سامسونگ: به این زودی‌ها تایزن از بین نخواهد رفت!

tizenتایزن، سیستم‌عامل جدید ساخته شده توسط سامسونگ، از همان بدو ورودش تا به حال، مورد حمله منتقدین قرار گرفته است و بسیاری معتقد هستند که این سیستم‌عامل هرگز نمی‌تواند به رقیبی برای ویندوزفون، اندروید و IOS تبدیل شود. علی‌رغم موجی از انتقادات که بر این سیستم‌عامل وارد می‌شود، سامسونگ برای گسترش تایزن محتمل هزینه‌های زیادی شده است و به همین راحتی‌ها تسلیم نخواهد شد؛ چرا که با وجود اندروید، IOS و ویندوزفون، این کمپانی تلاش کرده است تا یک سیستم‌عامل اختصاصی برای خود داشته باشد. این کمپانی اعلام کرده است که تایزن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند و روز به روز این سیستم‌عامل پیش‌رفت خواهد داشت.

همچنین مدیر بخش نرم‌افزار سامسونگ اعلام کرده که در حال طرح ریزی و تست‌ داخلی از مفهوم IOT  (اینترنت اشیا) است و سیستم‌عامل تایزن پایه‌ این پلتفرم خواهد بود.

اما احتمالا شما با اینترنت اشیا آشنا نباشید، اینترنت اشیاء فناوری مدرنی است که در آن هر موجودی اعم از انسان، حیوان و یا حتی اشیاء قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت را دارند. در کل در اینترنت اشیا، تبلت‌ها، اسمارت‌فون‌ها، ساعت‌های هوشمند و گجت‌های دیگر به صورت یکپارچه با یکدیگر در ارتباط خواهند بود( در این تکنولوژی توسط برخی حسگرها و اتصال‌ها به هر شی یا جانداری یک IP تعلق می‌گیرد و به وسیله آن قادر به ارسال اطلاعات خواهند بود؛ این تکنولوژی می‌تواند در آینده نزدیک به یکی از فناوری‌های مهم دنیا نیز تبدیل شود، چرا که به وسیله‌ آن می‌شود مقادیر زیادی از داده‌ها را ارسال یا دریافت کرد).

مطمئنا سامسونگ برای این تکنولوژی هزینه‌ زیادی کرده است چرا که به این تکنولوژی اهمیت زیادی داده و ممکن است کلید موفقیت تایزن، بهره بردن از این تکنولوژی باشد. Samsung-Unveils-the-Samsung-Z1-the-First-Tizen-Powered-Smartphone-for-Indian-Consumersدر SAS 2015 Forum بود که سامسونگ اعلام کرد که تا سال 2017 حدود 90 درصد از دستگاه‌هایش به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز می‌شوند و تا سال 2020 همه‌ آن‌ها دارای این تکنولوژی می‌شوند.

پلتفرم تایزن تحت لینوکس است و تا به حال مورد تمسخر و تحقیر بسیاری از خریداران قرار گرفته است و حتی خیلی از کمپانی‌ها نیز به انتقاد از این موضوع پرداخته‌اند. Andrew Sheehy، یکی از تحلیل‌گران  Generator Research در ماه ژوئن اعلام کرد که این سیستم‌عامل 5 سال دیر عرضه شده و شانسش برای موفقیت کم است. همچنین مدیرعامل بخش مصرف‌کنندگان هواوی نیز چندی پیش، سامسونگ را به تمسخر گرفته بود و بر این باور بود که هیچ شانس برای موفقیت تایزن وجود ندارد.

در حالی که سرعت پیشرفت این سیستم‌عامل خوب است اما به دلیل ضعف‌های نرم‌افزاری بسیاری که دارد فعلا شانسی برای مقابله با اندروید، ویندوزفون و IOS نخواهد داشت. به هر حال شاید الان وضعیت تایزن چندان جالب نباشد ولی با توجه به فناوری اینترنت اشیا و برنامه‌های فراوانی که سامسونگ برای سیستم‌عامل اختصاصی‌اش در نظر گرفته است می‌توان آینده تایزن را روشن دید، مگر اینکه سامسونگ در این سیستم‌عامل مرتکب اشتباهاتی شود که در سیستم‌عامل بادا شد!

نظر شما درباره تایزن چیست؟ آیا آینده‌ای روشن برای آن دیده می‌شود؟

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH