اپل یک کمپانی کوچک در زمینه موقعیت یابی را خریداری کرد

حتما با این جمله آشنا هستید: کمپانی اپل گاه‌گاهی شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژری را خریداری می‌کند و ما اغلب علاقه نداریم که توضیحاتی را در این خصوص ارایه دهیم. این جمله که در واقع بعد از خرید هر شرکت توسط اپل گفته می‌شود تبدیل به یک متن آشنا شده و البته امروز نیز اپل این جمله را بعد از خرید یک کمپانی کوچک در زمنیه موقعیت یابی گوش‌زد کرد.

Apple-MapsCoherent Navigation در سال 2008 در کالیفرنیا شروع به کار کرد و تمرکزش بر روی موقعیت یابی و هدایت مسیر بود و اکنون نیز سخنگوی این شرکت مدعی شده که:

یکی از قابلیت‌های کمپانی Coherent Navigation ویژگی iGPS است که از طریق آن فرکانس‌های مختلفی از مدار میانی زمین و مدار‌های بالایی جمع آوری می‌شود و نتیجه چنین اقدامی موقعیت یابی دقیق با اختلاف سانتی متری است.

چندی پیش تعدادی از کارمندان این کمپانی توسط اپل استخدام شده بودند و اکنون نیز این سرویس رسما توسط اپل خریداری شده است.

مدتی است که اپل تلاش می‌کند تا سرویس نقشه خود را ارتقا دهد و آن را شایسته رقابت با نقشه‌های گوگل سازد اما در واقع مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارند و همچنان بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند که از نقشه‌های گوگل برای موقعیت یابی‌های خود استفاده کنند. البته همان طور که گفته شد اپل نیز فعلا همانند همیشه دلیل خرید این کمپانی را اعلام نکرده است اما هرچه که باشد به سرویس Apple Maps مربوط می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH