ال‌جی تلوزیون فوق باریک خود را با نام “کاغذ دیواری” معرفی کرد!

کمپانی ال‌جی از دیرباز مشغول به تولید لوازم خانگی و تلویزیون بوده است و در این زمینه نیز شهرت خوبی دارد و اکنون با معرفی محصول فوق باریک خود توانایی‌اش را دوباره ثابت کرد. در کنفرانس خبری روز سه شنبه که کمپانی ال‌جی در کره برگزار کرده بود از تلویزیون فوق باریک خود که در واقع به دلیل باریک بودنش کاغذ دیواری نامیده می‌شود، رونمایی کرد. Wallpaper صفحه نمایشی 55 اینچی با پنل OLED دارد و وزن آن نیز حدود 1.9 کیلوگرم است که نکته جالب به ضخامت دستگاه باز می‌گردد. زیرا این محصول ضخامتی کمتر از یک میلی متر دارد.

wallpaper

این تلوزیون به کمک صفحه مغناطیسی که در دیوار قرار می‌گیرد می‌تواند به صورت یک کاغذ دیواری به آن بچسبد و برای جدا کردن آن نیز تنها کافی است که آن دو را با یکدیگر دور کنید تا قدرت مغناطیسی از بین برود. البته این محصول در حال حاضر به صورت یک طرح اولیه است و ال‌جی با این اوصاف آینده بسیار خوبی را برای دنیای تلویزیون‌ها ترسیم کرده است. مدیر عامل بخش تلویزیون‌های OLED کمپانی ال‌جی با نام Sang-Deog Yeo در این خصوص می‌گوید که OLED یک چالش پیشگامانه است. البته این موضوع تنها به ال‌جی محدود نمی‌شود و از دیدگاه افراد تمامی کمپانی‌ها در این چالش شرکت دارند.

در طول سال‌های گذشته تلویزیون‌های LCD یا همان نمایشگر‌های کریستال مایع و پلاسماها توانستند تاحدودی مردم را از سمت تلویزیون‌های اچ‌دی به سمت خود سوق دهند و اکنون نیز این LEDها هستند که با تمام قوا جلوه نمایی می‌کنند. حال گفته می‌شود که OLEDها نسل بعدی هستند که مورد توجه مشتریان قرار خواهند گرفت. در این نوع نمایشگر‌ها بر روی پنل یک لایه اورگانیک قرار می‌گیرد که همین باعث فوق باریک بودن آن‌هاست و علاوه بر این امکان ساخت نمایشگر‌های خمیده را نیز به تولید کنندگان می‌دهد. مواد اورگانیک از خود نور ساطع می‌کنند و این باعث می‌شود که نیازی به نور پس‌زمینه نباشد و شاید این یکی از دلایل اصلی نازک بودن چنین تلویزیون‌هایی است. این نوع نمایشگر‌ها تنها به تلویزیون محدود نخواهد شد و ال‌جی بر این باور است که می‌توان از آن‌ها در تمام محصولات استفاده کرد.

در حال حاضر در کنار ال‌جی، کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و سونی نیز چنین محصولاتی را تولید می‌کنند اما همچنان قیمت چنین نمایشگر‌هایی بسیار بالاست. البته دلیل این موضوع نیز به هزینه تولید زیاد این نوع محصولات باز می‌گردد. برای مثال یک تلوزیون 65 اینچی ال‌جی از نوع 4K OLED حدود 9000 دلار هزینه دارد. ال‌جی مدعی شده که در خصوص چنین نمایشگر‌هایی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و انتظار دارد که امسال 600 هزار و سال آینده 1.5 میلیون دستگاه پنل OLED بفروشد.

10 در مورد “ال‌جی تلوزیون فوق باریک خود را با نام “کاغذ دیواری” معرفی کرد!”

  1. خخخخ در عالی بودنش که شکی نیست اما انقد باریک که انگشتت بش بخوره میریزه من که بچه بودم مادر بزرگم اینا یه پاناسونیک داشتن من با توپ چل تیکه شاید بیس دفعه بش می زدم اما هنوزم سالمه:)

  2. کیفیت محصولات الجی بسیار بالاتر از سامسونگ و بر خلاف آن قیمت بسیار مناسبی هم دارد.
    دلیل آن هزینه تبلیغات بسیار زیاد سامسونگ است.
    یعنی سامسونگ هزینه تبلیغاتش را از خریدار میگیره.

    تو تمامی محصولاتش میشه این مورد را دید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH