با عجیب‌ترین دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند آشنا شوید!

جهان جای عجیبی است. البته این تنها به چیز‌هایی که پیش از ما در آن وجود داشتنند باز نمی‌گردد و گاهی انسان نیز کار‌هایی می‌کند که شاید چشمانتان از حدقه بیرون بزند. امروزه اسمارت فون‌ها محصولاتی هستند که روزانه افراد بسیار زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند و یکی از پر استفاده‌ترین سیستم عامل‌ها نیز بر روی چنین محصولاتی پلتفرم گوگل با نام اندروید است. در این مدت محصولات زیادی را شاهد بودیم که از این سیستم عامل استفاده می‌کردند و می‌توان به تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند اشاره کرد اما گاها محصولاتی نیز از اندروید استفاده می‌کنند که خیلی عجیب است.

در زیر می‌توانید پنج محصول جالب را مشاهده کنید که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و شاید آینده را برای ما نشان می‌دهند و یا شاید آمده‌اند تا آرشیوی بر محصولات کمپانی تولید کننده باشند و خیلی سریع از بین بروند. اما هرچه که باشد در حال حاضر جالب و دوست داشتنی هستند.

پشت سری اندرویدی

VizualLogics-Android-Powered-Headrest-System

برخی از خودرو‌ها در پشتی صندلی جلو یک نمایشگر دارند که سرنشینان عقب می‌توانند از آن استفاده کنند اما اکنون این محصولی که مشاهده می‌کنید پا را فراتر گذاشته است و در واقع یک تبلت 7 اینچی است که درون این پشتی جای گرفته است. این محصول یک پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتز دارد که 512 مگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. این پشت سری از اندروید 2.2 استفاده می‌کند و می‌تواند برای استفاده از سرویس‌هایی نظیر یوتیوب، اسکایپ و Netflix به شبکه بی‌سیم متصل شود.

یخچال فریزر سامسونگ RF4289HARS

Samsung-RF4289HARS

کمپانی سامسونگ یک یخچال فریزر تولید کرده که قادر به اتصال اینترنت است و کاربر می‌تواند اطلاعات زیادی را از طریق صفحه نمایش 8 اینچی آن به دست آورد. این محصول نیز توسط اندروید تقویت می‌شود و فرد می‌تواند از طریق صفحه نمایش دستگاه دما یخچال، دما فریزر، حالت یخ (خرده شده یا درشت)، شرایط آب و هوا، آخرین اخبار و… را مشاهده کند که تمامی این قابلیت‌ها برای یک یخچال کمی عجیب به‌نظر می‌رسند. البته بهتر است ارتباط با دوستانتان را نیز از طریق یخچال انجام دهید، زیرا اپلیکیشن واتس‌اپ نیز در آن وجود دارد. ناگفته نماند که این محصول 3699 دلار قیمت دارد.

لباس شویی با تبلت

Touch-Revolution-WasherDryer

این ماشین لباس شویی از یک تبلت 7 اینچی بهره می‌برد که کاربر از طریق آن می‌توان به مرورگری صفحات وب بپردازد. این تبلت از پردازنده ARM با فرکانس 806 مگاهرتز استفاده می‌کند که امکان اتصال کارت حافظه جانبی به آن نیز وجود دارد. از سایر قابلیت‌های این محصول می‌توان به وای فای، USB و اترنت اشاره کرد.

و البته یک سنسور شتاب سنج نیز برای این ماشین لباس شویی در نظر گرفته شده است؛ برای بازی آسفالت؟ به طور حتم خیر. زیرا نه سخت افزار این دستگاه قادر به اجرا چنین بازی‌ای است و نه کاربری می‌تواند لباس شویی را در مقابل چشمان خود برای هدایت اتوموبیل حرکت دهد. کمپانی تولید کننده این سنسور را برای سنجش میزان ورود آب، چرخش، خشک کن و… قرار داده است.

تبلتی با سیستم عامل عجیب

Viewsonic-ViewPad-10pro

ویندوز 7 به هیچ وجه برای محصولات لمسی طراحی و در واقع بهینه نشده بود و اکنون یک کمپانی با نام Viewsonic یک تبلت را تولید کرده است که از ویندوز 7 استفاده می‌کند اما در واقع این محصول نیز باطنی اندرویدی آن هم نسخه 2.3 دارد که برای پردازنده دو هسته‌ای اینتل Atom با فرکانس 1.5 گیگاهرتز انجام وظیفه می‌کند.

تلفن رومیزی با سیستم عامل اندروید

Huaweis-stationary-phone-with-Android-2

این محصول را تنها تاکنون در یک ویدیو یوتیوب مشاهده کرده‌ایم و هواوی هرگز آن را به صورت جهانی اعلام نکرده است اما واقعا نمی‌دانیم که این تلفن رومیزی که از اندروید 2.2 استفاده می‌کند چه قابلیت‌هایی دارد.

محصولاتی که در این مقاله مشاهده کردید تماما از اندروید استفاده می‌کنند اما شاید کاربردی بودن برخی از آن‌ها جای ابهام داشته باشد. نظر شما در خصوص هوشمند شدن ابزار‌های فعلی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH