این گوشی کوچک شما را از گوشی‌هوشمندتان دور خواهد کرد!

light-phone

در دنیای امروزی، تلفن‌های هوشمند ما به طور مداوم باهوش‌تر می‌شوند. حالا یک پروژه جدید در کیک‌استارتر امیدوار است که بتواند کار را برایمان راحت‌تر کند. Light Phone نام دستگاهی است که در این کمپین ساخته خواهد شد و امکاناتی همانند گوشی‌های سال ۱۹۹۰ میلادی دارد. این گفته یعنی با تلفن همراه یاد شده فقط می‌توان تماس صوتی برقرار نمود و حتی امکان ارسال پیام‌های کوتاه متنی را هم ندارد.

اما براستی چه کسی واقعا بابت چنین دستگاهی پول می‌دهد تا آن را خریداری کند؟ سازندگان این محصول می‌گویند که ایده آن‌ها تولید یک گوشی در اندازه کارت‌های اعتباری است و وجود آن باعث خواهد شد تا کمتر به سراغ تلفن هوشمند خود بروید و اینکار باعث خواهد شد تا در مواقعی که نمی‌خواهید حواستان پرت شود، بخوبی بر روی کار خود تمرکز کنید، اما در عین حال دوست ندارید که تماس‌های دوستان و مخاطبان‌تان را هم از دست بدهید.

Light Phone دارای یک اپلیکیشن است که بر روی تلفن هوشمند شما نصب خواهد شد و باعث می‌شود تماس‌ها به این گوشی انتقال یابند، اما این محصول خودش هم سیمکارت خور است و هنگامی که آن را خریداری کنید، می‌توانید از ۵۰۰ دقیقه مکالمه رایگان نیز بهره ببرید. درحالیکه سازندگان این دستگاه، آن را به عنوان یک گوشی اضافه و پشتیبان گوشی اصلی می‌دانند، اما می‌توان از آن به عنوان یک تلفن همراه مستقل هم استفاده کرد که البته همانطور که در بالا اشاره کردیم، فقط می‌توان تماس صوتی برقرار نمود و امکانات ساده‌ای مانند ارسال اس‌ام‌اس را هم در اختیار نخواهید داشت.

اگر بخواهیم صادقانه در این مورد حرف بزنیم، برخی ویژگی‌های این محصول قابل توجه هستند مانند عمر باتری ۲۰ روزه که می‌توانید ساعت‌ها و روزها به انجام مکالمه بپردازید. اما بزرگترین مشکل این گوشی، قیمت آن است که ۱۰۰ دلار تعیین شده و می‌توان با این قیمت و یا حتی قیمتی کمتر، یک گوشی ساده‌ تهیه کرد که امکانات پایه‌ای مانند پیام کوتاه، مبدل واحد‌ها، ساعت هشدار و … را هم داشته باشد.

همانطور که گفتیم امروزه می‌توانید با مبلغی کمتر از ۱۰۰ دلار یک گوشی با امکانات پایه‌ای تهیه کنید، که البته عمر باتری اینگونه دستگاه‌ها نیز می‌تواند در حد Light Phone باشد. همچنین روش‌های زیادی برای انتقال تماس‌ها به شماره موبایل‌های دیگر وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها اقدام به انجام اینکار نمود که این مورد اصلی‌ترین قابلیت دستگاه مورد بحث است.

البته با وجود تمام مواردی که گفتیم، باز هم ممکن است برخی از کاربران حاضر باشد ۱۰۰ دلار را برای جلوگیری از حواس پرتی و دور شدن از تلفن‌های هوشمند خود بپردازند. در حقیقت تا به این لحظه ۷۲۹ نفر از پروژه مورد اشاره پشتیبانی مالی به عمل آورده‌اند که جمعا مبلغ ۸۹۷۰۱ دلار برای آن جمع‌ آوری شده. لازم به ذکر است که هدف این کمپین جمع‌ آوری مبلغ ۲۰۰ هزار دلار است و ۳۹ روز باقی مانده تا به مبلغ مورد نظرشان برسند.

نظر شما در مورد Light Phone چیست؟ آیا این گوشی ارزش هزینه‌ای ۱۰۰ دلاری را دارد؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با آی‌تی‌رسان و سایر کاربران در میان بگذارید.

10 در مورد “این گوشی کوچک شما را از گوشی‌هوشمندتان دور خواهد کرد!”

  1. مجتبی بوالحسنی

    قطعا دوربین z3 از دوربین 4 الترا پیکسلی ام 8 بهتره البته توی نور روز بر اساس اونچه من در نتایج تست ها دیدم تا حالا شاید ام 8 مورد انتخابی خیلی ها باشه

  2. آخرین سوالم هم این هست که دوربین m8بهتره یا z3؟؟؟و m8هم تو یه آزمایش بیش از1ساعت و30 تو آب بود و هیچ اتفاقی واسش نیوفتاد

    امکانش هست که ضد آب باشه؟؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      یه آزمایش هیچوقت ملاک نیست و نمیشه اعتماد کرد! اما زد ۳ کاملا در برابر آب مقاومه و میتونید اونو با خودتون به استخر ببرید!
      دوربین هم تو این سطح همه کیفیت قابلی قبولی دارن و هر دو راضی‌تون میکنن اما به طور کلی زد ۳ دوربین بهتری داره
      از لحاظ قیمتی هم هر دو چیزی در حدود یک میلیون و 500 هزار تومن هستن

  3. مجتبی بوالحسنی

    همین مقایسه که اقای مسکینی گفتن رو ببینید کارتون راه میفته. اگه خودم بخام یکی از اینا رو انتخاب کنم زد 3 رو انتخاب میکنم چون ضد ابه، طراحیش خوبا، باتریش واقعا در ام رده های همزمان خودش خیلی عالیه، صفحه نمایشش با کیفیته، سخت افزار مناسبی داره و اندازه صفحه نمایشش هم مناسبه. البته این دلایل به معنای اون نیست که ام 8 همه این مشخصات رو نداره ولی گفتی نظر بدم نظر شخصیم اینه

  4. تو آپارات اصن مقایسه صفحه نمایششون نیس
    مقایسه دوربینشونم نیست

    مثلا صدایm8و سرعتش و طراحیش واقعا عالی هستن
    و z3کیفیت صفحش بهتره و ضد آبه و دوربین عالی داره و رابط کاربریش واقعا جالبه

    بخاطر همین گیج شدم

    لطفا نظر خودتون رو هم بگین

  5. مجتبی بوالحسنی

    بستگی به نیازتون داره و البته سلیقه. باید ببینی دوربین برات مهمه یا مثلا زد آب بودن. پیشنهاد میکنم توی اپارات بگرد مقایسه این دو گوشی رو ببین و نهایتا میتونی تصمیم بگیری که کدوم بیشتر به کارت میاد

  6. آقای مجتبی ابوالحسنی میشه راهنماییم کنید کهz3 بخرم یاm8؟؟؟آخه دوتا چیز متفاوتو عالی هستن و ذهنم درگیره

    اگر لطف کنید با دلیل قانعم کنید یه دنیا ممنونتون میشم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH