم روشن میشه ولی وقتی میره اونجتیی که می نویسه sumsung دیگه کامل روشن نمیشه و همون جوری می مونی چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    1. واس منم همینطور شده ی بار که فلشش کردم کل اطلاعاتم پرید واقعا نارحت شدم ولی الان اگ دوباره فلش کنم دوبااااره همه چیز حذف میشه. ولی این دفعه اطلاعاتم مهم تره تروخدا بگین چیکا کنم.درضمن تو گوشیم رم نزاشتم ینی همه چی تو گوشیم هست. خواهش میکنم بگید چ کنم؟؟؟؟

      1. سلام اگه گوشی روی آرم سامسونگ میمونه متاسفانه راهی نداره باید فلش بشه ولی اگر قفل بود میتونستم راهی بهت بگم بدون پاک شدن اطلاعاتت قفلش باز بشه

  27. سامسونگ قهرمان

    واقعا نمیدونم چی بگم چون عکس اس 5سامسونگ و نوت 3رو گذاشتین رو صفحه …آخه این گوشی ها چی کار کردن که شمااینو میزارین ؟..به جای اینا یه عکس هواوی بزارین که بدونن هواوی چرته …ولی این کلا محشرن

    1. هو اوی اشغاله واقعا اشغاله من خریدم عین سگ پشیمونم الانم خراب شده نمیدونم چکار کنم روشن بشه فلش هم نمیتونم بکنم چون کل زندگیم تو گوشیمه
      گوشی فقط سامسونگ برند اول دنیا

      1. دوست عزیز هوواوی مناسبترین و بهترین گوشیه ولی شما باید بدونید چی میخرید من خودم همه مدل سامسونگ استفاده کردم بجز دوربینش هیچیش بدرد نمیخوره هواوی اگه مشکل داشت من الان سه ساله استفاده میکنم حتما منم مشکلی میدیدم الان سی روزه ک هواوی هونر فور ایکس خریدم هم شارژ هم دوربین هم همه امکاناتش از اخرین مدل سامسونگ هم بهتره سامسونگ یغنی هنگی و اشغال

        1. من گوشیم غ۶۲۵ هستش خاموشه چطوری ریکاوری کنم؟نمیخام چیزی حذف بشه ممنون میشم بگید

        2. سلام من گوشیمhuawei y625الکی الکی خاموش شده وحالاام روشن نمیشه چیکار کنم؟
          نمیخام فلش کنم محتویات داخلشو لازم دارم
          چطوری درهمین حالت خامووش محتویات حافظه داخلی رو ب کامپیوتر انتقال بدم؟
          اصن راهی وجود داره؟
          ممنون میشم بگید

    2. واقعا حرفتون درسته چون تبلت منم هواوی بود و کلا سوخت بعد چند ماه.الان هم یه گوشیه سامسونگ گرفتم و کاملا ازش راضی ام

    1. سلام ، من یک گوشی سامسونگ گلکسی s 6 ایج دارم.
      حدود 50 درصدی شارژ داشت و زدمش توی شارژ تا کاملا شارژ بشه ولی دیدم چراغ شارژش بعد از چند ساعت هم چنان قرمزه!!
      دکمه اش رو فشار دادم تا ببینم چقدر شارژ شده که دیدم دیگه روشن نمیشه!!
      هر کاری ام کردم روشن نشد! با شارژر دیگه ام امتحان کردم!
      این گوشی ها هم کلا پلمب هستند و نمیشه باتریشون رو درآورد.
      جالب اینه که بعد از کشیدن از شارژ هم همچنان چراغ قرمزش روشن مونده!!
      ولی خود گوشی روشن نمیشه!
      حتی به گوشی خودم زنگ هم زدم و زنگ هم خورد ولی هیچ چیزی نشون نمیده!!

      چیکار کنم؟! لطفا کمکم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH