اپل تصمیم دارد در نسخه جدید iOS و OS X از فونت جدیدی استفاده کند!

اپل در حال کار بر روی فونت جدید خود با نام San Francisco است که ما آن را برای اولین بار در ساعت این کمپانی با نام اپل واچ  مشاهده کردیم. اما گفته می‌شود که به زودی شاهد این فونت در iOS و OS X خواهیم بود و فونت جدید جایگزین Helvetica Neue خواهد شد.

فونت San Francisco شکل تایپی سنگین و محکمی دارد و شاید بتوان گفت خواندن آن راحت‌تر است و برای اینکه بیشتر با ظاهر آن آشنا شوید بهتر است که به سراغ اپل واچ بروید. این فونت در صفحات بزرگ نیز به خوبی نمایش داده خواهد شد و به همین دلیل اپل تصمیم دارد آن را به سیستم عامل دستگاه‌های هوشمند و OS X بکشد.

San-Francisco-font

بسیاری از کاربران (مخصوصا کاربران iOS) بر این باور هستند که فونت Helvetica Neue روشن است و خواندن آن نیز چندان راحت نیست اما به احتمال زیاد فونت جدید می‌تواند این مشکل کاربران را برطرف کند.

بر اساس انتشار دهنده این خبر که 9to5mac است گفته می‌شود فونت جدید را در iOS 9 و OS X 10.11 شاهد خواهیم بود که این نسخه‌ها نیز در WWDC امسال معرفی خواهند شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فونت چاپ شده بر روی کیبورد سخت افزاری مک‌بوک جدید نیز با فونت San Francisco نوشته شده است. گفته می‌شود که این فونت به بهرین شکل ممکن در صفحه نمایش رتینا نمایش داده می‌شود و شاید این تغییر فونت برای نمایشگر‌های عادی چندان جالب نباشد و نتوانند San Francisco را به خوبی نمایش دهند و این مشکل در فونت Helvetica Neue نیز وجود داشت.

کنفرانس WWDC ماه آینده برگزار خواهد شد و در آن می‌توانیم بفهمیم که اپل از فونت جدید استفاده خواهد کرد و یا مسیر فونت فعلی را در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH