مایکروسافت: بروزرسانی به ویندوز ۱۰ فقط سال اول عرضه رایگان خواهد بود

Windows-10مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ بروزرسانی به سیستم عامل برای مشتریانی که هم اکنون از ویندوز ۷، ۸ و یا 8.1 استفاده می‌کنند، رایگان خواهد بود. درحالیکه این شرکت به طور کاملا واضح گفته که بروزرسانی رایگان خواهد بود تا اطمیمان حاصل کند به هدفش که نصب ویندوز ۱۰ بر روی یک میلیارد دستگاه است، برسد، اما در پستی که در شبکه همکار تجاری استرالیایی ردموندی‌ها منتشر شده، به این نکته اشاره کرده‌اند که ارائه بروزرسانی رایگان تنها یکسال پس از عرضه ویندوز ۱۰ خواهد بود و پس از آن، در صورتی که افراد سیستم‌ خود را بروز نکرده باشند، دیگر نمی‌توانند از آپدیت رایگان به این سیستم عامل استفاده کنند.

بر اساس پست مورد بحث، گفته شده که پس از دوره زمانی یکساله ارایه بروزرسانی رایگان، برای انجام اینکار باید مبلغی پرداخت شود.

مایکروسافت همیشه اعلام کرده که بروزرسانی رایگان را تنها به مدت یک سال ارائه خواهد کرد، اما انتظار نمی‌رفت که این اعلام به معنای آن باشد که پس از یکسال از عرضه ویندوز ۱۰ دیگر افراد نتوانند به این آپدیت دسترسی داشته باشند. با توجه به این موضوع، اگر می‌خواهید از ویندوز ۱۰ به صورت رایگان بهره‌مند شوید، فقط یکسال اول پس از عرضه این سیستم‌عامل زمان دارید تا سیستم‌ خود را آپدیت کنید.

زمانی که ویندوز ۱۰ عرضه شود، گزینه‌هایی برای مشتریان کنونی که از ویندوز اکس‌پی یا ویستا استفاده می‌کنند نیز ارائه خواهد شد تا بتوانند به این نسخه جدید بروزرسانی کنند. البته مایکروسافت هیچ سخنی در مورد قیمت ویندوز ۱۰ که به صورت مجزا عرضه شود نزده و مشخص هم نشده که قیمت در نظر گرفته شده برای بروزرسانی به این سیستم‌عامل پس از یکسال چقدر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH